Ana Sayfa
�ns�z
1.Say� ��indekiler
1.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

Yazar, Vakit Gazetesi

H�seyin �ZT�RK

1959 y�l�nda Ankara�da do�du. Ki�isel geli�im uzman� olan �zt�rk, Vakit Gazetesi�nde Gazeteci-Yazar olarak g�rev yapmaktad�r.

 

TAR�H�N� B�LMEYENLER�N CO�RAFYASINI
BA�KALARI ��ZER

D�nya co�rafyas�na bakt���m�zda insano�lunun ya�ad��� her yerde bir problem oldu�unu g�r�yoruz. G��l� olanlarla olmayanlar�n so�uk ve s�cak sava�� s�r�p gidiyor. B�t�n sava�lar�n temelinde �s�n�rs�z bir �ekilde daha g��l� olma h�rs�� yatmaktad�r. Daha g��l� olanlar, g��lerini kullanabildikleri s�rece ayakta kalacaklar�na inan�rlar ��nk�.

Ayakta kalabilen devletler ise ezmek istedikleri devletlerin, topluluklar�n tarihlerini yok eder ve toplumlar� kendi tarihlerinden so�uturlar. Daha do�rusu tarihlerinden nefret ettirirler. Ba�ta ABD olmak �zere, T�rkiye �zerindeki emellerini ger�ekle�tirmek isteyen devletlerin stratejilerine bakarsan�z bunu �ok rahat g�rebilirsiniz.

T�rkiye'nin ve s�n�rlar�m�z d���ndaki T�rk devletlerinin, Ortado�u ve di�er M�sl�man co�rafyalarda ya�ayan halklar�n bug�nk� halini ��yle h�zla g�zden ge�irecek olursak, izledi�imiz filmden hi� birimiz memnun olmayacakt�r. Peki bu k�t� film, M�sl�manlar�n kaderi midir? Y�ce Yarat�c� biz M�sl�manlara b�yle bir kader mi yazm��t�r.

Asla ve ha�a ve kat'a.

Y�ce Yarat�c�; �Ba���layan ve esirgeyen� s�fat�yla, �Rahman ve Rahim olan� s�fat�yla �inanan� ve �inanmayan� b�t�n insanl��a kar�� adil davranm��t�r.

T�rk d�nyas� ve di�er M�sl�man �lkeler, ba�ta y�neticileri ve teb'alar�, e�er bu adaletten nasibini alamam��sa, nasibini �o�altamam��sa, Allah yolunda bu nasibi iyi de�erlendirememi�se, Y�ce yarat�c�n�n adaleti tecelli etmi� demektir. Ve kimseyi su�lamaya hakk�m�z yok demektir.

M�sl�man co�rafyalarda tahakk�mlerini s�rd�rmek isteyen, bizleri; �ekonomik, siyasi ve k�lt�rel� bask�lar alt�na alanlar kadar, acaba M�sl�manlar �birlik olma� bak�m�ndan neler yapt�? ��te sadece bu sorunun cevab�n� bulabildi�imizde, k���k bir silkinme ile kendimize gelece�imizden, birbirimizi tan�yabilece�imizden, birbirimizi anlayabilece�imizden en ufak bir ��phemiz olmamal�. En b�y�k eksi�imiz, M�sl�man co�rafyalarda ya�ayan insanlar� b�lmek ve par�alamak isteyenlere kar��, en ufak bir alternatif �retemememiz, fikir birli�ini olu�turamamam�z, karde�lik m�essesesini ayakta tutamamam�z de�il midir? Bu y�zden olmad�k i�leri ba��m�za gelmiyor mu?

T�rk d�nyas� ve Ortado�u'da ya�ayan M�sl�manlar�n aras�nda, ne k�lt�rel, ne siyasi, ne ekonomik ne de sosyal bak�mdan �yle a��lmaz farklar yoktur. M�sl�man kimli�ini ta��yan herkes bilir ki; �k�blemiz bir, Peygamberimiz bir, Kitab�m�z bir ve inand���m�z Allah bir.�

Peki �problem� nerede?

��te bu sorunun cevab�n� verdi�imizde, mesele hallolmu� olur ama, kimse bu sorunun cevab�n� verebilmek i�in parma��n� bile oynatm�yor. Bu �birler� bizleri bir araya getirmek i�in, bir kuvvet yapmak i�in, oturup anla�mam�z i�in, kayna�mam�z i�in ve d�nya insanl���na �insanca� bir g�r�� sunmam�z i�in yeterli sebepler de�il midir? Her M�sl�man �lke, her M�sl�man topluluk ve fert fert, her M�sl�man, �ncelikle kendisine, sonra yan�ndakilere, sonra evine, sonra mahallesine, sonra ya�ad��� �ehre, �slam'�n �n g�rd��� mesaj� do�ru aktarabilse, b�ylesine b�l�k p�r��k ya�amam�z m�mk�n m�?

