Ana Sayfa
9.Say� Dergi Hakk�nda
9.Say� ��indekiler
1.ve 2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Türk İslam Birliyi - Harun Yəhya
Sitede Yazılarının Yayınlanmasini İstəyirsinizmi?
Basında Türk İslam Birliyi
Kuran'da İştirak edən Birlik Ayələri
Müslümanlar Birdir Qardaşdır
Peygamberimizin kitapehline davranışı, bütün Müsəlmanlara nümunə olmalı
Türk İslam Birliyi, Qərb mədəniyyətinin zəmanətidir
 

Sn. Adnan Oktar'�n Hilal Tv ��in Verdi�i R�portaj

3 Aral�k 2007-�stanbul

Murat �iftkaya: Sevgili dostlar merhaba s�z�n g�c�ne ho� geldiniz. Yeni bir hafta yeni bir konu ve yeni bir konuk. Ayn� zamanda fark etmi�sinizdir yeni bir ortam. Bu hafta bir de�i�iklik yapt�k, s�t�dyomuzdan ��kt�k konu�umuzun mekan�ndan in�aAllah program�m�z� ger�ekle�tirece�iz. Efendim T�rkiye�de Darwinizm, Evrim Teorisi, yarat�l����l�k dedi�imiz zaman herhalde akla gelen tek isim nerdeyse tek isim bu g�nlerde Harun Yahya ya da Adnan Hoca, Adnan Oktar dedi�imiz ki�i. Son aylarda art�k s�n�rlar�n� T�rkiye'nin de d���na ta��r�p, T�rkiye s�n�rlar�n� da a��p Avrupa �lkelerinde, Fransa�da �niversitelere, k�t�phanelere, okullara g�nderdi�i o b�y�k a��r �ok g�zel haz�rlanm�� Yarat�l�� Atlas�yla ger�ek anlam�yla bir pani�e yol a�m��, insanlar�n �zellikle Evrim Teorisi taraftarlar�n�n ne yapacaklar�n� �a��rmalar�na yol a�m�� bir ki�i. Biz de, hem faaliyetlerini hem �urada bu �ekilde hakk�nda soru i�aretleri olan bu insan�n, bu fikir �nderinin, evine misafir olduk ve in�aAllah kendisiyle akl�m�zdaki sorular� belki �o�unlu�un, �o�unuzun akl�nda akl�n�zda mevcut olan sorular� tart��mak �zere kendisini ziyarete geldik. Ho� geldiniz diyelim asl�nda biz misafiriz ama yine de program itibariyle ho� geldiniz Say�n Hocam.

Adnan Oktar: Ho�bulduk, te�ekk�r ederim, sa�olun, merhaba.

Murat �iftkaya: �imdi bizim hocam usul�m�z birimiz takdim ediyoruz program� di�eri ilk soruyu soruyor. Bu y�zden de ilk soruyu sormas� i�in in�aAllah Yusuf'a ben s�z� veriyorum. Buyur Yusuf.

Yusuf �zburun: �imdi sizin �al��malar�n�zla �zde�le�mi� bir husus var uzun zamand�r bu konuya ta ba��ndan beri belki 79-80'li y�llardan itibaren emek veriyorsunuz. 250'yi a�k�n yay�n�n�z var yani internette bunlar belki milyonlarca insana ula��yor. Ben �unu sormak istiyorum. Hem bu son Fransa�daki olaylarla da ba�lant�l� olarak yani o Avrupa Birli�i'nin de g�ndemine oturan hadiseyle ba�layal�m istiyorum. Sonra zaman zaman ba�ka noktalara girece�iz. Bu Evrim meselesine, Darwinizm meselesine neden bu kadar �nem veriyorsunuz yani bu i�e niye bu kadar yo�unla��yorsunuz? Hani di�er ba�ka bir�ok mevzular var sizin de ilgi alan�n�za giren, d���nce d�nyan�z� i�gal eden ama bu konuya �ok �zel bir ihtimam g�steriyorsunuz ve m�thi� derecede bir enerjiyle yo�unla��yorsunuz. Bununla ba�larsak �ok memnun oluaca��m. Neden Darwinizm?

