SAYIN ADNAN OKTAR
YABANCI GAZETEC�LERLE
BO�AZDA BASIN TOPLANTISI (8 HAZIRAN 2007)
ADNAN OKTAR: Misafirlere ho� geldiniz diyorum hepinize �ok te�ekk�r ederim, l�tfettiniz �eref verdiniz. �ok memnun oldum. Evet buyurun. O zaman sorular�m�za ba�layabiliriz. Sorusu olan arkada�lar�n sorular�n� alabilirim.
BASIN: Siz T�rkiye'de hani dile getirdi�iniz fikirlerin bar����l bir dille getirildi�i s�rece her t�rl� tan�mlaman�n kabul edilebilirli�inden bahsediyormu�sunuz. Bu �l�ml� �slami bir �lke deniyor ��nk� T�rkiye i�in �o�u �lkelerde bu baz� kesimleri rahats�z eden bir tan�mlama ama anlad���m kadar�yla sizin b�yle bir yak��t�rmaya bir itiraz�n�z yok. Ama belki ��yle sormak gerekirdi. T�rkiye'deki politik yap� i�erisinde �l�ml� �slam deniyor yani n�fusun %99'unun M�sl�man olmas�ndan �te belki AKP'nin kaydetti�i y�kseli�le paralel T�rkiye'nin M�sl�man bir �lke olarak demokrasiyi kendince adapte etmesinden dolay� m� �l�ml� �slam y�kseliyor?
ADNAN OKTAR: Il�ml� �slam �l�ml� olmayan �slam �eklinde bir �slam ayr�m� yoktur. Yani �slam'�n �e�itleri yok. Bir tane �slam vard�r. B�t�n mesele dini yorumlayan insanlar�n insanc�l, sevecen, merhametli, ak�ll�, k�lt�rl� ve g�rg�l� olmalar�nda. Cahil bir insan�n dini yorumlamas� tehlikeli olabilir. Ama her dini yorumlamas� tehlikeli olabilir. Yani bir cahil Yahudi de �ok tehlikeli olabilir, cahil Hristiyan da tehlikeli olabilir, cahil M�sl�man da tehlikeli olabilir. Ama sevgi dolu merhametli, �efkatli, derin d���nen bir M�sl�man'�n Kuran'� yorumu son derece g�zel olacakt�r. ��nk� Kuran zaten kendisi �ok g�zel. Anlat�mlar merhamete ve sevgiye dayal�, �efkate dayal�d�r. O y�zden dinde Kuran'da bir sorun aramak yerine bunu uygulayan insanlarda sorun aramak daha do�ru olur.
BASIN: Peki politik anlamda �l�ml� �slam tan�mlamas�n�n kullan�lmas� T�rkiye'nin gelece�i i�in ne ifade ediyor?
ADNAN OKTAR:
"Il�ml� �slam �l�ml� olmayan �slam �eklinde bir �slam ayr�m� yoktur. Yani �slam'�n
�e�itleri yok. Bir tane �slam
vard�r. B�t�n mesele dini
yorumlayan insanlar�n insanc�l, sevecen, merhametli, ak�ll�,
k�lt�rl� ve g�rg�l� olmalar�nda." |
ADNAN OKTAR: �nsanlar�n ortaya ��kartt��� isimlendirmelere o kadar tak�lmamak laz�m. Bunlar �nemli �eyler de�il. �slaml�kta, Hristiyanl�kta, Musevilikte, insan sevgisine, merhameti, g�zelli�i, esteti�i savunan dinlerdir. Burada zorlama yaparak �ekillere sokmak, bunlar� b�l�mlere ay�rmak, �ekillere ay�rmak bence yersiz. �slam dini e�er ak�lc� ve samimi uygulan�rsa �ok g�zel bir ortam olaca��n� herkes bilir. Ama bir cahilin elinde ona 'yobaz' deniyor. G�zel bir tan�mlamad�r. Hakikaten tam kar��l���d�r. Bir yobaz�n uygulamas� tabi� ki deh�et vericidir. Ama bunlar� M�sl�manl�k olarak de�erlendirmek �ok �ok yanl�� olur. Bu onun ruhundaki karanl��� ifade etmesi oluyor. Kuran� dini ifade etmesi olmuyor.
BASIN: Yarat�l�� Atlas� adl� eserinizi g�rd�k ve inceledik. Bunu yay�nlamaktaki fikriniz veya amac�n�z neydi?
ADNAN OKTAR: Arkada�lar ger�ekten evrim yok. Olsa yani savunurdum. Anlat�rd�m yani Kuran'a uygun olurdu bu. �ncil'e de Tevrat'a da uygun olurdu. �ok makul olurdu ama ger�ekten yok. Bir h�crenin i�erisindeki bilgi herhangi bir h�cre deniz suyunda olabilir, bir portakal h�cresi olabilir, bir yapra��n i�indeki h�cre olabilir, milyonlarca bilgi sakl� i�erisinde ve kodlanm�� durumda. Bunun tesad�fen oldu�unu iddia etmek, s�rf �urada bile konu bitiyor. Yani bir k�t�phane dolusu bilgi, bir h�crenin i�erisine dolmas�n�n tesad�fen olmas� m�mk�n de�ildir. Binlerce fosile bakt�k, binlerce bir tane iki tane de�il, hi�birinde evrimi destekleyen en ufak bir delile rastlayamad�k. Hepsi de�i�memi� ve ayn� bu zamandaki haliyle duruyorlar. Bunu g�re g�re evrimi nas�l savunal�m.
- Evet, bol sorunuz olabilmesi i�in ben k�sa kesiyorum genellikle ama detay isterseniz detay verebilirim.
BASIN: Ben Prof. Dr. Cemal Anadol. Azerbaycan'da �� �niversitede asli profes�r�m akademisyenim. �eref duyar�m. Azerbaycan Cumhurba�kanl��� yay�n organ� DESPIRIDIKOBA gazetesinde. T�rkiye'de �nl� yay�n yapanlardan�m. Sizi ge�en g�n bir televizyon program�nda takip ettim. Size kar�� bug�ne kadar bir tak�m insanlar�n b�t�n k�t� d���nceleri hepsini de m�kemmel �ekilde sildiniz att�n�z, sizi tebrik ederim. T�rk insan� olmas� i�in de�il ayn� zamanda insanl�k i�in gurur verici bir insans�n�z.
ADNAN OKTAR: Tevecc�h� hocam�z�n �ok te�ekk�r ederim.
BASIN: Baz� T�rk medya organlar�nda Antalya'da baz� okullara kitap g�nderildi�i haberi ��kt�. bu konuyla ilgili Fransa'da sars�c� haberler ��kt�. Antalya il milli e�itim m�d�r� herhalde de o okulun hocalar� biyoloji hocalar�na falan e�er gelen kitaplar varsa onlar� geri iade edin �eklinde bir a��klama yapm��. Nedir bu?
ADNAN OKTAR: Ben kitaptan korkulmas�n� uygun bulmuyorum. D�nyan�n hi�bir yerinde kitaptan korkulmas�n. Ama her t�rl� kitaptan korkulmas�n. Ateistlerin kitaplar�n� da okuyal�m, marksistlerinkilerini de okuyal�m, masonlar�n kitaplar�n� da okuyal�m. Yani bu kitap yakma, kitap yasaklama devri bir an �nce sona ermesi gerekir. Bunlar orta�a�da kalm�� d���ncelerdir. Bunlar b�t�n insanlar�n vicdan�nda yara meydana getiriyor. �ok tedirginlik verici �eyler bunlar. Yasakla bir yere var�lmaz. Zaten internette var benim kitaplar�m. Yani o engellemeyle bunun durmayaca�� a��k. E�er lise ��retmenlerinin okumas�ndan endi�e ediyorlarsa bilgisayarlar�n� da ellerinden almalar� laz�m. �nterneti de kapamalar� gerekiyor. Bu ba� edilecek bir �ey de�il.
