Ana Sayfa
4.Say� Dergi Hakk�nda
4.Say� ��indekiler
1.ve 2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

Osmanl� Vizyonu ile

"T�RK-�SLAM D�NYASI'NA T�RK�YE
�NC�L���N�N �NEM�"

. T�rkiyemiz, tarihten gelen devlet tecr�besine, demokratik yap�ya, modern, gen�, dinamik n�fusa ve yeti�mi� insanlara sahiptir.

. T�rkiyemiz, farkl� �rklar�, dinleri, dilleri y�zy�llarca bir arada bar�� i�inde bar�nd�ran Osmanl� �mparatorlu�u'nun miras��s�d�r.

. T�rkiyemiz'in k�lt�r�nde, insanlar� kucaklayacak sevgi, merhamet, fedakarl�k, hizmet a�k� ve bar��severlik vard�r.

. T�rkiyemiz, tarihinde T�rk-�slam d�nyas�na manevi liderlik yapm��t�r ve bu co�rafya ile ortak k�lt�rel de�erlere sahiptir.

. T�rkiyemiz, medeniyetler aras�ndaki k�pr�n�n tesis edilmesinde, Do�u taraf�ndan oldu�u kadar Bat� d�nyas� taraf�ndan da �nc� kabul edilmektedir.

. T�rkiyemiz, �u an Kafkaslar'da, Balkanlar'da, Orta Asya'da ve �zellikle Ortado�u'da ya�anan sava�lar�n, kar���kl�klar�n ve ac�lar�n son bulmas�nda, b�lgenin sorunlar�n� �ok iyi bilen bir �lke olarak kilit konumdad�r.

T�rkiyemiz'in sahip oldu�u bu �anl� miras, yery�z�n�n tekrar bar��, sevgi ve karde�likle dolmas� i�in bizleri T�rk-�slam d�nyas�na ve t�m insanl��a kar�� sorumlu k�lmaktad�r;

Osmanl�'dan Sonra Meydana Gelen "Otorite Bo�lu�u"
Osmanl� Devleti'nin ula�m�� oldu�u siyasi s�n�rlar i�erisinde bug�n onlarca ba��ms�z devlet bulunmaktad�r ve bunlar�n her birinde Osmanl� Medeniyeti'nin izlerini ta��yan y�zlerce eser ve g��l� bir k�lt�r miras� vard�r. �� k�taya yay�lan Osmanl� Devleti, 20. y�zy�lda birtak�m d�� m�dahalelerle siyasi olarak ortadan kald�r�lm��t�r. Ancak ne var ki Osmanl�'n�n tarihten silinmesiyle olu�an "otorite bo�lu�u"nu, �zerinden ge�en bir as�rl�k zamana ra�men, hen�z herhangi bir g�� doldurabilmi� de�ildir.

Osmanl�'n�n izini silmek ve bu b�lgede hakimiyet sa�lamak i�in y�llar boyunca gizli, a��k pek �ok �etin m�cadeleler verilmi�tir. Ne var ki, bu co�rafyaya yabanc� olan unsurlar�n, eski Osmanl� topraklar�nda huzuru ve bar��� sa�lamalar�, g��l� bir �ekim merkezi olu�turmalar� hi�bir d�nem m�mk�n olmam��t�r.

Osmanl� �mparatorlu�u'nun siyaset sahnesinden silinmesiyle birlikte ba�layan karma�a ve kaos, yakla��k bir as�rdan bu yana devam etmektedir. T�m co�rafya uzun y�llard�r sava�lar�n ve �at��malar�n alt�nda ezilmektedir. B�lge halklar� iki D�nya Sava�� g�rm��t�r. Zorluk y�llar�nda a�l�k, g�� ve salg�n hastal�klarla kar�� kar��ya kalm��t�r. Bu halklar�n b�y�k �o�unlu�u sava�lar�n ard�ndan gelen y�netimlerin bask�c� ve �iddet i�eren idareleri alt�nda ezilmi�lerdir. So�uk Sava� d�neminin sona ermesiyle birlikte ba�layan etnik �at��malar ise �ok daha derin ve �iddetli ac�lara sebep vermi�tir. 1990'lar�n ba��ndan itibaren Balkanlar ve Kafkasya'da ba�ta kad�nlar, �ocuklar ve ya�l�lar olmak �zere masum halk, sava�lar�n ve s�cak �at��malar�n bask�s� alt�nda ezilmektedir. Ortado�u'da ise i�gal ve zul�m 50 y�ldan fazla bir zamand�r, hi� kesintiye u�ramadan h�k�m s�rmektedir. ��te bunun i�in, Osmanl�'dan sonra meydana gelen bu "otorite bo�lu�u"nu bir an �nce doldurmak ve b�ylelikle ya�anan karma�aya bir son vermek gerekmektedir.

Bu "otorite bo�lu�u"nun doldurulmas�nda, T�rkiye'nin �nc�l�k g�revini �stlenece�i T�rk-�slam Birli�i'nin kurulmas� �ok �nemlidir.� Ancak bu �ekilde, T�rk-�slam D�nyas�, �zlemini �ekti�i bar��, sevgi ve karde�lik ortam�n�, eskiden oldu�u gibi yeniden ya�ayabilecektir.

