Ana Sayfa
8.Say� Dergi Hakk�nda
8.Say� ��indekiler
1.ve 2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Türk İslam Birliyi - Harun Yəhya
Sitede Yazılarının Yayınlanmasini İstəyirsinizmi?
Basında Türk İslam Birliyi
Kuran'da İştirak edən Birlik Ayələri
Müslümanlar Birdir Qardaşdır
Peygamberimizin kitapehline davranışı, bütün Müsəlmanlara nümunə olmalı
Türk İslam Birliyi, Qərb mədəniyyətinin zəmanətidir
 

SAYIN ADNAN OKTAR'IN YABANCI MEDYA KURULU�LARI �LE BASIN TOPLANTISI

Radisson Otel, 25.05.2007

Adnan Oktar: Arkada�lar �ok memnun oldum geli�inizden, �eref verdiniz, g�zel �stanbulumuzun g�zel bir k��esindeyiz �u an. Umar�m bu ba�lant�lar, bu g�r��meler, AB i�erisinde de devam eder, daha da geli�ir, daha da g��lenir. Frans�zlar genellikle k�lt�rl� ve ayd�n insanlar olarak bilinirler. �zellikle felsefenin geli�ti�i ve g��lendi�i bir memleket olarak bilinir Fransa. �zellikle o nedenle geli�iniz benim i�in �ok �nemli.

Adnan Oktar: Evet, sizden soru bekliyorum.

Gazeteci: Fransa'ya bu kadar �ok kitap yollaman�z�n nedeni nedir� Yani amac�n�z neydi bunu yaparken?

Adnan Oktar:
"Allah'�n olmas� insanlar� sevindirecek bir �ey. Yani bu insanlar i�in bir sevin� vesilesi, rahats�z edici bir �ey de�il mutluluk verecek bir �ey bu. Bu gericili�i, irticay� getirmez; mutlulu�u, ilerlemeyi ve sevinci getirecek bir �ey bu."

Adnan Oktar: Fransa'ya kitab� yollayan ben de�ilim. Benim ba�l� oldu�um kitap �irketi g�nderdi. Ama tabii oradaki ama� Fransa'n�n bu m�him ger�e�i g�rmesi, Frans�z halk�n�n bu m�him ger�e�i g�rmesi. Evrim teorisi ger�ekten do�ru olmayan bir teori. Olsayd� zaten dinle de �eli�mezdi. Ama �stanbul'da da, ba�ka yerlerde de, T�rkiye'nin her yerinde D�nya'n�n her yerinde, yerin alt�n� kazd���m�zda her yerde canl�lar�n de�i�medi�ini g�r�yoruz.

Bu bir ger�ek. Aksini ispat eden hi�bir ara fosil yok. Olsa, �imdiye kadar bu ortaya ��kard�. Molek�ler seviyede de bu ayn� �ekilde. Mesela bir h�cre i�erisindeki genetik bilgi b�y�k bir k�t�phaneyi dolduracak kadar. Bunlar�n tesad�fen oldu�unu s�ylemek bu kadar zeki insanlar�n oldu�u d�nyada �ok b�y�k bir zorlama olur.

Bir de Allah'�n olmas� insanlar� sevindirecek bir �ey. Yani bu insanlar i�in bir sevin� vesilesi, rahats�z edici bir �ey de�il mutluluk verecek bir �ey bu. Bu gericili�i, irticay� getirmez, mutlulu�u, ilerlemeyi ve sevinci getirecek bir �ey bu.

Gazeteci: �imdi teorinizin bilimsel bir teori oldu�unu s�yl�yorsunuz. Ama bildi�im kadar�yla genelde bilim e�itimi almad�n�z. Bu durumda teorinizin, nas�l bilimsel oldu�unu s�yleyebiliyorsunuz ?

Adnan Oktar: Darwinizm'in ge�ersiz oldu�u o kadar a��k ve sarih ki, yani bunun i�in bir bilim e�itimine gerek yok. Mesela bu teybin bir fabrikada yap�ld���n� s�ylemek ve planlanarak yap�ld���n� s�ylemek i�in �zel e�itim al�nmas�na gerek yok. Bu �ok a��k, bunun �zel bir bilgiyle yap�ld���. Yeralt�ndan ��kan fosilleri �ocuk olsa anlayacak gibi. Proteinlerin yap�s� ortada. Bir proteinin meydana gelmesi s�f�r olas�l�k, tesad�fen olu�mas�. Darwinizm'in yanl�� oldu�unu anlamak i�in, Allah'�n varl���n� anlamak i�in akademik e�itime gerek yok.