BASIN: Evet �imdi siz Mimar Sinan �niversitesi tasar�m b�l�m�nden mezun oldunuz.
ADNAN OKTAR: �� mimari okudum, mezun olmad�m.
BASIN: Burada okudunuz ve 250 kitab�n�z yay�nland� ve �u anda �ok ciddi bir kurulu�un ba��ndas�n�z. B�y�k bir kurumun ba��ndas�n�z. Acaba �u anki bulundu�unuz a�amaya nas�l geldiniz. Yani bu aray���n�z�n ba�lang�c�ndan itibaren bu seyri bize anlatabilir misiniz?
ADNAN OKTAR:
"Bir k�t�phane dolusu
bilgi, bir h�crenin
i�erisine dolmas�n�n
tesad�fen olmas�
m�mk�n de�ildir." |
ADNAN OKTAR: Herhangi bir kurumun ba��nda de�ilim onu s�yleyeyim. Sadece BAV'�n fahri ba�kan�y�m. Milli De�erleri Koruma Vakf�'n�n da fahri ba�kan�y�m o kadar. �yle herhangi bir �irketim holdingim �uyum buyum, yok �yle bir �eyim yok. Ortaokul ve liseyi Ankara'da okudum. 1979'da F�nd�kl� G�zel Sanatlar Akademisi'nin �� Mimari B�l�m�'n� 3. olarak kazand�m. Bu benim i�in bir s�rpriz oldu tabi. Dindar oldu�um biliniyordu o zaman Marksistlerin kontrol�ndeydi okul. Yani tamamen Marksist �rg�tlerin kontrol�ndeydi.
BASIN: Mimar Sinan �niversitesi?
ADNAN OKTAR: Mimar Sinan �niversitesi evet. Fakat oradaki solcu arkada�lar bana birka� ki�i s�yledi yani senin hayat�n burada tehlikede, bu okula gelme. Sen dindars�n �u olur, bu olur buna benzer ifadeler oldu fakat ben onu �nemli g�rmedim ��nk� kaderde Allah ne yaratt�ysa o olur. Kaderin d���nda bir �ey olmayaca��n� bildi�im i�in rahat rahat gittim okula. Devam edeyim mi detayland�ray�m m�? Arzu ederseniz devam edebilirim. Akademide i�in do�rusunu s�yleyeyim o d�nemde Marksistler demokratt�lar ger�ekten. Yani benim arkada�lar�mdan din konusunda sohbet yapmama �una buna pek m�dahale etmiyorlard�. Fakat bir s�re sonra etkili olmaya ba�lad�m ben, anlat�mlar�mdan ger�ekten �ok etkilenmeye ba�lad�lar. Ondan sonra bana Marksist arkada�lar yasaklama getirmi�ti. Yani okulda konu�man, anlat�m yapman sana yasak dediler. Ama tabi tehditkar bir �slupla o zaman yasaklam��lard�, ama ben buna ra�men yine arkada�lar�mla konu�uyordum ve sohbet ediyordum, devam etmi�tim.
Evet, Hilmi Yavuz felsefeci-�air, benim hocamd� o zamanlar. Marksist g�r��leri savunuyordu o devirde. Ben onun dersinde, dersinden sonra ona evrimin aleyhinde bir kitap verdim, evrim teorisini ele�tiren bir kitap verdim. Haftalar sonra da hocamdan cevab�n� alm��t�m, okudu�unu belirtmi�ti. Ama bak y�llar sonra Hilmi Yavuz hocamda ciddi bir de�i�iklik oldu. �imdi dine kar�� daha �l�ml�, Darwinizm'e kar�� olan bir insan bu �ok �nemli. Bunlar detay konular ve bilinmeyen konular oldu�u i�in olaya, anlat�ma bir renk katmak i�in ara ara anlat�yorum. Soru sormak isteyenlerden yine soru alabiliriz. Ama hi� soru sormayanlara hak verelim. O zaman daha demokratik olur. Buyurun.
BASIN: �imdi benim bildi�im kadar�yla bilimsel anlamda herhangi bir �st d�zey yani y�ksek ��renim anlam�nda bir e�itiminiz yok dolay�s�yla teorinize nas�l bir bilimsel s�fat-ad atfedebiliyorsunuz hangi �ekilde bunu bilimsel olarak adland�r�yorsunuz?
ADNAN OKTAR: Hayat� anlamak i�in akademik e�itime gerek yoktur. Evrimin olmad���n� anlamak i�in de akademik e�itime gerek yoktur. Biz buraya binlerce fosili serelim getirelim, sergileyelim. Ortaokul �ocuklar�n� getirelim. �ocuklar bak�n milyonlarca y�l �nce fosilleri g�r�yorsunuz �u anda, milyonlarca y�la ait fosilleri g�r�yorsunuz, ama �u anki canl�larla hi�bir fark� yok desek; �ocuklar�n akademik e�itim g�rmesine gerek kal�r m� burada? De�i�medi�i a��k belli. �nsanlar burada d�nya insanl���n�, Darwinistler, oyuna getirmi�lerdir yani yarat�l��� anlamak i�in ancak akademik bir ara�t�rma gerekir, Darwinizm �ok karmakar���k bir �eydir, siz anlamazs�n�z, halk anlamaz, bir avu� profes�r bundan anlar, onlar�n da siz yan�na yana�amazs�n�z, dolay�s�yla Darwinizm do�rudur. Yani bu �ok b�y�k bir �arp�tma, Darwinizm son derece kolayd�r anla��lmas�, delilleri son derece a��kt�r; Darwinizmin olmad��� ve evrimin olmad��� da son derece a��kt�r. Mesela benim bu kitab�m� okuyup da etkilenmeyen ve evrimin yanl�� oldu�unu kabul etmeyen bir insan benim tahminim yoktur. Meydana gelen pani�in nedeni de budur. Yoksa yarat�l��la ilgili �imdiye kadar �ok fazla kitap ��kt�. �lk kitap de�il bu. Ama Darwinizm'i �yle bir kavram�� ve �yle bir yok etmi�tir ki kitap, inkar� m�mk�n olmayacak derecede a��kt�r. O y�zden bu kadar etki meydana getirdi.
Bir de Darwinizmin olmamas�, Allah'�n yaratt���n�n olmas� �ok mutlu bir haber, g�zel bir �ey yani bundan tedirgin olmak de�il, mutlu olmak laz�m. Yani �l�p yok olaca��na inanan bir insan�n, �lmeyip ahiret hayat�n�n olaca��n� bilmesi, ona mutluluk verecek bir �ey, bunu insanlar� irite edecek bir �ey de�il bu. B�y�k Yaratan'�n kontrol�nde olmas� insanl���n �ok b�y�k bir nimettir sevin� verici bir �eydir. Yani kaos neden zevkli? Kaos yoktur. Allah'�n yaratmas� vard�r bu da �ok g�zel bir �ey insanlar i�in bir g�vence ve rahatl�kt�r, huzur vesilesidir.
BASIN: Adnan Hoca deyince hep etraf�nda zengin �ocuklar olan bir ki�i akla geliyor. Bu niye b�yle?
ADNAN OKTAR: Ben onu birka� kere de izah ettim ama ben akademideyken, �evremdeki insanlar genellikle se�kin insanlard�. Yani se�kin derken fakirler benim karde�imdir, dostumdur o anlamda demiyorum. Ama kolej k�kenli, zengin insanlar�n tan�d��� insanlar yine zincirleme o tarz insanlar oluyor. Yani �zel bir se�im de�il ama belirttim benim fakir olan, maddi durumu yerinde olmayan, hatta i�te di�er �zellikleri de olmayan bir�ok arkada��m var, b�yle bir iddia sadece bir tahmin b�yle bir �ey yok. Evet buyurun.
BASIN: �imdi kusura bakmay�n bu maymunlar ve insanl���n aras�ndaki bulunan kal�nt�lar varl�klarla ilgili d���nceniz nedir o zaman?