Osmanl�'n�n Tarihsel Miras��s� T�rkiye Cumhuriyeti'dir
T�rk Milleti son derece sa�lam ve k�kl� bir mirasa sahiptir. �nemli olan bu miras�n �nemini ve sorumlulu�unu gere�i gibi kavrayabilmek ve ge�mi� tarihimize ve k�lt�r�m�ze sahip ��karak y�z�m�z� gelece�e d�nebilmektir. Bu yakla��m�n en g�zel �rne�ini Cumhuriyetimiz'in kurucusu B�y�k �nder Atat�rk'�n y�r�tt��� politikada g�r�r�z.

Atat�rk, Milli M�cadeleyi izleyen y�llarda T�rk Milleti'nin gelece�i i�in �ok �nemli bir rota belirlemi�ti. Hem bir Osmanl� Pa�as�, hem de gen� Cumhuriyetin kurucusu olan Atat�rk'�n politikas�, "k�lt�r ve medeniyet birikimimize sahip ��kmak, Osmanl� gelene�ini modernle�tirerek 20. y�zy�la aktarmak" oldu. Atat�rk, d�nemin �artlar�n�n izin verdi�i �l��de Osmanl� miras�na sahip ��kt�.

Atat�rk'�n kurdu�u gen� T�rkiye Cumhuriyeti'nin Osmanl� bor�lar�n� son kuru�una kadar �demeyi kabul etmesi ve t�m ekonomik s�k�nt�lara ra�men bu bor�lar�n �demelerine sad�k kalmas�, Osmanl� miras�na sahip ��kma iste�inin bir g�stergesiydi.

Atat�rk ayr�ca Osmanl� gelene�ini s�rd�rerek, T�rkiye topraklar�na s���nmak isteyen T�rk olmayan M�sl�manlara (�rne�in Arnavutlara, �erkezlere, Bo�naklara) olumlu yan�t vermi�, bu farkl� etnik k�kenden gelen M�sl�manlar� tek bir dini kimlik i�inde g�rm�� ve kabullenmi�ti.

Atat�rk, �te yandan, Balkan Antant� ve Sadabad Pakt� gibi olu�umlarla, eski Osmanl� co�rafyalar�nda T�rkiye'nin �nc�l���n� korumaya �al��m��t�. Balkan Antant�, baz� Balkan �lkelerini, Sadabad Pakt� ise baz� Ortado�u �lkelerini T�rkiye'nin �nc�l��� ile stratejik i�birli�ine ta��ma amac�n� g�d�yordu.

Bu, son derece do�ru ve yerinde bir strateji idi. ��nk� daha �nce de belirtti�imiz gibi "devlet gelene�ini" olu�turan en �nemli unsurlardan biri toplumlar�n tarihidir. Tarih toplumlar�n haf�zas�d�r ve her toplum dostlar�n�, d��manlar�n� tarihleriyle de�erlendirir. Tarih devletlere itibar ve otorite sa�lad��� gibi, milletlerin ge�mi�te kendilerine ba�l� olan topraklarda s�z sahibi olmalar�n�n da �nemli bir arac�d�r.

��te tarihin bu denli etkili bir stratejik zemin olu�u, ku�kusuz T�rkiye a��s�ndan b�y�k bir sorumlulu�u da beraberinde getirmektedir. T�rkiye, bug�n merkezinde bulundu�u geni� co�rafyada pek �ok �lkeyi ve toplumu bar�� ve huzur i�inde y�netmi� bir imparatorlu�un varisi olarak, �nc�l�k g�revini yapmak ve ba�armak zorundad�r.

T�rkiye Cumhuriyeti'ne �nc�l�k G�revi D��mektedir
Bu sebepledir ki, ya�ad���m�z b�lgedeki ac�lar�n ve kar���kl�klar�n bir an �nce sona ermesi i�in T�rkiye'nin neler yapmas� gerekti�inin s�rayla ortaya konulmas� gerekir. Bunlar �zetle �unlard�r;

. Ayd�nlar�m�z�n, devlet adamlar�m�z�n, askerimizin, siyasilerin, akademisyenlerin, sivil toplum kurulu�lar�n�n, yazarlar�n ve bas�n�n te�vikleriyle �ncelikle yurt �ap�nda milli birlik ve beraberli�imizi art�r�c� bir ortam�n olu�turulmas� gerekmektedir.

. Bu birlik, beraberlik ve karde�lik ortam�nda T�rkiye'nin, Kafkaslar'�n, Balkanlar'�n, Ortado�u'nun, Orta Asya'n�n istikrar� ve d�nya bar��� i�in tarihten gelen misyonunu yeniden �stlenmesi gerekmektedir.

. T�rkiye sahip oldu�u tarihi ve k�lt�rel �zelliklerinden dolay� T�rk-�slam Birli�i'nin kurulmas�nda T�rk-�slam d�nyas�na �nc�l�k g�revini �stlenmek durumundad�r.

. Bu �nc�l�k T�rk Milleti'nin bir �st�nl�k veya kibirlilik iddias�ndan de�il, y�zlerce y�ld�r T�rk-�slam d�nyas�na, Allah r�zas� i�in yapm�� oldu�u hizmet a�k�ndan kaynaklanmaktad�r.�

. Sonu� olarak, T�rkiye'deki sa�duyu sahibi her camia bu fikir etraf�nda bir birlik te�kil etmeli ve bunu seslendirmelidir.

"T�rkiye, bug�n merkezinde bulundu�u geni� co�rafyada pek �ok �lkeyi ve toplumu bar�� ve huzur i�inde y�netmi� bir imparatorlu�un varisi olarak, �nc�l�k g�revini yapmak ve ba�armak zorundad�r."

Sonraki Sayfa

e-mail: [email protected]