Gazeteci: Fransa'da bir �ok liseye de kitaplar�n�z gitti. �imdi yaln�z Fransa tamamen laik olan bir �lke ve genelde dinin bilimle birarada uyum i�inde olmad��� bir �lke �imdi burada ama� neydi?

Adnan Oktar: Hemen �unu belirteyim; laikli�i ciddi anlamda savunan bir insan�m. Laiklik dinin bir garantisidir. Fransa'n�n laik olmas� da g�zel. Ama ara fosil yoksa liseli ve �niversiteli insanlara ara fosil olmad��� halde ara fosil var demek aldatmaca olur. Milyonlarca fosil yarat�l��� ispat ediyorsa ve bu gizleniyorsa, bu da bir aldatmaca olur. Onun i�in, gen�lerin tarafs�z d���nebilmesi i�in, ger�eklerin ortaya konmas� gerekir. Gen�ler veya insanlar veya olgun insanlar kendileri buna karar versinler. Marksizm de okutulsun, fa�izm de okutulsun, idealizm de okutulsun, diyalektik felsefe de okutulsun, yarat�l�� anlat�ls�n, insanlar buna karar versin. Fikirden korkulmas�n. Fikirden korkulmas� o fikrin do�ru oldu�unu g�sterir. Meydana gelen panik hem �a��rt�c� hem de biraz komik ve gereksiz. �a��rt�c� olmas�n�n nedeni, burada kullan�lan abart�l� kelimeler. Deprem, bask�n gibi kelimeler �ok abart�l�. Buna gerek yok, �l�ml� d���nmek ve geni� d���nmek gerekir.

Adnan Oktar : "1980'lerde Darwinizm T�rkiye'de %50'nin �zerinde kabul ediliyordu. Ama �u an %90 kabul edilmiyor. Bu bilimsel �al��malar�n bir neticesidir."

Gazeteci: Evet baz� okullarda darwinizm ��rettiler diye ��retmenler okuldan ayr�lmak zorunda kalm��lar, i�ten at�lm��lar, siz bunu do�ru buluyor musunuz� T�rkiye'de evet yani �yle haberler ald�k. B�yle bir �eyi do�ru buluyor musunuz?

Adnan Oktar: Fikirden korkulmas� vah�i bir tav�rd�r. Her t�rl� fikir, her t�rl� ortamda rahat�a ifade edilmesi gerekir. Darwinizmin �n�nde hi�bir engel olmamas� gerekir, rahat rahat anlat�lmas� gerekir. Ama bunun yanl��l���n� ispat edenlerin de h�rriyeti olmas� gerekir.

Gazeteci: Peki h�rriyetinizin k�s�tland���n� m� d���n�yorsunuz?

Adnan Oktar: Kitaplar�n toplat�lmas� oluyorsa veya kitaplar�n yak�lmas� tavsiye ediliyorsa bu bir h�rriyet tahdididir tabii ki. Mesela kitaplar�n y�rt�lmas�n� tavsiye edenler var, baya�� g��l� kitaplar y�rt�lacak gibi de de�il. Yakmak da bir hayli vakit al�r, �ok zor olur o kitaplar� yakmak.

Gazeteci: Fikirlerinizin Avrupa'da daha �ok geli�ece�ini d���n�yor musunuz? Yoksa �imdiden geli�ti�ini, ad�mlar at�ld���n� d���n�yor musunuz?

Adnan Oktar: �ok sars�c� oldu Fransa'da, yani adeta ger�ekten �ok olu�turdu. �u ana kadar ortal�k bombo�tu. Bu konuda kimse muhalif bir fikir beyan edemiyordu. Fikir beyan edenlere de bask� uygulan�yordu. O kitab� okuyup da aksini iddia etmesi normal bir insan�n �ok �ok g��. Zaten bunu Frans�z Milli E�itim Bakanl��� uzmanlar� da a��klad�lar. Yani �zel olarak direnmedikten sonra m�mk�n de�il kabul edilmemesi. �ok a��k ve sarih ger�ekler.

Gazeteci: Peki T�rkiye'ye bakacak olursak Yarat�l�� teorisi kabul edilebilecek durumda m�?