ADNAN OKTAR: Bu t�r bir ara varl�k yok. Bu �ok �nemli. Benim kitaplar�mda y�zlerce kafatas� fosili sergiledim. Bunlar�n bir�o�u 70-80 milyon y�ll�k. Hi�bir hayvan�n kafatas�nda bir de�i�iklik olmam��. Ama Darwinistlere g�re ne hikmetse bir tek insan�n kafatas�nda bir de�i�iklik olmu�.
BASIN: Arkada� diyor ki, bu maymun da de�il, insan kal�nt�s� da de�il, bunlar ne o zaman? Bu �e�itli yerlerde Aqopuarka gibi y�relerde bulunmu� olan kal�nt�lar peki nedir sizce?
ADNAN OKTAR: Maymun cinsi olan b�t�n hayvanlar insana benzerler bu �ok normal. Ve bunlar�n bir�o�u da �o�u t�kenmi� maymun t�rleridir yahut orangutan ve yahut gibon yani ara fosiller bak�ld���nda bu tarz bir �eye rastlayam�yoruz. Yani ara fosil tarz�nda bir �eye rastlayam�yoruz. E zaten kitaplar�mda da �ok detayl� bilgi var bu konuda. Mesela Piltdown Adam� bir sahtekarl�k �r�n�d�r. Piltdown Adam� adl� fosil bir sahtekarl�k �r�n�d�r. Di�erleri de ayn� tarzdad�r. Yani �imdi tek tek uzun teknik bilgi verirsem �ok vakit al�r ama bunlar�n hakk�nda �ok detayl� bilgiye kitab�mda rastlayabilirsiniz, g�rebilirsiniz.
BASIN: Evrim teorisinin ��kmesiyle birlikte yani sizin kitaplar�n�zla ortaya koydu�unuz bu de�erlendirmelerin sonucunda, bizi nereye g�t�recek, yani evrim teorisini ��kertti dedi�iniz zaman bu bize ne katacak?
ADNAN OKTAR: Ger�ek�i olaca��z, olaylara ger�ek�i bakaca��z, hayata ger�ek�i bakaca��z ak�lc� bakaca��z. Bize bunu getirecek. Yani kendimizi kand�rmamay� yahut, i�te bilim adamlar� her �eyi bilir siz susun d���nmeyin ara�t�rmay�n onlar ne diyorsa do�rudur mant��� ortadan kalkacakt�r. Dolay�s�yla daha mant�kl� daha ak�lc� bir d�nya bak���na sahip olmu� olaca��z.
BASIN: H�rriyet gazetesinden As�m G�ne�, �imdi Mimar Sinan'dan ba�layan k�saca bir ge�mi�inizi anlatt�n�z bize, Adnan Hoca tarikat� kavram� bu ge�mi�te nerede do�du? Siz bir tarikat m�s�n�z? Bu olu�umu nas�l a��kl�yorsunuz?
ADNAN OKTAR: Tabi ki tarikat de�ilim. Yazar�m. Ve beni dostane seven karde�lerim arkada�lar�m var. Yani bana sempati duyan insanlar var �evremde bu bir tarikat yap�lanmas� de�il. Bu �ok a��k belli bu. BAV'�n fahri ba�kan�y�m. Milli De�erleri Koruma Vakf�'n�n da fahri ba�kan�y�m. Yani tan�t�lmak istenilen g�r�nt� ger�ek olan bir �ey de�il. O Nokta dergisinde sa�olsun Ru�en �ak�r'�n o devirde ortaya att��� bir iddiayd�. Adnan Hoca tarz�nda bir yaz� ��kartm��t� ilk orda o ismi ortaya atm��t� Ru�en �ak�r. Ve �ok tuttu. Hatta o hipnoz iddias�n� da o zaman Ru�en �ak�r ortaya atm��t� o da tuttu. �ok ilgin� bulmu�tu o zaman toplum onu. Yani inand�r�c� bulmu�tu. Yaln�z sorgulamadan inanma d�nemi art�k bitecek, in�aAllah. Benim istedi�im ve �zerinde durdu�um nokta bu. Yani her d���nce mutlaka sorgulanmal�. Her �ey sorgulanmal�.
BASIN: Benim sormak istedi�im soru neden acaba s�rekli olarak bu evrim konusunun �zerinde bu kadar duruyorsunuz, bunu bu kadar �ok vurguluyorsunuz ve Charles Darwin'in �zerinde bu kadar �srarla duruyorsunuz. Bug�n d�nyada kar��la�t���n�z en b�y�k sorun bu mu, yani evrim mi yoksa yarat�l�� m� temel sorun bu mu acaba?
ADNAN OKTAR: Kom�nizmin, fa�izmin ve masonlu�un dayand��� nokta Darwinizm'dir. Bunlar da d�nyay� etkileyen halen en b�y�k g��lerdir. Kapitalizmin de vah�i kapitalizmin de yine k�keninde Darwinizm vard�r. Darwinizm gitti�inde insanlar d�nyay� yeniden yorumlayacaklard�r. Yeniden olaylara bakacaklar yani Kom�nizme inanmak kalkar, fa�izme inanmak kalkar masonlu�a inanmak kalkar olaylara daha objektif ve ak�lc� bakmak ortaya gelir. �artlanm��l�k ortadan kalkar o y�zden �ok hayati buluyorum. Hitler, Lenin, Mao, Stalin hepsi Dawinisttiler.
BASIN: Bir de acaba H�r Masonlu�un bu kadar k�t� olan taraf� nedir? Siz onlar�n �eytani mi olduklar�n� d���n�yorsunuz?
ADNAN OKTAR:
"T�rkiye'de y�netimin genelde
liberal olmas�nda fayda var tabi yani her fikre a��k olmas�nda her
d���nceye sayg� duymas�nda. Mesela laiklik ilkesi �ok titiz
uygulanmas� gereken
bir ilkedir. " |
ADNAN OKTAR: Ben olaylara �ok ak�lc� bakar�m. �yle insanlara pe�in h�k�m veren onlar� d��lamaya azimli bir bak�� a��s�nda de�ilim. Bir kere Masonlar bizim evlad�m�z, bu vatan�n evlatlar� �ok se�kin kaliteli insanlar, fakat Darwinist bir zemine oturmu� bir felsefe, Masonluk dolay�s�yla herhangi bir din kabul etmez. Mesela burda bir aldatmaca var; �� kitap konuluyor ���n�n �zerine yemin ediliyor. Hangi dini kabul etti�ini a��k�a s�ylemesi laz�m d�r�st olmas� laz�m. Ben bu d�r�stl��e davet ediyorum. Hem Tevrat, hem Kuran, hem �ncil �zerine yemin olmaz. Hangisini ger�ekten savunuyorsa o fikri a��k a��k savunmas� laz�m. Kuran'a kar�� oldu�u halde, ben Kuran �zerine yemin eden bir insan�n samimi oldu�una inanamam. Hay�r Kuran'a inanmama hakk� vard�r, inanmayabilir yani, sayg� duyar�m o insana, ona kar�� insani ili�kilerde bir sorun olmaz. Yani her zaman h�rmet de g�r�r, sayg� da g�r�r. Burdaki inan�lar�n dinleri g�r��leri ayr� ama hepinize ben sevgi ve sayg� duyuyorum ve h�rmet duyuyorum ve mutluyum yan�n�zda olmaktan. Fakat aldatmaca �irkindir. Yani herkesin fikirlerini samimi orataya koymas� laz�m. Masonlar�n burda bir aldatmaca yapt���na inan�yorum. O y�zden de�ifre edip �zerine gidiyorum.
