D�NYANIN �K� Y�ZYILLIK
D���NCE EKSEN�
YARATILI� GER�E�� �LE DE����YOR
19. y�zy�ldan g�n�m�ze d�nyay� etkileyen d���nce sistemi, bilgi �a��yla birlikte de�i�im g�stermeye ba�lad�. Bilim d�zeyinin olduk�a geri oldu�u o d�nemlerde tohumlar� at�lm�� olan felsefe ve ideolojiler, g�n�m�ze kadar ya�ayan nesillerin ya�am �eklini, hayata bak���n� ve insan ili�kilerini belirledi. Ayn� zamanda �lkelerin de uluslararas� ili�kilerini, emperyal bak�� a��lar�n�, birbirlerine a�t�klar� sava�lar�n nedenlerini olu�turdu.
Bir y�zy�l�n kaos i�inde ge�mesi elbetteki kendi kendine olan bir�ey olamaz. Bunun arkas�nda bunu olu�turan insanlar�n zihniyeti yatar. O zihniyetlerin alt�nda da onu olu�turan felsefi ve ideolojik yakla��m ve e�itim vard�r. 19. yy' dan itibaren d�nyay� y�nlendiren insanlar�n zihniyetlerini olu�turan felsefe "materyalizm" idi, ideolojiler ise "kom�nizm, fa�izm, vah�i kapitalizm ve emperyalizm" oldu. Bu farkl� ideolojilerin ise tek bir ortak yan� vard�, o da Darwinizm. Birbiriyle m�cadele eden bu ideolojileri nas�l olur da besleyen kaynak ayn� olabilirdi! Fikri temellerinin ayn� olmas� ne kadar �a��rt�c� ise o kadar da ger�ek!
Bu ideolojiler, 19'. y�zy�l�n ikinci yar�s�nda ortaya at�lan g�r��lerin �zerine bina edilmi�ti. Yani Darwinizm'in do�du�u y�llar. Nitekim kom�nizmin kurucular�n�n, eserlerini Darwin'e ithaf etmeleri bo�a de�ildi. Kendi ideolojilerinin s�zde bilimsel temelini olu�turmas� a��s�ndan takdire �ayan g�r�ld� ve fikir sistemlerini ilerki nesillere popaganda ederken kulland�klar� bir e�itim arac� haline geldi. Ayn� d���nceyi, yani Darwin'in sistematik hale getirdi�i, her�eyin, canl�l���n tesad�fen meydana geldi�i ve s�zde evrimle�erek birbirini olu�turdu�u iddias�, di�er ideoloji sahiplerince de �nemle benimsendi. Hitler fa�izmi uygularken, d�kt��� kanlar�n arkas�nda yatan neden olan �st�n �rk fikri, Dawinizmin prensiplerine dayan�yordu.
Bu prensiplerin ba��nda canl�lar�n birbirleriyle k�yas�ya m�cadele ederek hayatta kalmas� ve b�ylece �rklar�n� devam ettirmesi ile zay�f olanlar�n yokedilmesi yat�yordu. Yani "�at��ma". Bu �at��madan g��l� olan galip ��kar, zay�f ise yok olur. -Medeniyetler �at��mas� fikri ve uygulama �abalar� da, ad� �st�nde, tamamen Darwinist zihniyetin bir �r�n�d�r-. Bu �arp�k zihniyet, o d�nemin ideologlar� ve onlar�n sonraki takip�ileri taraf�ndan toplumlar�n ya�am�na da aksettirildi. Sosyal Darwinizm ad�yla ayn� �at��ma zihniyetinin insanlar aras�nda da varoldu�u inanc�yla, d�nya sava�lar�, emperyalist zul�m, �rklar�n yokedilmesi �abalar�, anar�i ve ter�r 20. y�zy�l�n temel hayat g�r��� halini ald�.
Bu g�r�� e�itime ve bilime yans�t�larak bunlar�n �zerinde materyalist bir hegemonya kuruldu. Yeti�en e�itimci ve bilim adamlar�, materyalist-Darwinist bak�� a��s�n�n getirdi�i �n kabullerle ara�t�rmalar�n� yapt�lar, eserlerini buna g�re d�zenlediler, hatta akademik ilerleme dahi bu yakla��m�n i�inde ancak s�zkonusu olur hale geldi. Ba�ka bir g�r��e hayat hakk� tan�maz bir bilimsel felsefe olu�tu. Bilimin elinden al�nan h�r d���nce, objektif yakla��m, bir bilim tabusu olu�turdu. Daha sonra materyalist anlay��la �ak��an her�ey bilim d��� olarak addedilmeye ba�land�. Din-bilim �at��mas� dedikleri, asl�nda materyalist d���ncenin bir laf oyunu ve zihin kontrol arac�ndan ba�ka bir�ey de�ildi.
