Ana Sayfa
2.Say� �ns�z
2.Say� ��indekiler
2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

Ortado�u Gazetesi ve Sur Dergisi yazar�

Ahmet Y�TER

�lahiyat��. 1963'de Merzifon'da do�du. 23 y�ldan bu yana hem din g�revlisi olarak, hem de gazeteci-yazar olarak b�t�n insanlara hizmet vermektedir. Camisinin k�rs�s�n� "K�rs�den Akademik Sohbetler" platformuna d�n��t�rd�. Halk ile ayd�nlar� camide bulu�turdu. D�nya g�r��� farkl�, toplumun �n�nde farkl� hizmet alanlar�nda s�z sahibi 100 � a�k�n insanla r�portajlar yapt�. Yaz� ve �iirleri muhtelif bir �ok mah�lli ve ulusal bas�n organlar�nda yay�nland�. "Zulmetten N�ra" isimli ilk piyesini yazd� ve arkada�lar�yla oynad�. Sosyal ve k�lt�rel faaliyetlere y�neldi. Program y�netmenli�i yapt�. Yay�nlanm�� muhtelif konularda 15 tane eseri bulunmaktad�r. Halen SUR Dergisinde yaz�yor ve r�portajlar�na devam ediyor.

 

T�RK-�SLAM B�RL���N�N EHEMM�YET� �ZER�NE

G��l�, kuvvetli ve istikrarl� bir toplum, daima birlik ve beraberlik i�inde olan toplumdur. Sine ve simas�nda b�l�n�p, par�alanma, nifak, �ikak dahili ve harici husumet tohumlar� bulunduran toplumlar�n ne kuvveti, ne de hayatiyeti kal�r. �ok �abuk da��larak ink�raza maruz kal�r. Sonu� itibariyle, h�r bir toplum olma �zelli�ini yitirir, hakimiyyetini kaybeder, mahkumiyetin ve esaretin zincirleri boynuna tak�l�r. Her zaman ve her f�rsatta itilir, kak�l�r. En sonunda da tarih sahnesinden silinerek yok olur gider. �nsanl�k tarihinin sahifeleri sat�r sat�r araland���nda y�zlerce, binlerce b�yle nice ac� �rneklerin var oldu�u g�r�lecektir.

Toplumu b�ylesine �l�mc�l zafiyet ve yok olu�a g�t�ren amiller:

  1. �htilaflar�n k�r�klenmesi,
  2. Tefrikalar�n olu�turulmas�,
  3. Fakru zaruretlerin art�r�lmas�,
  4. Kar���kl�klara meydan verilmesi
  5. Dini ve akidev� m�naka�alar�n �retilmesi

Tarihimizin derinliklerine ��yle bir bakt���m�zda mesel� End�l�s Emevi devletinin ve Osmanl� devletinin ak�bet sebeplerini yukar�da madde madde tesbit etti�imiz amiller y�z�nden tarihi s�re�lerini tamamlamak zorunda kald�klar�n� m��ahade etmekteyiz.

G�n�m�z�n i� ve d�� d�nya �artlar�n� dikkate almak zorunday�z. At g�zl���yle dola�amay�z. �zellikle �er g��ler ve ideolojiler T�rk-�slam topluluklar�na kar�� yekv�cud olmu� durumdad�rlar. Hal b�yle iken bizler uykuday�z, uyu�turulmu�uz. D���nmeyen, ara�t�rmayan, okumayan insanlar haline getirilmi�iz.

As�l ve ge�erli g�� �lahi kaynakl� B�LG�'dedir. Ama biz bilgiden uzak b�rak�lm���z. Art�k asl�m�za d�nmeliyiz. Art�k kendimizden ba�ka nokta-i istinad�m�z�n olmad���na inanmal�y�z. Bat� ve Avrupa habire kendi aralar�nda birlik ve beraberlik i�in hi�bir f�rsat� ka��rmamaktad�rlar. Bat�'n�n ve Avrupan�n yeg�ne derdi ve tasas� tarih boyunca oldu�u gibi, bug�n ve yar�n da b�t�n teknik imkanlar�n�, b�t�n g�� kaynaklar�n� kullanarak �e�itli entrika ve oyunlar�n� �e�itli tecav�zk�r fiiliyatlar�n�, devam ettirebilmekdir.

Bu d���ncelerini hayata ge�iriyorlar ve bu mevzuda h�zla ilerliyorlar. Buna kar��l�k T�rk-�slam milletleri ise madden ve manen parampar�a edilmi�ler, siyasi, iktisadi ayr�l�klarla darmada��n�k olmu�lar. Bu da yetmiyormu� gibi kendi aralar�nda bile �iddetli husumet i�inde; hiziplere, partilere, gruplara b�l�nm��ler, aklaziyan, vicdan� yaralay�c�, iman� y�prat�c� izah� pek �ok zor �etin bir gaflet ve dalaletin sefil bir ruh haletine b�r�nm��ler.

Yani hal-i p�r mel�limiz bu minval �zere! �are yok mu? �mitsizli�e gerek var m�? Hay�r! ��nk� T�rk-�slam milletleri inan�yorlar, ideal sahibi insanlar. Ancak inan�lar�n� ve ideallerini hayatlar�na ge�irememelerinin �zd�rab�n� �ekiyorlar. Hak ve hakikate y�neli� uzak de�il.

 

YEGANE �ARE:

1- "K�fr�n tek bir millet" oldu�u hakikatine inanmal�y�z.