Adnan Oktar: Evet Darwinizm, 150 y�ldan beri M�sl�manlar�n g�z�nden ka�an as�l M�sl�manl��� k��eye s�k��t�rmaya �al��an, M�sl�manlar�n as�l ba��n�n belas� olan, as�l Deccali olan fikir sistemidir. Fakat M�sl�manlar bunun pek fark�na varamam��t�r, yani bunun �ok altta alelade bir teori oldu�unu ve �ok alelade bir olay oldu�unu hatta bitti�ini �o�umuzdan duyar�z 15 y�l �nce bitti 20 y�l �nce bitti, Darwinizim mi var? Halbuki sormaz M�sl�man yani ben niye bu durumday�m? M�sl�manlar niye bu durumda, b�t�n bu �slam alemi niye b�yle esir, niye b�yle peri�an�z, niye elit k�s�m genellikle M�sl�manlar� ezer bunun k�keninde ne var dememi�lerdir. Halbuki dikkatlice incelendi�inde ben M�sl�man�m diyen insanlarda dahi bir �ok insanda ve �zellikle y�netici insanlarda Darwinizmin �ok k�kl� ciddi bir din olarak bilin�altlar�nda yahut bilin��stlerinde oldu�unu g�r�yoruz.

Murat �iftkaya: Ki zaten Darwinizim dedi�imiz zaman bir bilim teorisi olmas�na ra�men Darwinizme inanmaktan bahsediliyor de�il mi?

Adnan Oktar: Tabi� ki.

Murat �iftkaya: Sanki inan�m���as�na, inanmaktan inanmamaktan bahsediyoruz.

Adnan Oktar: Bir de bu �ok ba�naz bir din, mesela e�er taraftar� olmazsan aforoz edilirsin. �niversitedeysen at�l�rs�n, mesela bir devletin bir y�netimine gelmek istiyorsan ba��n belaya girer. Bir topluluk i�indeysen bask� g�r�rs�n. Bunu M�sl�manlar pek �nemli g�rmediler. Halbuki b�t�n bu �ekilen ezalar�n, cefalar�n bu anar�inin, ter�r�n, �zd�raplar�n k�keninde Darwinizm vard�r. Ak�lc� incelendi�inde bu g�r�l�r. E�er Darwinizme kar�� �ok k�kl� ciddi bir m�cadele yap�lsa, b�yle bir nevi d�nya �ap�nda ciddi bir m�cadele yap�lsa, iyice k��eye s�k��t�r�lsa Darwinizm gitse, M�sl�manlar �st�ndeki bu bask� ve azap da tamamen kalkar. Hatta d�nyadaki Hristiyanlar�n �st�ndeki azap da kalkar, Musevilerin �zerindeki azap da kalkar. B�t�n mesele burada. Mesela Avrupa Birli�i ilk ba�ta hakikaten ben �ok isabetli g�rd�m Avrupa Birli�i ben fikir �zg�rl��� olur diye d���nd�m.

Yusuf �zburun: Tart���l�r, g�ndeme gelir.

Adnan Oktar: Tabi rahat �zg�r ortam olur hatta istedi�i gibi konu�ur �ok medeni bir ortam olur zannettim bir de bakt�m ki, olay hi� �yle de�il. Avrupa Birli�i �slam Dini'ni k�kten silmek i�in �ok g��l� bir m�essese haline d�n��t�r�lm��. Yani �ok daha g��l�. Onun i�in ben �u anda �u bak�� a��mla Avrupa Birli�i�ne kesin kar��y�m art�k.

Yusuf �zburun: Bu raddeden sonra diyorsunuz art�k...

Adnan Oktar: Tabi tabi tabi ben Avrupa Birli�i�nin di�lerini g�rd�kten sonra, bu oyuncu y�n�n� ve bu karanl�k y�n�n� g�rd�kten sonra kesinlikle kar��y�m.

Murat �iftkaya: Nerden sonra hocam ��nk� bu senenin ba��nda Fransa�daki olayla ilgili olarak Frans�z gazetecileriyle yapt���n�z bir bas�n toplant�s�nda Avrupa Birli�i�ni destekleyen ifadeler kulland�n�z, bu son sizin kitap dolay�s�yla ��kan tart��malardan sonra m� fikriniz de�i�ti?

Adnan Oktar: O bir y�n�, hay�r o de�il as�l �slamiyet'in ve Kuran'�n yap�s� hakk�nda �zellikle Kuran'�n ortadan kald�r�lmas� hakk�nda Avrupal�lar�n samimi beyanlar� var. Mesela Kuran'�n yasaklanmas�. Bu asl�nda bir test edilmeydi M�sl�manlar�n test edilmesiydi ne diyorlar gibisinden. Bu testleri M�sl�manlar alelade bir olay olarak g�r�yorlar halbuki de�il. Bu ilerde yap�lacak olaylar�n ilk test k�v�lc�mlar� oluyor. Test olaylard�r bunlar. Mesela bir karikat�r krizi...

Murat �iftkaya: Evet.