��nk� 21.y�zy�la yakla��rken meydana gelen teknolojik geli�meler ve bununla paralel s��rama yapan bilim d�nyas�, �imdiye kadar s�ylenenleri yanl��lar bilimsel bulu�lar yapt�. Makro seviyede, evreni g�zleyebilen bilim, materyalizmin iddia etti�i gibi maddenin sonsuzdan beri varolmad���n�, belli bir zamanda yoktan varedildi�ini ke�fetti. Mikro seviyede ise, h�crenin en ince ayr�nt�lar�na kadar giren bilim d�nyas�, DNA'y� ve, onun i�inde kodlanm�� bilgi varoldu�unu ke�fetti. Her iki alemde de tesad�fe yer olamayacak kadar m�kemmel yap�lar�n oldu�unu ortaya koydu. Bilim d�nyas�, geldi�i d�zey ve ula�t��� bilgiyle, bug�ne kadar kendisini bask� alt�na alan ve tek bak�� a��s� olan materyalist-Darwinist g�r��� sorgulamaya ba�lad�. Materyalizmin yanl��lanmas� ve bilimin g�sterdi�i ger�e�in Yarat�l�� olmas�, �u anda d�nyay� b�y�k bir d���nce de�i�ikli�inin e�i�ine getirdi.
Yarat�l�� ger�e�inin bilimsel verilerle do�rulan�r olmas� ve bunun d�nyan�n her yerine, �zellikle Harun Yahya eserleriyle, kitap, internet, film ve t�m ileti�im ara�lar�yla yayg�nla��yor ve kabul g�r�yor olmas�, insanl���n d���nce sisteminin de�i�mesine vesile oluyor. Art�k g�ne� do�mu�tur, �����n g�z�kt��� yerde karanl���n devam etmesi m�mk�n de�ildir. �ki y�zy�ld�r sistematik bir �ekilde d�nyaya hakim olan ve d�nyadaki karanl�k tabloyu olu�turan materyalist zihniyet, yerini yarat�l�� ger�e�inin getirdi�i ayd�nl�k bir d�nyaya b�rakmak �zere.
Bu de�i�imin tam orta yerindeyiz. Insanlar�n akl�na ve kalbine hitabeden yarat�l�� ger�e�inin geni� �apl� olarak d�nyan�n heryerindeki insanlar taraf�ndan kabul g�rmeye ba�lad���n�, bilgi �a��n�n getirdi�i an�nda bilgi ak��� sayesinde g�zlemleyebiliyoruz. Buna kar��l�k, yok olmaya y�z tutmu� materyalist felsefenin savunucular�n�n da bunu kabullenme zorlu�u �ekti�i, tabu edindikleri g�r��lerinin y�k�lmas�n� hazmedemediklerini de g�rebiliyoruz. Ancak g�r�lebilen veya �ng�r�lebilen �u ki, yarat�l�� ger�e�i, insanlar�n hayat� yeniden sorgulamalar�na, ak�l ve vicdanlar�na g�re yeniden bir yakla��m olu�turmalar�na neden olacakt�r. Bu da zihniyetlerin eskisiyle yer de�i�tirmesine yol a�acakt�r.
20. y�zy�l� kana ve g�zya��na bo�an bu bat�l ideolojilerin d�nyada olu�turdu�u kaos, karma�a, d��manl�k, m�cadele, sava� ortam�, bunlar� besleyen bu zihniyetlerin ortadan kaybolmas�yla, yerini, yarat�l���n getirdi�i, sevgi, bar��, ho�g�r�, dostluk, karde�lik ortam�n� haz�rlayan ayd�nl�k zihniyete b�rakacakt�r. Bu d�n���m a�amas�nday�z. Her d�n���m�n kendi i�inde bar�nd�rd��� zorluklar olsa da, meydana gelecek g�zelli�in varl���, insanl�k i�in bu zorluklar� kolay a��l�r bir hale getirecektir.
H�r d���ncenin, h�r vicdan�n, h�r bilimin, akl�n ve vicdan�n devreye girdi�i anda, her t�rl� fikri ve fiziki bask� yenilmeye mahkum hale gelir. D�nyan�n bu hay�rl� de�i�imi g�sterdi�i d�nemde ya�anan mevcut kaos ortam� adeta bir do�um sanc�s� gibi. S�k�nt�s� olsa da meydana gelecek g�zel bir d�nya var. Bu d���nce eksenini de�i�tirmede �nc� olan fikir insanlar� elbette tarihte yerlerini Allah'�n izniyle haketti�i �ekilde alacaklard�r. Bunun i�in �abalayanlara destek olmak, d�nyan�n bu ve sonraki nesillerinin bar�� ve huzur ortam�nda ya�amas� i�in bir�eyler yapmak anlam�nda olacakt�r.
Milli De�erleri Koruma Vakf�
Bilim Ara�t�rma Vakf�
|