BASIN: �imdi tekrar siyasete d�nmek istiyorum ben bu konuya �ok de�inmek istemedi�inizi s�ylediniz ama se�imlere ��yle bir bakacak olursak, �u anda ��yle bir s�ylenti var, AKP'nin i�erisinde daha dindar olan kesimin partiden ayr�ld��� y�n�nde bir tak�m s�ylentiler, var yani daha az dindar olan kesimlerin AKP i�erisinde �n plana ��kar�lmas� gibi bir durum s�z konusu, bu konuyla ilgili yorumlar�n�z ne olacakt�r acaba?
ADNAN OKTAR: T�rkiye'de y�netimin tabi genelde liberal olmas�nda fayda var tabi yani her fikre a��k olmas�nda her d���nceye sayg� duymas�nda. Mesela laiklik ilkesi �ok titiz uygulanmas� gereken bir ilkedir. Yani toplum dengesi a��s�ndan dinin rahat ya�anmas� a��s�ndan da �ok titizilikle uygulanmas� gereken bir �eydir laiklik ilkesi. Ve her fikre ho�g�r� g�sterilmesi mesela CHP'liler de �ok rahat ya�amas� laz�m bi iktidar d�neminde MHP'lilerin de rahat ya�ams� laz�m ateistlerin de masonlar�n da herkesin g�vence i�erisinde ya�amas� laz�m. ��nk� her insan istedi�i gibi d���nme �zg�rl���ne sahiptir. Hepsinin g�vencesini devlet sa�lamas� gerekir.
BASIN: �imdi yak�n zamanda bas�nda Amerika Birle�ik Devletleri'ndeki Yarat�l�� Ara�t�rma Enstit�s� ile ilgili birtak�m ba�lant�lar�n�z temaslar�n�z oldu�una dair birtak�m haberler ��kt�, �te yandan siz bunlar� reddediyorsunuz, herhangi bir uluslararas� �apta temas�n�z olmad���n� s�ylemek istiyorsunuz, acaba neden bunun kar��t� birtak�m g�stergeler varken bunu bu �ekilde ifade etme y�n�nde gidiyorsunuz?
ADNAN OKTAR: Orada bir yanl�� anla��lma olmu� olabilir. Yani siyasi himaye veyahut maddi destek anlam�nda onu s�yledim. Tabii ki bilimsel her t�rl� veriyi d�nyan�n her yerinden topluyoruz. Tabii ki Amerika'daki Yarat�l�� Ara�t�rma Enstit�s�nden de bilgi al�yoruz tabi ki ama her yerden al�yoruz. Fransa'dan al�yoruz. Almanya'dan da al�yoruz yani bununla ilgili ara�t�rma yapan her bilim adam�n�n her t�rl� g�r���nden istifade ediyoruz. Yani bilimsel alanda bir s�n�r yok. O anlamda tabii ki ba�lant� var.
BASIN: Ter�r �rg�t� PKK taraf�nda a�a�� yukar� herg�n �e�itli canl� bomba sald�r�lar� oluyor ter�r, ter�rist bombalar �ehitler oluyor. T�rkiye'nin Irak'�n kuzeyine girme ihtiamli de oldu�u g�nlerden beri hep medyada yorumlan�yor. Bu konudaki g�r��leriniz nelerdir nas�l de�erlendiriyorsunuz?
ADNAN OKTAR: PKK'n�n a�z�ma almak istemiyorum ama siz s�yledi�iniz i�in mecburen, o ter�r �rg�t�n�n temel yap�s� Marksist Leninist yap�lanmad�r. Ve dolay�s�yla Darwinist yap�lanmad�r. Ve Darwinizm'den kaynaklanan bir ter�r �rg�t�d�r. Darwinizm bu ter�r �rg�t�n�n alt�ndan �ekildi�inde bu �rg�t diye bir olay kalmaz. Yani g�c�n� kaybeder inanc�n� kaybeder. M�cadele azmini kaybeder. B�t�n mesele bu tip ter�r �tg�tleriyle fikri m�cadeledir. Fikren �len bir sistem bedenen m�cadeleye gerek duyulmayacak hale gelir. Yani bu insanlar son derece makul hale getirilebilir ak�lc� hale getirilebilir ama Darwinizm'in materyalizmin ateizmin yanl��l���n�n ak�lc� tarzda anlat�lmas� gerekiyor.
Karakollar�n da yap�s�n�n, ger�i bu benim alan�m de�il ama g�r�nce foto�raflarda akl�ma geldi, kal�n beton duvarlarla korunmas� gerekiyor. �ok g��l� bir yap�lannma yap�lmas� gerekiyor. �nfrared kamera sistemlerle b�t�n arazinin donat�lmas� gerekiyor. Gece g�r��� tespit yapabilecek infrared kameralarla donat�lmas� gerekiyor. Ayr�ca b�t�n askerlerimize yelek da��t�lmas� gerekiyor, �elik kur�un ge�irmez yelek. Bunun i�in bir fon olu�turulmas�nda �ok b�y�k fayda var ben bas�ndan bunu rica ediyorum bir �nc�l�k etsinler biz de gereken �nc�l��� yapal�m b�t�n Mehmet�ik'e �ok g�zel g��l� z�rh �zelli�i olan yelek da��tt�rtal�m. Yani biz alal�m millet olarak kur�un ge�irmez yelek hepsine da��tt�rtal�m. �nfrared kamera da ald�rtabiliriz. B�t�n karakollar�n �evresi 2 km, 3 km, 4 km �n �evreleri infrared kameralarla donat�labilir ��nk� Mehmet�ik, bu �ocuklar uykudayken ani kahpece ve kalle��e bir bask�n yap�l�yor. �nceden tespiti biraz zor oluyor. Ama b�yle bir�eyde �ok rahat tespit yap�labilir. B�yle bir sald�r� da olsa kur�una kar�� da bir korunma olabilir. Bu bir ilk tedbir olarak �nemli. Bir de en az 1- 1,5 metre kal�nl�kta beton duvarlarla �evrilmesi karakollar�n �nemli g�r�yorum. O �ekilde d���n�yorum. Tabi bu benim �efkatimden yani askerlerimize olan �efkatimden ve merhametimden ilk akl�ma gelenler. Yoksa tabi �ok daha iyi d���nen insanlar vard�r, �ok iyi daha de�erlendiren insanlar vard�r ama askerimize yard�m edilmesi �zellikle maddi yard�m yap�lmas�nda �ok b�y�k fayda var. Bu y�nde bir kampanya meydana getirebiliriz.Yani b�t�n bas�n olarak bir kampanya meydana getirebiliriz. �ocuklar�m�z�n, karde�lerimizin Mehmet�i�in can g�venli�ini korumak a��s�ndan bu �ok faydal� olur diye d���n�yorum. �zellikle bu yelek konusu. Kur�un ge�irmez yelek.
BASIN: Son zamanlarda yap�lan kamuoyu ara�t�rmalar�nda T�rkiye'deki muhafazakarl���n y�kseli�inden bahsediyorlar. Kendilerini nas�l tan�mlad�klar� soruldu�unda vatanda� olarak eskiden T�rkiye Cumhuriyeti vatanda��y�m derken �o�unluk son y�llarda M�sl�man�m kimli�i �n plana ��k�yor. Siz 90'lar dan bu yana gen� n�fusla i� i�e oldu�unuz i�in ayn� tandans� gen�likte g�zlemliyor musunuz, bug�ne gelindi�inde e�er b�yle bir g�zleminiz varsa ge�mi� y�llarla k�yaslad���n�zda nas�l bir de�i�im g�r�yorsunuz?
ADNAN OKTAR: T�rkl�k ve M�sl�manl�k birbirinden ayr�lamaz bir yap�d�r T�rkiye'de eskiden beri b�yledir bu.. T�rk diyence M�sl�man akla gelir, M�sl�man deyince T�rk akla gelir. Bizim milletimiz genelde g�zel huyludur ve sevecendir. Ho� g�r�l�d�r misafirperverdir. �nsanlar�n �ekindi�i kat� din anlay���d�r. Bu hakkikaten hepimiz i�in bir tehlikedir. Cahil insanlar�n elinde din tehlikeli hale gelir bu do�ru, ama T�rkiye ayd�n insanlar�n bol oldu�u bir �lkedir. Ayd�n�m�z �oktur, b�yle bir korkuya da gerek yok.