Adnan Oktar: 1980'lerde Darwinizm T�rkiye'de %50'nin �zerinde kabul ediliyordu. Ama �u an %90 kabul edilmiyor. Bu bilimsel �al��malar�n bir neticesidir. T�rk halk� ger�eklere kar�� daima a��kt�r, samimidir. Ben Frans�zlar�n da o �ekilde oldu�unu d���n�yorum. �n�m�zdeki y�llarda yap�lacak kamuoyu yoklamalar�nda bunu g�rece�iz hep beraber.

Gazeteci: �imdi bir yandan bilimsel e�itiminizin olmad���n� s�ylediniz ve zaten bilimsel bir e�itim alman�n gerekli olmad���n� s�ylediniz yani ger�e�i g�rmek i�in fosiller konusunda ama bir yandan da din a��s�ndan olduk�a dine �nem veren bir insan oldu�unuzu biliyoruz. Dolay�s�yla �u an yapt�klar�n�z acaba daha �ok insanlar� �slam'� kabul etmeyi, �slam dinine kendilerini adamaya y�nelik de�il mi?

Adnan Oktar: Bu sadece �slam dini a��s�ndan faydal� bir �al��ma de�il. Ger�i burada temel olarak tabii ki �slam'a faydas� vard�r. Ama bu H�ristiyanl�k ve Musevilik i�in de bu �ok �nemli bu a��klamalar. Biz �srail'de de ateizmin ve Darwinizmin yayg�nla�t���n� biliyoruz. Bunu bir tehlike olarak g�r�yoruz. Nitekim benim kitab�m �branice'ye �evrildi ve �srail'de de �u an sat�l�yor ve orada konferans da verdi arkada�lar�m�z, anti-darwinist. Ve bu �ok etkili oldu. Katolikler, Protestanlar, Ortodokslar hepsi bu fikirlerden istifade ediyorlar. ��nk� bu dinlerin hepsinde tek bir Allah inanc� vard�r. Ve bunlar�n hepsi k�kende �slam dinidir. �brahim, Nuh, Musa hepsi ayn� �eyleri savunmu�tur. Hepsi ayn� fikri ayn� inanc� savunmu�lard�r.

Gazeteci: Biraz bu fikre nas�l ula�t���n�zdan bahsedebilirsek, her zaman Darwin fikrine kar�� m� oldunuz� Nas�l geli�ti?

Adnan Oktar: Ben her �eye �ok ak�lc� bakar�m. Yani ger�ekten samimi inand���m �eyleri savunurum. Bakt�m ara�t�rd�m, ger�ekten Darwinizmin do�ru olmad���na samimi kanaatim geldi. Yani Allah o �ekilde de yaratabilirdi, evrimle de yaratabilirdi. Ama ger�ekten b�yle bir �ey yok.

Adnan Oktar:
"E�er verilen cevap yasaklan�rsa insanlar buna mutlaka bir �ekilde ula��rlar. Yasaklanan fikirler insanlara �ok ilgin� gelir ve mutlaka ula��rlar ger�e�e. Yasaklama bir ��z�m de�il. En g�zeli fikir �zg�rl���. "

Gazeteci: Mesela ailenizde bu t�r fikirler var m�?

Adnan Oktar: Hay�r. Liberal bir aile bizim ailemiz. Laik ve liberal bir aile.

Gazeteci: Peki bu durumda ailenizin bireyleri aras�nda Darwin teorisine inananlar var m��

Adnan Oktar: �u an yok.

Gazeteci: Ama eskiden� Siz kendinizi laik olarak m� g�r�yorsunuz�

Adnan Oktar: Tabii ki laikli�i �ok �nemli bir inan� ve d���nce olarak g�r�yorum.

Gazeteci: ��nk� genelde din ile yarat�l�� teorisi kar��la�t�r�l�yor ve laiklik genelde daha bilimsel bir yakla��m oluyor.

Adnan Oktar: Hay�r, laiklik dinle i�i�edir. Hristiyanl�kla da �eli�miyor. Musevilikle de �eli�mez, M�sl�manl�kla da �eli�miyor. Laiklik dinin garantisidir. �nan�s�z insanlar i�in de bir garantidir. �nananlarla inan�s�zlar aras�ndaki dengeyi kurar laiklik.

Gazeteci: O zaman teorinizin d�nya �ap�nda geni�ledi�ini, yani s�rf T�rkiye'de m�sl�man camias�nda de�il de t�m d�nya �ap�nda geni�ledi�ini d���n�yor musunuz�

Adnan Oktar: D���nce de�il, bir ger�ek. Yani ara�t�rmalar bunu g�steriyor.