Adnan Oktar: Bu da bir testtir. Yani ne olacak acaba? Yani �slam Dinine, Hazreti Peygambere (sav) y�nelik a��r ve galiz ifadelerle biliyorsunuz sald�rd�lar. Bunlar�n bu �ah�slar� inceledi�imizde hepsinin Darwinist oldu�unu g�r�yoruz ve hepsinin sosyalist e�ilimli hatta do�rudan Marksist ve Kom�nist olduklar�n� g�r�yoruz. Avrupa Birli�i deyince ben zannettim ki, o zaman o gene d���ncem i�ersinde liberal g�r��l�d�r yani kom�nizme kar��d�r �yle bir �ey yok. Bir kere Avrupa Birli�i dine kar��. Bu �ok �nemli. Yani her t�rl� dine kar��. Bunu a��k a��k s�yl�yor bu adamlar yani bunu kapal� s�ylemiyorlar.

Murat �iftkaya: Birli�in bask�n fikri bu mu, yani sizde olu�an kanaati meydana getiren?

Adnan Oktar: Tabi tabi. �ok net bu yani ve buna ait binlerce y�zlerce delil var. Mesela Darwinizmle ilgili g�r��leri, mesela Darwinizmle ilgili yarat�l�� yani Allah yaratt� demeyi �u an yasaklad�lar. Yani bu �ok m�thi� bir �ey ve Avrupa Birli�inden ��t yok. Bu yanl��l�kla olmu� bir �ey de�il bu. Yani yanl��l�kla a��zlar�ndan ka�m�� bir �ey de de�il. E�er Avrupa Birli�inin g�r��� bu olmasa b�t�n Avrupa Birli�i �yeleri buna kar�� ��kard�.

Murat �iftkaya: Evet.

Adnan Oktar: Karar memnuniyetle kar��land�. Demek ki, Allah yaratt� demek su� olacak. Belki m�ebbet hapisle cezaland�r�lacak.

Murat �iftkaya: Yani hi� de liberal tav�r ve tutum i�inde de�iller.

Adnan Oktar: Tabi tabi liberal de�iller, de�iller.

Murat �iftkaya: San�ld���n�n aksine diyorsunuz?

Adnan Oktar: Yani olay pek g�r�ld��� gibi de�il. Avrupa da �zellikle aile mefhumu da ortadan kald�r�l�yor. Din mefhumu ortadan kald�r�l�yor. Cinsi sap�kl�k te�vik ediliyor.

Demek ki �ok galiz bir bak�� a��s� ve �ok karanl�k bir bak�� a��s� ad�m ad�m ilerliyor, buyrun.

Murat �iftkaya: Bu Yarat�l�� Atlas�n�n ilk cildini Fransa'ya g�ndermenizin alt�nda da bu art�k �ey cepheyi geni�letme niyeti mi vard�?

Adnan Oktar: Tabi ki, yani Fransa dinsizli�in kalesidir Avrupa da, hatta d�nyada kalesidir b�t�n dinsiz felsefelerin ��kt��� bir yerdir biliyorsunuz.

Onun i�in ilk oraya atlas�n gitmesiyle kendi mekanlar�nda m�thi� bir �ok ya�ad�lar.

Murat �iftkaya: G�rd�ler bu kadar kaliteli...

Adnan Oktar: Tabi tabi tabi.

Murat �iftkaya: Bas�nda yans�d� panik derli toplu...

Adnan Oktar: S�yledikleri s�zler deh�et ifade ediyor b�yle sanki bir...

Murat �iftkaya: Bomba at�lm�� gibi.

Adnan Oktar: Evet evet o tarz. �ok galiz ifadeler. Bunun sebebi �u ger�ekten o kitab� okuduklar�nda Darwinizmin y�k�lm�� oldu�unu anlamalar�. Yani yoksa �yle mu�lak bir �ey g�rseler ortada bir �ey yok o kadar �amata yapmazlar.

Yusuf �zburun: Yapmazlar do�ru, kale al�nmayacak olsa...

Adnan Oktar: �Tabi tabi g�ler ge�erler, hatta te�vik de ederler, tabiki b�yle fikirler olsun...

Yusuf �zburun: Zay�f olsayd�.

Adnan Oktar: �Tabi tabi b�yle anlat�ls�n derler.

Murat �iftkaya: Bu biraz �nce s�yledi�iniz �ey ile ilgin� bir �ey oldu, ekim ay�nda ben devam�n� getiremedim takip edemedim. Bu i� Avrupa Birli�i yetkili kurumlar�na aktar�lm��.

Yusuf �zburun: Havale edildi.

Adnan Oktar: �Tabi tabi.

Murat �iftkaya: Ne oldu onun sonucu?

Adnan Oktar: ���te orada yasakland�.

Murat �iftkaya: �yle mi,

Adnan Oktar: �Tabi yasakland�, yani Allah yaratt� demek yasak hale getirildi.