BASIN: Korkudan ziyade gen�lik , �zellikle gen� n�fusta siz M�sl�manl��a daha yo�un bir e�ilim seziyor musunuz? 90'larda mesela k�yaslad���m�zda�
ADNAN OKTAR: Pek tabi� ki eskiden Darwinizm'e inanlar�n say�s� �ok y�ksekti %50'ler dolay�nda bir yap� vard�. �u an bu �ok d��m�� durumda %10'lara kadar d��m�� durumda.
BASIN: Peki bir sorum daha olacak yine genel se�imler konusunda sizin beklentilerinizi tan�mlayan mevcut kombinasyonda bir siyasi parti var m�? E�er b�yle bir parti varsa bizimle payla��r m�s�n�z?
ADNAN OKTAR: Sa� koalisyon b�y�k, sa� partilerin bir araya gelip b�y�k bir koalisyon olu�turmas�.
BASIN: �deal siyasi parti anlay���n�z� alsak asl�nda �
ADNAN OKTAR: Sa�, T�rkiye'de oylar sa�d�r, her zaman demokrasi inanc�na g�re de sa��n idare etmesi gerekiyor T�rkiye'yi tabi ki. Ama sola da son derece sayg�l� sevecen onlar�n rahatta ya�ayabilece�i, huzur i�inde ya�ayabilece�i bir �lkeyi sa�lamakla da iktidar g�revlidir. Bunun i�ine kom�nistler de dahildir, daha �nce s�yledi�im ateistler de dahildir hepsi dahildir.
BASIN: Ben g�rd���m birtak�m fosil sergilerinden bahsetmek istiyorum, T�nelde daha a�a��da Galatada, Karak�yde, Beyo�lundaki galeride de fosil sergilerinin oldu�unu g�rd�m dolay�s�yla �u anda daha kabul g�rd���n�z, resmi kurulu�lardan da daha �ok kabul g�rd���n�z� d���n�yor musunuz? Bunu s�yleyebilir miyiz?
ADNAN OKTAR: Fosil topra��n alt�ndan ��kan ta� par�alar� bunun sergilenmesi, yani hangi iktidar olursa olsun hangi d���nce olursa olsun bilime sayg� duyan herkes bunu kabul etmek durumundad�r. Yani ta� par�alar�ndan dahi korkuyorsa bir insan art�k ona s�ylenecek s�z kalmaz. T�rkiye'de kom�nist partisi de olsa demokrasinin gere�i olarak buna m�sade etmesi gerekir, gayet makul bu� Fikirlerin bask�lanmas�, fosillerden korkulmas�, kitap yak�lmaya kalk�lmas� art�k bu devrin mutlaka bitmesi gerekiyor. Bu her fikir her d���nce i�in bir tehlikedir bunu hi� kimsenin kabul etmemesi gerekir.
BASIN: �imdiye dek bu yarat�l����l�k d���ncesinin, yani yarat�l��a dayal� d���ncenin bir�ok y�n�n�n ABD de Hristiyan d�nyas� taraf�ndan temsil edildi�ini g�rd�k; dolay�s�yla acaba �rne�in sizin bu ��k���n�z�n �slam D�nyas� �zerinde de birtak�m etkileri yans�malar� olaca��n� d���n�yor musunuz? Daha �ok buraya kayd�raca��n� d���n�yor musunuz bu d���nceyi?
ADNAN OKTAR: Benim �al��malar�m hem Hristiyanl�k hem Musevilik hem M�sl�manl�k i�in istifade edilebilecek �al��malar. Yarat�l�� inanc� Tek Tanr�l� b�t�n dinler i�in olumlu etki yapan bir �al��mad�r.
BASIN: Bu soruya bir ekleme yapmak gerekirse acaba �u anda daha geni� bir anlamda yay�ld���n� d���n�yor musunuz? M�sl�manl�k aleminde de daha fazla temel kazand���n� d���n�yor musunuz?
ADNAN OKTAR: Tabi� ki.
BASIN: Azerbaycan bas�n�ndan Nazar Basl�, 92 y�l�ndan beri buraday�m. �stanbul'day�m. Ben Adnan Hoca ve onun etraf�ndaki bir arkada��m�z�n sordu�u bir soru vard�. Onun zengin �ocuklar etraf�nda var diye ama o zenginli�i ben 93'te g�rd�m. Parasal ekonomi y�nden de�ildi kalplerinin, g�n�llerinin ve beyinlerinin verdi�i �r�nle ben bunlar� tan�d�m. �nan�nki kendimde bug�ne kadar ilk defa M�sl�man memleketten geldim Azerbaycan'dan. �lk defa ben namaz k�lmay� ben burada ��rendim. O zengin �ocuklar bana ��retti. Bunun hi�bir yerle ba�lant�s� yok. Bu bir ger�ektir yeni bir insan�n yeti�mesinden, insan�n kendi dinini kaymas�nda, geri d�n���nde b�y�k rol� olan insanlara te�ekk�rden ba�ka bi�ey s�ylenilmez ama, bilim adam� olarak 8 kitab�n yazar� olarak ben Adnan Oktar'a demin de s�yledi�im gibi kitaplar�na bakt���m zaman acaba hangi kitab� bende yok diye onu d���nd�m, kald� deminden beri sorulan sorular �zellikle T�rkl�k, M�sl�manl�k �slamc�l�k �zerine a��rl�k verdiler ama ben Elhamd�lillah T�rk'�m M�sl�man'�m ve dinim de �slam. Biz seneler boyu Rusya'n�n etkisi alt�nda kald�k ezildik, buna ra�men dinimizden d�nmedik ve Adnan Oktar'�n kitaplar�na geldi�inde ben ilk defa 95-96 da Azerbaycan'a gitti�im zaman arkada�lar�m�n raflar�nda o kitaplar� g�rd�m �a��rd�m. �lk sorum siz Adnan Oktar'� tan�yor musunuz ve nas�l tan�yorsunuz oldu. Ve onlar�n hepsi bilim adam�yd� ve ald���m cevap aynen size aynen aktar�yorum yani l�tfen yanl�� anlamay�n "Bilmedi�imiz �ok �eyleri buradan ��rendik" yani demin kom�nizm, kapitalizm, sosyalizm diyoruz evet ama yanl�� e�itim ald�k ama sonradan b�yle bilim adamlar�n�n eserleriyle onlar�n etraf�nda birle�en ayd�nlarla ger�eklerimize kavu�tuk. Bunun i�in te�ekk�r ediyoruz ama bundan ba�ka Adnan Bey'e bir sorum olacak tabi bu da siyasete ba�l� acaba �
Yani bir insan�n e�itimden daha fazla onun topluma kaz�nd�r�lmas� �nemlidir. Bu g�n Rusya'da da yaln�z Azerbaycan de�il T�rk Cumhuriyetlerinin hepsinde biliyorlar. Adnan Oktar'� O'nun ki�ili�i de�il O'nun bir bilim adam olarak tan�nmas�d�r. Bu da tabi gurur verici bir �eydir. Siyasete geldi�imizde Adnan Bey tabi Sizin bilim adam� oldu�unuzu bu ki�ili�inizi biliyoruz. �al��malar�n�z� da biliyoruz. Bug�n T�rkiye'nin T�rk d�nyas�na uygulad��� politika ve onun genellikle d�� ve i� politikas�nda herhangi bir yanl��l��� veya ge� kalmay� g�r�yor musunuz? Ve Kendinizi siyasetin i�inde g�rmek ister misiniz?