Gazeteci: Ama genel olarak bak�ld���nda Darwinizm'i illa da Tanr�'ya kar�� bir teori olarak g�rm�yor musunuz? ��nk� demin dediniz ki Allah o �ekilde de d�nyay� yaratabilirdi ama �yle olmam�� size g�re. Biraz daha a�ar m�s�n�z?

Adnan Oktar: Ben ger�e�i ara�t�r�yorum. Ger�ekten de Allah o �ekilde yaratabilirdi. Ama o �ekilde yarat�lmad���n� g�r�yoruz. Milyonlarca fosil yarat�l��� g�steriyor. E�er evrim do�ru olsayd� milyonlarca ara fosil olmas� gerekirdi. Darwinizm �ok usta bir propagandayla b�t�n d�nyay� ikna etmi� �u ana kadar. �nsanlar �a�k�nl�k ve hayret i�inde uyan�yorlar ve b�yle bir teoriye nas�l inand�klar�na kendileri de �a��r�yorlar sonra. �u an T�rkiye'de Darwinizm'i savunan bilimadam�, profes�r say�s� parmakla say�lacak kadar d��t�. Eskiden �niversitelerde hakim d���nceydi bu.

Gazeteci: Peki �u an T�rkiye'de Milli E�itim Bakanl��� a��s�dan resmi olarak Darwinizm'i reddetme gibi bir durum s�z konusu olabilir mi, d�nyada b�yle bir �ey s�z konusu olabilir mi?

Adnan Oktar: Fikirlerin reddedilmesi do�ru de�il. Darwinizmin ben okullarda �niversitelerde okutulmas�n� istiyorum. Ama verilen cevab�n da okutulmas� istiyorum. E�er verilen cevap yasaklan�rsa insanlar buna mutlaka bir �ekilde ula��rlar. Yasaklanan fikirler insanlara �ok ilgin� gelir ve mutlaka ula��rlar ger�e�e. Yasaklama bir ��z�m de�il. En g�zeli fikir �zg�rl���.

Gazeteci: �u an h�k�mette olan partinin deste�ini ald�n�z m�?

Adnan Oktar: Hay�r hay�r. �yle bir�eye ihtiyac�m�z da yok. Benim ihtiyac�m yok. Bu fikir zaten �ok g��l� ve �ok a��k bir fikir. Destekle ayakta duracak bir fikir de�il.

Gazeteci: H�k�met yard�m� derken �unu kast etmek istemi�tim, belediyeler, valiler size kendi salonlar�n� vermi�ler konu�malar yapmak i�in. AKP d�neminde bu daha kolay oldu da, daha �nceki h�k�metlerde daha zor oldu diyebilir miyiz?

Adnan Oktar: Hay�r hay�r. Art�k arkada�lar�m�z lokantalarda, kebap�� salonlar�nda bile sergiler haz�rlad�lar. Bir �ok legal �al��ma bu �ekilde yap�lm�� oldu. G�sterilen yo�un reaksiyona ra�men halk�m�z ger�ekleri savundu�u i�in halk�m�z�n deste�iyle bu ilmi geli�meler kolay zemin buluyor. Yoksa belediyelere ve bu tip kurumlara �ok fazla bask� oldu. Ama arkada�lar resmi olmayan yerlerde sergiler yaparak, konferaslar yaparak �ok g�zel ba�ar�l� neticeler ald�lar. Ama nadir olarak da resmi binalarda da yap�ld��� oldu. Ama legal hakk�m�zd� bu. Her T�rk vatanda��n�n hakk� oldu�u gibi bizim de hakk�m�zd�. Yani �zel bir destek olmad�.

Gazeteci: Ama �u an AKP h�k�metteyken sizin fikirlerinizi sunman�z i�in ortam daha kolay de�il mi?

Adnan Oktar: Biz en zor �artlarda dahi anlatm��t�k fikirlerimizi. Ak Parti daha yeni iktidara geldi. Ben 1980'den beri fikirlerimi anlat�yorum.

Gazeteci: Fransa'da sizin hukuk a��s�ndan ya�ad���n�z problemlerle ilgili bir �ok makale de yer ald�. Bu konuda da bilgi verebilir misiniz?