M�sl�man co�rafyan�n kaybetti�i ve di�er �lkelerin; �k�lt�rel, ekonomik, siyasi ve sosyal� bask�lar� alt�nda ezilmesinin en �nemli sebeplerinden biri de tarihimizi bilmememiz ve unutmam�zd�r. Tarihini bilmeyenlerin co�rafyas�n� ba�kalar� �izer. smanl� �mparatorlu�u'nun son d�nemlerine, yani ��k�� d�nemine k�saca bakt���m�zda g�r�r�z ki, devleti idare edenlerin, ge�mi�lerine sahip ��kmamas� ve tarihteki tecr�belerden faydalanmamas� neticesinde olmu�tur.

Bug�n, Ortado�u �lkeleri hala y�zy�ld�r, �ngiliz ajan Lawrens'in ekti�i tohumlar�n y�z�nden T�rkiye'ye ve T�rk d�nyas�na so�uk bakmakta ve kendilerini par�alamak isteyen di�er �lkelerle i� birli�i yapmaktad�r.

Oysa bu durum ne kadar ac�d�r.

Hangi devlet adam�, hangi akl� selim bir insan. �K�blesi bir, Kitab� bir, Peygamberi bir, Allah'� bir,� olma inanc�ndan saparak, di�er sapk�n insanlardan gelecek her t�rl� tehlikeye kar�� onlarla birlikte olmak isteyebilir.

Bug�n bu halde de�il miyiz? Birbirimizi b�rak�p di�erleriyle birlikte olmak i�in yar�� halinde de�il miyiz? Tamam, yar�� halinde olal�m, ama onlar�n k�lt�rleri alt�nda, onlar�n siyasi ve ekonomik bask�lar� alt�nda inleyerek de�il. Kendi varl���m�z� hissettirerek ve kabul ettirerek, yani kavgada da bar��ta da, g��lerimizin ayn� olmas� gerekmez mi?

M�sl�man kimli�ini ta��yan herkes, her topluluk, her �lke, kendi ge�mi�ini do�ru okumak, tarihini do�ru okumak ve dininin istedi�i karde�lik m�essesesini ya�amak zorundad�r. Birlik ve beraberlik olmad��� m�ddet�e, tarihini, ge�mi�ini ve �slam dinin insanl��a verdi�i mesaj� anlamad���m�z ve anlatamad���m�z m�ddet�e, birlik ve beraberlik g�r�nt�s� sergilememiz m�mk�n de�ildir.

Ba�ta T�rkiye olmak �zere, fert fert, ayn� kulvarda y�r�yerek, M�sl�man kimli�i ta��yan b�t�n halklarla karde� olma bilincinin fark�na varmal�y�z ve �unuttu�umuz, g�rmezlikten geldi�imiz, insan� insan yapan de�erlerin g�lgesinde, d�nya insanl���n�n a�l���n� �ekti�i huzur ve g�ven ortam�n� sa�lamak zorunday�z.�

Allah; ak�l noksanlar�ndan ve b�t�n g�c� bittikten sonra esir d��en insanlardan hesap sormayacak. Biz T�rk d�nyas� ve �slam d�nyas� olarak ne akl�m�z eksik, ne de b�t�n g�c�n� kaybetmi� esirleriz. Birle�mek, dayan��mak, kayna�mak, tan��mak ve birbirimizi anlama ihtiyac�m�z her zamankinden daha fazla olmal�d�r. En geli�mi� �lkelerden, en fakir �lkelere kadar, d�nyan�n her yerinde ezilen milyonlarca insan bizden bunu beklemektedir.

 Ve M�sl�manlar, �ilahi mesaj�n� insanl��a sunmak istedi�i; �insanca ya�amay�� �stlenmi� topluluklard�r. Sadece bu vazifemizi �yapmamak� bile h�sran i�inde y�zmemiz i�in yeterlidir. M�sl�manlar; �y�kan� de�il, �yapan� olmak zorundad�r. ��nk� Allah'a verilen s�zlerimizin b�t�n�nde; �yapmak� vard�r, �yap�c�� olmak vard�r, �birle�tirici ve b�t�nleyici� olmak vard�r

e-mail: [email protected]