ADNAN OKTAR: Kendimi siyasette g�rmek istemem. Onu s�yleyeyim bir kere. Fakat tabi T�rk devletleri ile T�rkiye'nin �oktan birlikte olmas� gerekiyordu �u ana kadar bu gereksiz bir gecikmeyle devam ediyor. Konya ili neyse Azerbaycan'da odur. Eski�ehir neyse T�rkistan'da odur. Bu devletlerin tek bir �at� alt�nda birle�meleri ve karde�ce D�nya bar���n� koruyacak bir g�� olarak ayd�n �izgide, sevgi dolu, �efkati, merhameti insanl��a sunarak bir b�lgede denge unsuru olmas�nda �ok b�y�k fayda var ve bunun gecikmemesi gerekiyor. T�rkiye e�er b�lgede a��rl���n� koyarsa anar�inin, ter�r�n en yo�un oldu�u b�lge de huzura kavu�acakt�r. Yani T�rkiye'nin b�lgede lider olmas� �ok hayati bir konu. T�rk Milleti'nin �ok ho� insani �zellikleri vard�r. Sevgide, �efkatte, merhamette, misafirperverlikte, insanc�ll�kta d�nyaya �rnek olacak �ok �st�n yetenekleri vard�r. Bu yetenekte olan insanlar�n b�lgede denge unsuru olmas�nda da �ok b�y�k fayda vard�r.
"T�rkl�k ve M�sl�manl�k birbirinden ayr�lamaz bir yap�d�r T�rkiye'de eskiden beri b�yledir bu.. T�rk
diyence M�sl�man akla gelir, M�sl�man deyince T�rk akla gelir. Bizim
milletimiz genelde g�zel huyludur ve sevecendir. Ho� g�r�l�d�r
misafirperverdir.
�nsanlar�n �ekindi�i kat� din anlay���d�r. Bu
hakkikaten hepimiz i�in bir tehlikedir." |
BASIN: T�rkiye'deki Mason dernek ve localar a��k m� kalmal� sizce? Kapat�lmal� m�? Neden?
ADNAN OKTAR: Ben kapat�lmaya, bask�ya, fikirlerin engellenmesine daima kar��y�m. Tabi localar a��k olsun, tabi� ki Masonlar h�r olsun. Ama bu gizlilik ortadan kalkmal�, kar��l�kl� demokratik ele�tiriye zemin a��lmal� ve bu insanlar�n daha olumlu d���nebilmesi i�in elastiki d���nmelerini sa�layacak bir f�rsat verilmeli. Kat�l�k �ok k�t� ama ben hi�bir fikrin hi�bir d���ncenin kapat�lmas�n� engellenmesini, insanlara bir zarar vermedikten sonra kabul edemem. Ama vatana, millete, devlete zarar veriyorsa tabi� ki her t�rl� eylemin, her t�rl� yap�n�n engellenmesi gerekir. Demokraside vazge�ilmez kural bir ba�ka insana zarar vermemektir.
BASIN: Vak�flar�n�z�n yap�s� hakk�nda bilgi alabilir miyiz? �lk b�l�mde TSK' ya yap�lmas�n� arzu etti�iniz yard�mlardan yola ��karak soray�m bu soruyu, ald���n�z ve yapt���n�z maddi yard�mlar hakk�nda bilgi alabilir miyiz? Hem vak�flar�n yap�s� hem de maddi olarak.
ADNAN OKTAR: Bir vak�f ba�kan�m�z sa��mda di�er vak�f ba�kan�m�z da solumda duruyor. Sorumlu ve yetkili olan ki�iler onlar dolay�s�yla o vak�flar ad�na benim bir a��klama yapmam do�ru olmaz.
TARKAN YAVA�: Daha sonra m� �imdi mi cevap vereyim isterseniz daha sonra cevap vereyim b�lmeyelim?
BASIN: Arkada�lar da belki ba�ka �eyler sormak isterler
TARKAN YAVA�: K�saca bir �eyler s�yleyelim isterseniz. Ne sormu�tunuz tam olarak?
BASIN: Vak�flar�n�z�n yap�s� ve maddi anlamda ald���n�z ve yapt���n�z yard�mlar hakk�nda yani varsa �yle bir sistem.
TARKAN YAVA�: Yap� olarak vak�flar, burada T�rkiye'de vak�flar kanununa tabi, ba���lar al�yor, ba���larla yapt��� faaliyetleri s�rd�r�yor. Bu ba���lar da tabi ki fatura kar��l���. Son derece a��k ve vak�flar m�d�rl���n�n her sene yapt��� tefti�lerle, a��k�a ortaya konmu�. Ba���lar ve yapt���m�z faaliyetler de ortada. Bilim Ara�t�rma Vakf� 1990 y�l�nda kurulmu� bir vak�f ve 1990 y�l�ndan beri yurt i�inde ve yurt d���nda yakla��k �� bin tane konferans yapm�� bir vak�f. Bu konferanslarda uzman insanlar �zellikle tabi ki fahri ba�kan�m�z Say�n Adnan Oktar'�n kitaplar�na dayan�larak evrim teorisinin ge�ersizli�i ve yurt d���nda da bir�ok T�rkiye'yi ilgilendiren d�� politika konular�nda konferans veren insanlar var. Buna ba�l� olarak gene bir�ok yay�n, sergi ve multivizyon g�sterisi yapm�� bir vak�f ve bu faaliyetlerimiz devam ediyor. �o�unlukla vak�f camias� etraf�nda ve vak�f faaliyetlerine destek veren g�n�ll� insanlar�n yard�mlar�yla devam ediyor.
BASIN: Ka� ki�iden bahsedebiliriz?
TARKAN YAVA�: �imdi ��yle, vak�flar kanununa g�re vak�f, dernekler gibi �ye alam�yor, belli bir say�da kal�yor. Ama ��yle s�yleyeyim, Harun Yahya sitesi ve di�er benzer internet siteleri Bilim Ara�t�rma Vakf� sitesini, ve bunlar�n hepsini toplam giri� 6 milyon kadar insan her ay bu siteleri ziyaret ediyor ve yine bir milyonun �st�nde belgesel, film, kitap ve ses CD'si gibi �r�nleri bilgisayarlar�na indiriyorlar ve yakla��k 170 �lkeden internet sitelerine giri�ler oluyor Tam 200 farkl� internet sitesi var ve dolay�s�yla �ok ciddi anlamda d�nyada etkisi ve takip�isi olan faaliyetler bunlar.
BASIN: Her ay bir milyon ki�i?
TARKAN YAVA�: 6 milyon ki�i giriyor.
BASIN: Her ay 6 milyon ki�i ziyaret ediyor, 1 milyon ki�i indiriyor.
TARKAN YAVA�: Evet, bir milyon eser indiriyor, kitap, ve �cretsiz olarak.
BASIN: Bunun d���nda maddi bir yard�m yapm�yorsunuz o zaman maddi yard�m anlam�nda vakf�n ba�ka bir kuruma ya da kurulu�a yapt��� bir yard�m yok, yaln�zca k�lt�rel faaliyetlerden mi bahsediyoruz?
TARKAN YAVA�: Tabi, k�lt�rel faaliyetleri do�rultusunda bu ba���lar� kullan�yor vak�f.
BASIN: Kitapla ilgili biraz detay verebilir misiniz? Ka� �lkeye da��t�ld�, ka� dile �evrildi ve ka� kilo?
ADNAN OKTAR: 6 kilo k�sur herhalde. Fakat di�er sorular�n�z�n muhatab� yay�n evi. Onlardan �ok detay bilgi alabilirsiniz. Ger�ekten o konuda benim detayl� bir bilgim yok.
BASIN: Benim anlad���m kadar�yla 250'den fazla kitap yazm��s�n�z. �ncelikle �unu sormak istiyorum, acaba bu kadar vakti nereden buluyorsunuz b�t�n bu kitaplar� yazmak i�in ve bir de bu fikirlerinizin �slam aleminde kabul edildi�inden bahsettiniz bununla ilgili bir yorum alabilir miyiz? Yani bunu nerden, hangi g�r��ten hareketle bunu s�yleyebiliyorsunuz?