Adnan Oktar: Psikolojik sava��n bir gere�i olarak oluyor bunlar. Fikire fikirle kar��l�k verememenin bir acizli�i. Materyalistlerin acizliklerinden ba�vurduklar� son ��z�m bu. Ama bunlardan da etkilenmiyoruz. Etkilenmeyiz. Halk�m�z bunun fark�nda zaten. Ak�l almaz iftiralarla ak�l almaz bask�larla bu fikrimizin durdurulmas� i�in gayret ediliyor. Fakat buna ra�men h�zla do�ru olan bu fikrimiz yay�l�yor.

Gazeteci: Bu May�s ay�nda Yarg�tay'�n bir karar� oldu. Yarg�tay'�n karar� do�rultusunda bir a��klama yapabilir misiniz? Bu konudaki d���nceniz nedir?

Adnan Oktar: Yarg�tay karar� daha bize belirtilmeden bas�na servis edildi. Anlatmak istedi�im konu i�in de bu �ok g�zel a��k bir delil. Bize 3 g�n sonra a��kland�, bas�na a��klanmas�ndan. Bu poliste al�nan, zorla al�nan ifadelerin, polis bask�s�yla �iddet ortam�nda al�nm�� ifadelerin tekrar�ndan ibarettir, Yarg�tay�n a��klad��� izahlar. �yle bir ortamda d�nyada hangi insan olursa olsun ister Frans�z olsun ister T�rk olsun ayn� ifadeleri verirdi. Can kayg�s�yla, insan�n can�n�n kurtarmas� i�in yapt��� bir eylem bu. Bize haz�r ifadeler getirildi ve alt�na imza atmam�z istendi. O ortamda en ak�lc� tav�r oraya imza atmakt�. Aksini yapsayd�m �u an ne olurdum bilemiyorum.

Gazeteci: Peki size o ortamda yap�lan bask� derken neyi kastediyorsunuz?

Adnan Oktar: ��kence. Bununla ilgili �ok fazla adli t�p raporu var. Bununla ilgili belgeleri size sunabilirim. Bu i�kenceyi yapan polisler �u an 120 y�l hapis cezas�yla yarg�lan�yorlar ayr� ayr�. Bir�ok arkada��m sakat kald�. Ben sakatlanmamak i�in imzay� att�m. �u an sa�lam olarak kar��n�zday�m. Ama siz de olsayd�n�z inan�n atard�n�z o ortamda imzay�. Yani buraya at�lan imzay� kullanmak ak�ll� vicdanl� bir insan�n yapaca�� bir�ey olamaz.Yani bu i�kence ortam�nda at�lan imzay� bu �ekilde bir propaganda arac� olarak kullanmak vicdanl� bir insan�n yapaca�� bir�ey de�il. ��kence lanetlenmesi gereken bir �eydir, desteklenmesi gereken bir�ey de�ildir. ��kence reddedilmesi gereken bir�eydir. E�er bu ifadeler kabul edilirse i�kence de kabul edilir. Bize diyorlar ki i�kence �ekseydiniz fakat kabul etmeseydiniz diyorlar. Biz de buna gerek duymad�k nas�l olsa savc�l�kta ve hakim kar��s�nda reddederiz diye d���nd�k. Nitekim savc�l�kta ve hakim kar��s�nda reddettik. Ama buna ra�men bu beladan 8 y�ldan beri kurtulamad�k. Halen de u�ra��yoruz. Ama bu bo� bir �aba. Ben bir ara�t�rmac�y�m ve yazar�m. B�t�n insanlar� seviyorum. �ok �efkatli ve sevgi dolu bir insan�m. Her t�rl� g�zellikten estetikten zevk alan bir insan�m. Demokrat�m. Bana verilen paye ise �ok garip, polis fezlekesinde verilen paye. Yani polis fezlekesinde iddia edilen �ey. �ete lideri olarak tan�t�l�yorum. Ben soygun yapmad�m. Adam �ld�rmedim. Kimseyi tehdit etmedim. Gasp da yapmad�m. Benim hayat�m ortada ve b�t�n herkes beni tan�yor. Bu y�nde aleyhte beni su�layacak hi�bir delil dava dosyas�nda yok. Yani �u an dosya tamamen bo�. Tek bir tane delil yok. �antaj delillerinden bahsediliyor. �antaj kasetlerden bahsediliyordu, tek bir tane delil yok. Yani iddia edilen hi�bir delil yok. Bu sadece psikolojik sava��n bir oyunu.