2- T�rk-�slam mefkuresinin menfaati s�z konusu oldu�unda siyasi m�ttefiklerimizin hemen d��man saflar�nda yer al�verdikleri ger�e�ini g�zard� etmemeliyiz.

3- T�rk-�slam milletleri olarak aram�zdaki ihtilaflara, ayr�l�klara, b�l�nmelere asla yer vermemeliyiz.

4- Say�lamayacak kadar �ok d��man�m�z�n oldu�u hakikati kar��s�nda tek kurtulu� �midimizin ittifak bereketiyle, �lahi yard�m iklimiyle, Tevhid kalesine iltica ederek yeniden d�nya insanl���n� huzura, s�kuna, saadeti ebediyeye haz�rlama vazifesi giri�imlerinde bulunmal�y�z.

5- Mutlaka ilimde, bilimde, ticarette, sanatta, siyasette, her t�rl� m�sbet i�birli�i i�inde hareket etmek zorunday�z.

Bunu te�ekk�l ettirebilmek i�in;

- Allah i�in birbirimizi sevmeliyiz, Allah i�in bu�zedilmesi gerekenlere bu�zetmeliyiz.

- Birbirimize kar�� m�layemetle, yani ho�g�r� ve tatl�l�kla davran��lar ve diyaloglar i�inde olmal�y�z.

- Hak ve hakikatlerle iktifa etmesini bilmeliyiz.

- Yap�p ettiklerimize g�venmemeliyiz.

-�htiyat�, tedbiri, temkini elden b�rakmamal�y�z.

- Her ne suretle olursa olsun birbirimize kar�� k�f�rl� olmamal�y�z, birbirimizin aleyhinde bulunmamal�y�z.

- Affedici, insafl� ve itidall� olmal�y�z.

- Kur'an'a ve S�nnete ayk�r�l�k i�ine d��memeliyiz.

Netice itibariyle T�rk-�slam Birli�ini istemek, anlamak, anmak, aktarmak, ya�amak ve ya�atmak dini ve milli en m�him vazifedir, vecibedir, bu b�yle bilinmelidir. �imdi �u h�k�m ve kurallara, yol ve y�ntemlere, ���kl� prensiplere kulak verip dikkat kesildi�imizde bu hakikatin b�yle oldu�u a��kl�kla anla��lacakt�r. ��te �l�hi h�k�mler:

"- Ey iman edenler, Allah'a ve O'nun Ras�l�ne itaat edin, birbirinizle �eki�meyin, sonra i�inize korku d��er ve kuvvetiniz elden gider." (Enfal 8/46).

"- Hep beraber Allah'�n ipine s�ms�k� sar�l�n. Sak�n birbirinizden ayr�l�p da��lmay�n. Allah'�n �zerinizdeki nimetini d���n�n. Hani siz birbirinizin d��manlar� idiniz de O, kalplerinizi (�sl�ma �s�nd�r�p) birle�tirdi." (�l-i �mran; 3/103)

Bir de Res�l�llah (s.a.v.)'� dinleyelim:

"- M�naka�ay� terkediniz, zira �srailo�ullar� (bu y�zden) 71 f�rkaya, nasraniler 72 f�rkaya ayr�ld�lar. �mmetim ise 73 f�rkaya ayr�lacakt�r. Bunlar�n bir k�sm� m�stesna hepsi de d�l�let �zerindedir." (Talat Ko�yi�it; Hadis�ilerle Kel�mc�lar Aras�nda M�naka�alar Ankara 1969, s. 225-26)

"-Sizden biri kendisi i�in sevdi�ini karde�i i�in de sevmedik�e iman etmi� olamaz." (Buhari, Nik�h, 1, M�slim, Nik�h, 5)

Prensiplere gelince:

- Ruh k�k�m�z adalet olmal�d�r,

- Ruh k�k�n�n yegane tatbik�isi ilmiyle amil, m�kemmelle�me yolundaki insan olmal�d�r. �nsan ise zaten kainat�n meyvesidir. Halifetullahd�r.

- Ruhunun tecess�s p�narlar�na beyin yorarak, s�nm��, p�rs�m��, be�eri ideolojilerden s�yr�lm��, �sl�m medeniyetinin ve T�rk g�zelli�inin hakikatine ermi� insanlar ile kucakla��lmal�d�r.

- Dini ve siyasi hiziple�melerden uzakla�anlardan olunmal�d�r.

- D�nya ve T�rkiye M�sl�manlar� idrak ve inan� uyan��� i�inde olarak, hak ve hakikat t�ls�mlar�yla donan�ml� olmal�d�rlar.

-Allah'�n� ve Sevgilisini seven, birbiri �zerine "Tevhid ekseninde" titremeli ve kendine d�nmelidir.

- Birli�i temsil edenlerin say�s�z dallara ayr�lan siyasi iklimleri, bir tek g�vdede birle�ebilmellidirler. Yani tam teslimiyete ait �ahi soluklu usul ve metodlara sahip olmal�d�rlar.

�are ve ��z�m budur, fakat �st�ne basarak yine s�yl�yorum ki;

T�rkiye'nin ve d�nyan�n b�t�n M�sl�manlar� e�er samimane, halisane, T�rk-�slam birli�ine talip iseler, bunun i�in b�yle bir iman, inan�, a�k, ho�g�r� ve i�tiyak ile y�reklerini ve g�n�llerini ortaya koyabilmelidirler.

Vessel�m.

e-mail: [email protected]