ADNAN OKTAR: �slam �lkelerinde kitaplar�n sat��� �ok y�ksek. �slam �lkelerindeki din alimlerinin din bilginlerinin �v�c� s�zlerinden anl�yoruz, onlar�n be�enilerinden anl�yoruz, internetten indirilen kitap say�s�n�n y�ksek olmas�ndan anl�yoruz.
BASIN: Bu kadar zaman, nas�l zaman buluyorsunuz demi�ti ikinci�
ADNAN OKTAR: Ben �al��malar yaparken �ngilizce, Frans�zca, Almanca, her dilde benim arkada�lar�m bana bu tarz kitaplar� terc�me edip haz�r olarak getirirler, hatta kritik de yaparlar, ben onlar� bir araya getirip yorumlay�p edit�re veriyorum yani daha pratik ve daha kolay bir y�ntem kullan�yorum. O y�zden b�yle s�ratli oluyor, yani normal bir yazar hem kendi terc�me eder kendi ara�t�r�r, kendi bu i�lerle ilgilenir, ben o ara �al��malar� ekip halinde arkada�lar�mla yap�yorum, o y�zden b�yle kolay oluyor.
BASIN: Adnan Bey size bir soru, �ncelikle te�ekk�r ederim. Ben Moskova'da e�itim ald�m ve sizin iki terc�me kitab�n�z� okudum. Sizin gibi birinin kitab� elime ge�ti�i i�in �ok �ok mutlu oldum. Sonra da d���nd�m ki T�rkiye'deyken bu kitaplar� ara�t�r�p okuyup incelemeliyim. Sizi �ahsen g�rebilme imkan�n� bana tan�d��� i�in arkada��ma �ok te�ekk�r ederim. Her zaman sa�l�kl� olman�z� diliyorum. �kinci sorum ise yeni bir kitab�n�z var m�, yeni bir yaz�n�z var m�?
ADNAN OKTAR: Kitap, bu haz�rlad���m ansiklopedinin devam� var. D�rd�nc� cildi bitti, ���nc�s� zaten bas�ld�. �imdi be� ve alt� i�in �al��ma yap�yorum, onun �st�ne yo�unla��yorum, yo�unla�t�m evet.
BASIN: Evet, size her zaman ba�ar�lar diliyorum.
ADNAN OKTAR: Te�ekk�r ederim, �ok sa�olun.
BASIN: �u anda acaba vakf�n ba�kan� neden bu toplant�y� �u anda bas�nla yani b�yle bir toplant�y� ger�ekle�tirmeyi istediniz, as�l olarak ama� nedir bas�n toplant�s�nda?
" Bu insan yakma,
kitap yakmalar�n durmas� ve mant�ks�zl���n
�zerine a��klamalar
yap�yoruz, yani bunlar� topluma ve
tan�d�klar�m�za anlatmaya �al���yoruz.
Bask�n�n, �iddetin do�ru
olmad���n�, ter�r�n do�ru olmad���n�, her �eyi
sevgiyle, bar��la,
karde�likle, demokrasi i�erisinde
halledebilece�imizi
s�yl�yoruz." |
ADNAN OKTAR: Bir�ok nedeni var. Bir�ok yanl�� anla��lma var, mesela �srarla kitaplar�n lise ��rencilerine g�nderildi�i iddia ediliyor; halbuki tek bir lise ��rencisine kitap g�nderilmedi. �kincisi, bilim adamlar�na g�nderildi, ve kritik yapma amac�yla g�nderildi ���nc�s� kitab�n yasaklanmas� talebi var, bu �ok �irkin, �ok zavall�ca ve �ok aciz bir �slup. Fikre kar�� fikirle ��k�l�r. Mesela bu kitap e�er yanl��sa, anlat�lanlar yanl��sa, bunu anlatan bir kitap��k ��kar�l�r konu biter. Ama kitab� yasaklay�n, i�te yazar� tutuklay�n, PKK'n�n yay�n organ� bir gazetede yak�lmamdan bahsediliyor, yani benim bizzat yak�lmamdan bahsediliyor. H�rriyetin ba�l���n� alm��, H�rriyet gazetesinin "Adnan Hoca �imdi yand�" diye s�r man�etten verildi biliyorsunuz, yarg�tay�n karar�n�n iki g�n �ncesinden a��klad�. Yarg�tay daha karar�n alt�na imza atmadan iki g�n �nce "Adnan Hoca yand�, �imdi yand�" diye a��klad�. PKK' n�n yay�n organ� diyor ki: Bu yakman�n olmas� i�in, neler olmas� gerekiyor onlar� saym��.
Yani fiili yakmadan bahsediyor. Biz de bu insan yakma, kitap yakmalar�n durmas� ve mant�ks�zl���n �zerinde a��klamalar yap�yoruz, yani bunlar� topluma ve tan�d�klar�m�za anlatmaya �al���yoruz. Yani bask�n�n, �iddetin do�ru olmad���n� ter�r�n do�ru olmad���n� her �eyi sevgiyle, bar��la, karde�likle, demokrasi i�erisinde halledebilece�imizi s�yl�yoruz. Mesela Darwinistlerin tatl� r�yas� kitab�n yasaklanmas�, d�nya �ap�nda yasaklanmas�. Yani �u an onlar�n tatl� r�yas�, �srarl� talep bu, halbuki bunu yapacaklar�na on - onbe� tane evrimci profes�r bir araya gelir bir kitap yazarlar, al�n bu kitab�n cevab� derler, konu biter. Hem cevap veremiyorlar, ��nk� cevap veremez ��nk� do�ru anlat�lanlar, yani nas�l cevap versin, do�ru oldu�una ad� gibi emin, o y�zden de sadece yasaklanmas�n� talep ediyorlar. Hatta bir�ok �lkede Milli E�itim Bakanl���'yla yap�lan inceleme talepleriyle birlikte, Milli E�itim Bakanl���'nca yap�lan teknik incelemelerde kitab�n ger�ekten �ok etkili oldu�unu ve bu y�zden yasaklanmas� gerekti�ine dair raporlar var. Yani bu �ok �ok mant�ks�z ve �irkin. Bunlar� anlatmak, bir y�n�yle bunlar� anlatmak amac�m�z.
BASIN: Hangi �lkelerin burada Milli E�itim Bakanl�klar� inceleme yapt� dediniz? Bir�ok �lkenin, hangi �lkeler olabilirler bunlar? �rnek verebilir misiniz?
ADNAN OKTAR: Fransa'n�n var, bir �lke daha var, belgesini getireyim oradan isterseniz, Bel�ika evet.
BASIN: Peki yasal s�re� ba�latmay� d���n�yor musunuz? Bunlara kar��.
ADNAN OKTAR: Biz g�ne�i yasaklasak, ne kadar yasaklayabiliriz, �u an i�eri doluyor g�ne�.
Yani yasaklamayla halledebilecek bir konu de�il.
BASIN: Ama yarg� s�resi ba�latma�
ADNAN OKTAR: Ama olabilir tabi o do�ru, ��nk� g�zel bir fikir, ona hemen ba�layal�m. Hem de �ok g�zel bir fikir. Evet, soru sormak isteyen ba�ka kimse yok herhalde?
BASIN: Ge�mi�te bir d�nem hapiste yatt�n�z yanl�� hat�rlam�yorsam.
ADNAN OKTAR: Evet, iki kere.
BASIN: Girmeden �nceki Adnan Oktar, ��kt�ktan sonraki Adnan Oktar aras�nda bir fark var m�, fikirleriniz de�i�ti mi?
ADNAN OKTAR: Fikirlerimden dolay� hapis yatmak; benim i�in bir �ereftir. Hapse �erefle sevin�le girdim, �erefle ve sevin�le de ��kt�m. Beni bu tip olaylar a�ar; daha �evklendirir, azmimi artt�r�r, daha faydal�, daha atak olmam� sa�lar.