Gazeteci: Peki bu prosed�r�n sonucu konusunda optimist misiniz� Yani daha iyiye gidece�ini d���n�yor musunuz?

Adnan Oktar: Tabii ki T�rk adaletine g�veniyorum. T�rk adaletini bu konularda tenzih ederim. T�rk adaletine bask� yapan gizli bir mekanizma var. Benim muhatap oldu�um anlatt���m hitap etti�im ki�iler onlar. T�rk adaleti d�r�stt�r ama ciddi bask� alt�ndad�r. Bunu Yarg�tay ba�kan� da s�yledi, ba�bakan da s�yledi. Yeni s�ylediler daha. Bu karar�n a��kland��� g�n Yarg�tay ba�kan� s�yledi. Ba�bakan da d�n a��klad�. Yarg�n�n �st�ndeki bask� kald�r�lmal�. Yarg� h�r olmal�. Devletin i�ine s�zm�� karanl�k �etelere son verilmeli.

Gazeteci: Peki bu adalet i�ine s�zm�� ve bu t�r bask�lar� uygulayanlar, sonu�ta size kar�� da oluyor bunlar, sizce kim olabilir�?

Adnan Oktar: Devlet bundan zaten �ikayet�i. Buna T�rkiye'de derin devlet deniyor.

Gazeteci: Dine kar�� olan kimseler mi sizce?

Adnan Oktar: Evet sol bir yap�lanma. Sol materyalist bir yap�lanma. Hatta marksist bir yap�lanma. Materyalist. Kom�nist bir yap�lanma.

Gazeteci: Peki derin devlet dedi�inizde daha �ok Kemalist bir d���nce olmuyor mu?

Adnan Oktar: Hay�r, Mustafa Kemal T�rkiye'nin medar-� iftihar�d�r. T�rkiye'ye demokrasiyi getiren odur. B�t�n bu g�rd���m�z �zg�rl�kleri, h�rriyetleri, g�zellikleri getiren odur. O yine Marksistlerin yapt��� bir propagandad�r. Atat�rk �iddetle kar��yd�, bu tip illegal yap�lanmalara. �llegal yap�lanmalardan masonlu�a da kar��yd�. Mason localar�n� kapatt�rd� bu y�zden.

Gazeteci: Ama sonu�ta g�n�m�zde Kemalist d���ncede olanlar sonu�ta illaki eskiden Mustafa Kemal d���ncesinde olan ki�ilerle ayn� fikirlere sahip olmayabilirler, yani ge�mi�teki Kemalistlerle bug�nk� Kemalistler aras�nda fark olabilir.

Adnan Oktar: Mustafa Kemal Atat�rk'� bir k�s�m kom�nistler �u anda kullanmaya kalk�yorlar ama beceremeyecekler. Bu do�ru.

Adnan Oktar: Mao'yu, Stalin'i, Lenin'i savunanlar Atat�rk'� savunur konumdalar �u an. Bu bir oyundur. Lenin de eserlerinde buna dikkat �ekiyor. Bu tip taktiklerin kullan�lmas�n� tavsiye ediyor Marksistlere. Bu takti�i tavsiye etmektedir ve onlar da uygulamaktalar �u anda. Ne milletimiz ne ordumuz b�yle bir oyuna gelmez. Ama yo�un bir faaliyet var bu y�nde, bu do�ru.

Gazeteci: �ok ara�t�rma yapt�n�z, acaba Atat�rk'�n Darwinizm ile ilgili bir fikri var m�yd� bunu ara�t�rd�n�z m�?

Adnan Oktar: Evet. Atat�rk Allah'a inanan, dinin varl���n� savunan bir insand�. Elmal�l� Hamdi Yaz�r isimli ki�iye Kuran tefsiri yapt�rm��t�r. Yani Kuran'� a��klatt�rm��t�r. Kuran'� a��klatan bir kitap yazd�rm��t�r. Tam bir beyefendidir. Dindard�r. Dinin l�zumuna ve dine inand���na dair �ok fazla ifadesi var. Bu konuda benim bir�ok kitab�m var. Buradan bu konular� alabilirsiniz. Belgeleriyle a��kl�yorum.

Gazeteci: Asl�nda spesifik olarak Darwinizm ile ilgili sormu�tuk yani bu konu ile ilgili fikri var m�yd�?

Adnan Oktar: Zaten Allah'a inanan bir ki�inin dindar olmas�, Kuran'� savunmas�, Atat�rk'�n bu yeterli. Kuran'da ��nk� yarat�l�� vard�r.

Gazeteci: Sonu�ta tek Allah'a inanan dinler aras�nda bu kadar radikal de�il de daha geni� bak�� a��s� olanlar da var, mesala Papa �rne�in insan Allah taraf�ndan yarat�lm��t�r, ama 3 g�nde mi 6 g�nde mi yarat�ld� bu kadar net, radikal konu�muyor. Sizce daha ara fikirler olamaz m��

Adnan Oktar: Papa Darwinizme inanm�yor.

Gazeteci: Ama Darwinizmde de her�ey reddedilmemeli.

Adnan Oktar: Evet ama daha �nceki Papa kabul ediyordu. Fakat bu Papa kabul etmiyor. Etkimiz g�r�l�yor burada. ��nk� Papa'ya da kitab�mdan g�ndermi�tim. Hemen etkisi g�r�ld�.

Gazeteci: Hangi etkiler?

Adnan Oktar: A��klamas�ndan anl�yoruz. Darwinizme kar�� oldu�unu net a��klad�.

Gazeteci: Kitab�n�za kar�� Avrupa'dan ba�ka olumlu tepkiler ald�n�z m�� Mesela irtibatlar�?

Adnan Oktar: �ok �ok fazla.

Gazeteci: Ne gibi mesela?

Adnan Oktar: Size onlar� fotokopilerini belge olarak sunabilirim. Yani y�zlerce belge var. Mektup, te�ekk�r mektuplar� var, tebrik mektuplar� var. �ok se�kin �evrelerden geldi bu yaz�lar. Profes�rlerden, ara�t�rmac�lardan, devlet b�y�klerinden, Frans�z devletinin ileri gelenlerinden de bir�ok yaz� ald�k. �simlerini duydu�unuzda �a��racaks�n�z. Biraz sonra sunaca��m.

Gazeteci: Hemen s�yleyin l�tfen.

Adnan Oktar: Birisi eski ba�bakan�n�z. Evet. Alain Juppe.

Gazeteci: Alain Juppe sizi tebrik etmek i�in mi bir mektup yollad��

Adnan Oktar: Evet. Bir ay olmu�tur.

Gazeteci: �imdiye kadar ka� yerde sergi d�zenlendi?

Adnan Oktar: En az y�zlerce. �ki y�z, �� y�z yerde sergilenmi� olabilir. Yani T�rkiye'den �mitlerini kessinler. Darwinizm T�rkiye'de bitti. Bunu bilimadamlar� da s�yl�yorlar. Ger�ekten geri d�n��� olmayacak �ekilde bitti.

Gazeteci: Sizin misyonunuz bitti mi b�ylece?

Adnan Oktar: D�nya �ap�nda oldu�una g�re �al��mam�z devam edecek demektir.

Gazeteci: Yurtd���nda b�yle sergiler a�may� d���n�yor musunuz?

Adnan Oktar: Yurtd���nda zaten sergiler yap�l�yor.

Gazeteci: �yle mi, hangi �lkelerde?

Adnan Oktar: Yok, koleksiyonerlerin yapt��� �zel sergiler, koleksiyoner arkada�lar�m�n, tan�d�klar�m�n yani bu fikirleri savunan ki�ilerin bu d���ncede olan ki�ilerin yapt��� sergiler. �zel sergiler.

Gazeteci: Bir sonraki etapta Avrupa �lkeleri a��s�ndan sizin i�in hangisi olacak?

Adnan Oktar: Belli bir plan�m yok.

Gazeteci: Konferanslar, seminerler konusunda belli bir plan�n�z yok mu?

Adnan Oktar: Fransa'da d���n�yor arkada�lar�m. �n�aAllah orada da Frans�z derin devletiyle kar��la�may�z.

Gazeteci: �svi�re'de veya Bel�ika'da d���n�yor musunuz?

Adnan Oktar: Tabii tabii, bir s�n�r yok. Ama Darwinizmin d�nya �ap�nda sonu geldi, bunu a��k�a s�yleyebilirim. 10-15 y�l sonra Darwinizm bir hikaye olarak anlat�lacak. ��nk� yeni gen�lik �ok uyan�k, internete giriyorlar, ger�ekleri ar�yorlar. Art�k kitle e�itimi yok, tek y�nl� e�itim yok, �ok y�nl� e�itim var. Darwinizmin olmamas� �ok mutluluk verecek bir�ey yani bir �l�m haberi gibi al�nmas� yanl��.