ADNAN OKTAR: Buyurun.
BASIN: Politikayla ilgilenmedi�inizi s�ylediniz, sebeplerini ��renebilir miyiz acaba?
ADNAN OKTAR: Ben bilim adam�y�m, ara�t�rmac�y�m, yazar�m. Siyaset�i de�ilim, siyaset�i olursam �ok normal ama �u an �yle bir karar�m yok. 1986'da hapse girdi�im davadan sonra beraat etmi�tim. Hem bir y�l yatt�m fakat sonra beraat ettim. Fikir su�lusu olarak yarg�lanm��t�m, beraat ettim. Son hapis yatt���mda da, yine ayn� davadan ayn� su�lamadan genel anlamda beni de i�ine alacak �ekilde beraat ettim. Yani fikirlerimden dolay� �u ana kadar d�nyadaki b�t�n su� �e�itleri iftiralar �zerime at�ld� ve s�rekli de beraat ediyorum. Akla hayale gelen her t�rl� iftiralar at�ld�, kokain kulland���m iddia edildi. Ondan da beraat ettim. Emniyetteyken yiyece�ime ve i�ece�ime kar��t�r�larak kokain verilmi�ti. Bunu mahkemede ispat ettim. Evimde de kokain bulundu bunun da d��ardan konuldu�unu ispat ettim, ve beraat ettim ben bu su�tan da.
�nanc�mdan dolay� d���ncelerimden dolay� bu tip olaylar yine olabilir yine hukuka g�veniyorum, yine olumlu neticeler olu�acakt�r, yine hak yerini bulacakt�r. Dolay�s�yla ben bu tip bask�lardan dolay� fikirlerimden vazge�mem. Her fikir adam�n�n ger�ek fikir adam�n�n her dava adam�n�n kar��la�aca�� normal olaylard�r bunlar. Ben de bunlar� �ok normal kar��l�yorum.
BASIN: �mza g�n�n�z oldu mu hi�?
ADNAN OKTAR: �ok eskiden oldu Yahudilik Masonluk kitab� i�in olmu�tu bir tek onu d���nda pek olmad�.
BASIN: Olmas�n� ister miydiniz?
ADNAN OKTAR: Olabilir tabi neden olmas�n.
�zetle bug�ne kadar benim aleyhimde faaliyet yapan hi� kimseye k�rg�n de�ilim. K�sk�n de�ilim. Bundan sonra yapacak olanlara kar�� da �fkem yok. Ben genellikle affedici bir insan�m, �efkatliyim, dolay�s�yla yani bir k�s�m bas�n benim onlara kar��� �fkelendi�imi ve olumsuz g�zle bakt���m� d���n�yor olabilirler. Benim �yle bir bak�� a��m yok, onlar kader i�inde Allah'�n onlara �izdi�i kaderi ya��yorlar. Kaderlerinin d���nda bir �ey yapm�yorlar. Onun i�in ben onlar�n hepsinde hay�r g�r�yorum. Hikmet g�r�yorum. Dolay�s�yla da olumsuz etkilenmiyorum. Bu konuda �ok m�sterih olabilirler. Kaderin d���nda hi�bir �ey olmuyor.
BASIN: T�rkiye'deki bir�ok bilimci evrim konusunda g�r��mek i�in kendilerini pek rahat hissetmiyorlar. ��nk� daha �nce dava a�ma gibi finansal yarg�lar olmu� dolay�s�yla bu sizin s�ylediklerinizle �eli�iyor. �efkatli bir insan oldu�unuzu s�ylediniz. A��k tart��madan yana oldu�unuzu s�ylediniz. �te yandan b�yle bir durum s�z konusu.
ADNAN OKTAR: �rnek verebilir misiniz? Daha iyi anlamam a��s�ndan.
BASIN: �u anda mahkeme say�s�yla ilgili bir say� veremiyorum ancak bir�ok bilim adam�yla konu�tu�um zaman bana bunu s�ylediler. Kendilerinden bu yorumu ald�m.
ADNAN OKTAR: Hay�r, �yle bir �ey yok. Ben fikir �zg�rl���n� savundu�umu a��k a��k beyan ettim. �zellikle bilim adamlar�na son derece sayg�l�y�m. B�yle hi�bir dava yok b�yle hi�bir olay da yok. Bu tamamen kuru bir iddiadan ibaret. Gelsinler her zaman misafirim olarak da davet ediyorum. G�r��elim, �yle bir �ey kesinlikle olmaz. �yle bir �eye inanmalar�n� da garip kar��lad�m. �yle bir �ey olmaz. Bilim adamlar� istedi�i gibi �zg�r d���n�r. �stedi�i gibi de konu�ur. Son derece sayg�l� olurum. �u ana kadar da hep �yle oldu. Orda bir yanl��l�k var.
ADNAN OKTAR: Buradaki insanlar�n bir �o�u da Darwinist ama ben son derece sayg� duyuyorum, h�rmet duyuyorum.
BASIN: �al��malar�n�z�n di�er �lkelerde yay�nlanmas� i�in yeterli maddi kaynak bulundu�u taktirde bu �al��malar�n�za a��rl�k verece�inizi s�ylemi�iniz en ba�ta. Stratejik bir planlaman�z var m�? �ncelikli �lkeler hangileri? Ya da b�lge olarak �ncelikle biz �u b�lgelere kitap yay�n� yapmak isteriz gibi bir plan program s�z konusu mu?
ADNAN OKTAR: Daha �ok Darwinizmi tabi daha iyi �z�msemi�, Darwinizm konusunda iddial� �lkeler daha �n planda olmas� gerekir tabi. Yani Darwinizm'le alakas� olmayan bir �lkede anti Darwinist bir �al��man�n bir mant��� olmaz. Darwinizm'in en yo�un oldu�u �lkeler iyi savunuldu�u �lkeler, felsefenin g��l� oldu�u �lkeler tabi daha muhatab�m�z olacak �lkelerdir.
BASIN: Fransa diyebilir miyiz?
ADNAN OKTAR: �u ana kadar bu tarz oldu g�rd���m kadar�yla, Avrupa �lkeleri zaten bu tarzd�r. Rus�aya da �evrildi, �inceye de �evrildi. Asl�nda bir �lke fark� da yok gibi g�r�n�yor �u an. Evet, �in ve Rus�a hatta Hint�e'ye �evrildi hat�rlad���m kadar�yla. Belirli bir dar b�lge yok asl�nda.
BASIN: G�n�m�zde �slam Alemi, d�nya ve insanl�k nereye do�ru gidiyor? ��nk� g�rd���m�z kadar�yla hep �slam aleminde kan ve g�zya�� var. �e�enistan'da, Ke�mir'de, Afganistan'da, Irak'ta, Filistin'de yani nereye do�ru gidiyor? Bunu biraz anlatabilir misiniz?
ADNAN OKTAR: Bunlar g�zel bir do�umun sanc�lar�. D�nya �ok g�zel ayd�nl�k g�nlere do�ru gidiyor. Buna bir tabirle de Alt�n �a� diyebiliriz. Bar���n, karde�li�in, sevginin, demokrasinin, esteti�in, g�zelli�in hakim oldu�u bir d�nyaya do�ru gidiyoruz. Buna biz ahir zaman diyoruz. Hristiyanl�kta da vard�r Ahir Zaman olarak ge�er. Yahudilikte de ge�er ahir zaman olarak ge�er. Kutlu ve g�zel bir devirdir. Bunun �ncesinde bu tip sava�lar, karga�alar, ac�lar ve zul�mler olaca�� da bilinen bir ger�ektir. Bu �� kitapta da belirtilir. Peygamberimizin hadislerinde de bu devir �ok detayl� a��klan�r. 10-15 y�l sonra bu dediklerimin ger�ekle�ti�ini in�aAllah hep beraber g�r�r�z.
|