Gazeteci: Peki sizin i�in ileride gelecekte darwinizmin sona ermesi ayn� zamanda ter�r�n sona ermesi, bu t�r �eylerin de mi sona ermesi olacak?

Adnan Oktar: Tabii ki.. Ter�re Bilim Ara�t�rma Vakf� ve �ahs�m �iddetle kar��y�z. Bir insanl�k ay�b�d�r, insanl�k su�udur. Evet. Hi�bir din ne Hristiyanl�k, ne Musevilik, ne �slamiyet ter�r� savunmaz. Ter�r� yapanlar�n hepsinin k�kenine indi�imizde Darwinist ve materyalist olduklar�n� ve gizli kom�nist olduklar�n� g�r�yoruz.

Gazeteci: Bu durumda 15 sene sonra ter�rizm diye bir�ey kalmayacak diyebilir miyiz?

Adnan Oktar: Pek tabii ki. Bar�� �a�� gelecek, Alt�n�a� diyoruz buna.

Gazeteci: Ama peki M�sl�manlar i�inde, di�er insanlar i�inde de olsun yarat�l��a inanan ama yine de ter�rist olan ki�iler de var.

Adnan Oktar: Bunun cevab�n� biraz sonra versem uygun olur mu� ��nk� duyamazlar ezan okundu�u i�in.

Adnan Oktar: Evet devam edebiliriz, sorunuzu tekrarlaman�z� rica ediyorum.

Gazeteci: Yani sonu�ta, dine inananlar aras�nda da, �slam'a inananlar aras�nda da ter�ristli�i ger�ekle�tiren ki�iler var.

Adnan Oktar: Bu tamamen dini bilmemekten kaynaklanan yanl�� bir d���nce ve yanl�� bir eylem. �slam dini ter�r� kesinlikle kabul etmez. Bu a��k a��k ifade edilmi�tir.

Kuran'da bununla ilgili �ok fazla ayet var. Ayn� �ekilde �ncil'de de ter�r� te�vik eden hi�bir ayet yoktur. Evet. Tevrat'ta da yoktur, yani Musevilerin kutsal kitab�nda da yoktur.

T�rk Gazeteci: Bizim de sorular�m�z olacak.

Adnan Oktar: Tabii, peki, o zaman sizi b�yle alal�m isterseniz.

T�rk Gazeteci: Darwinizmin ge�erli oldu�u toplumlarda o toplumlar�n inan�lar�yla da �eli�mesine ra�men �ok ciddi noktalarda refere edilebilen bir g�r��. Bu g�r�� sizce neye hizmet ediyor ki bu kadar inan�lar�yla bile bazen baz� noktalarda �eli�ti�i halde bu kadar refere edilebilir ve g��l� halde kar��m�za ��k�yor sizce, Darwinizm neye hizmet ediyor? Amac� nedir? �kinci sorum da bu m�cadelenizde �slam D�nyas�'nda hi� destek buldunuz mu? Di�er �slam �lkeleri ya da en az�ndan T�rkiye kadar laik olmasa bile Darwinizmi �z�nde reddeden bir inan� payla�an �lkeler aras�nda destek g�rd�n�z m�?

Adnan Oktar: Tabii ki b�t�n �slam �lkelerinde Darwinizme kar�� ciddi bir uyan�� var. Eskiden hakikaten �slam �lkelerini �ok etkisi alt�na alm��t� Darwinizm. Ama �u an s�ratle bundan kurtuluyorlar. Darwinizme d�nya �ap�nda olan destek de �u anda s�ratle erimeye ba�lad�. Darwinizme kar�� olan destek.

T�rk Gazateci: Peki neye hizmet ediyor sizce Darwinizm? Bu kadar yayg�n ve d�nyan�n i�te en az�ndan inan�lar�yla �rt��meyen b�y�k toplumlar�na bile h�kmedebilecek kadar geli�mesi temelinde neyi bar�nd�r�yor? Bilimsel olarak belki yat�r�ld� masaya ancak fakat reddedildi�i kadar oranda da olmad�?

Adnan Oktar: Kom�nizmin, fa�izmin, emperyalizmin ana silah�d�r Darwinizm, yani bu olmadan ne kom�nizm olabilir, ne darwinizm olabilir ne emperyalizm olabilir. Darwinizme �iddetle ihtiyac� var bu d���ncelerin...

Sonraki Sayfa

e-mail: [email protected]