Murat �iftkaya: Bu Avrupa Birli�inin resmi karar�?

Adnan Oktar:�Tabi tabi resmi karar olarak, yani yasa karar� ald�lar ve �imdi ve bunu bir insanl�k su�u olarak g�r�yorlar. Bu �ok �nemli. �nsanl�k su�u genellikle biliyorsunuz m�ebbet hapisle cezaland�r�lan bir su� olarak biliniyor. Yani olay� buraya kadar dahi getirebilirler. Yani ��nk� bizim diyor y�zlerce y�ll�k k�lt�r�m�z� ortadan kald�racak bir fikir bu diyor. Okuduklar�nda da ger�ekten etkileyici oldu�una kanaat getirmi�ler, bu y�nde de bakanl�k onlara rapor vermi�. Yani normal ortada olan birisi e�er bunu okursa kesin kanaati bu y�nde olur demi�. Karar almalar�nda da ana etkenlerinden biri de bu. Yoksa yarat�l�� ile ilgili �ok kitap var.

Murat �iftkaya: Do�ru, evet �ok.

Adnan Oktar: Hatta Tevrat ve �ncil de zaten yarat�l��� anlat�yor, y�zbinlerce da��t�l�yor. Onlar�n �yle bir sonunu yok. Bunun ilmi ve bilimsel olarak ortadan kald�r�lmas� onlar i�in �ok b�y�k sorun, yani k��eye s�k��t�klar� deh�ete d��t�kleri nokta bu.

Murat �iftkaya: �imdi zaten yolda gelirken Yusuf�la da onu konu�uyorduk, evrim teorisine ya da Darwinizme inanan insanlar�n �o�u asl�nda i�eri�ini �ok fazla bilmiyor. Ama �yle bir izlenim, hakimiyeti var ki �yle bir hava olu�turuluyor ki, budur diyor ve insanlar da genel ge�er ak�ma uyarak buna inan�yorlar. �imdi bu sizin faaliyetlerinizde hem o atlas kitab�n�n etkileyici�inde, a��rl���nda, kalitesinde vesairesinde i�erikle beraber bir taraftan da etkileyicilik �n plana ��k�yor. Bunu galiba ba�tan planlam��t�n�z ve b�t�n okullara, b�t�n �niversitelere, b�t�n k�t�phanelere g�ndererek de bir anlamda bu Darwinizmin kamuoyundaki etkisinin i�erikten ba��ms�z olarak etkisinin k�r�lmas�na y�nelik olarak da bir �eyiniz vard� de�il mi plan�n�z vard�?

Yusuf �zburun: �aban�z?

Adnan Oktar: �Asl�nda i�in do�rusu �ok g��l� bir vuru� oldu. �ok �ok �iddetli bir vuru� oldu. Yani �u an bir sessizlik i�indeler ama bu adeta ilac�n yava� yava� kana kar��mas� gibi �u an. Gittik�e dozu ve etkisi y�kselen bir ila� konumunda �u an. ��nk� o kitap bir yerde duruyorsa adam birisi gelir iki sayfa a��p okusa� bile kanaati gelir.

Yusuf �zburun: Do�ru.

Adnan Oktar: �� be� sayfa; hatta hi� okumasa bile buna b�yle bir cevap verilmi� bu kitapta denildi mi psikolojik olarak ��ker.

Murat �iftkaya: Yasaklanm��sa caziptir de.

Adnan Oktar: Bunu okumadan en az�ndan biraz incelemeden art�k Darwinizm hakk�nda fikir y�r�temez. Ama biraz da okudu�unda konu biter zaten. O y�nden �ok iyi.

Yusuf �zburun: Evet �u ilgin�, siz Darwinizmin ayn� zamanda hem ter�rizm ile hem o y�k�c� b�t�n ideolojilerle ba�lant�s�n� da ortaya koyuyorsunuz ve mayalay�c� bir �zelli�i oldu�unu o mayan�n de�i�tirilmeden efendim onun �zerine gidilmeden di�er bir�ok meselenin de halledilmeyece�ini s�yl�yorsunuz. Bu bak�mdan da ilgin� geldi bana.

Adnan Oktar: �Tabi Birinci D�nya Harbinin, �kinci D�nya Harbinin k�keninde marksizmin fa�izmin k�keninde do�rudan Darwinizm var.

Murat �iftkaya: Hatta PKK�ya ba�lant� kuruyorsunuz.

Adnan Oktar: �PKK'n�n, tabi. Do�udaki ter�r �rg�t�n�n ana ideolijisi markisizmdir; marksizim, Darwinizim olmadan m�mk�n de�il olmaz. Yani marksizmin hayat damar�d�r Darwinizm.

Yusuf �zburun: ��nk� s�n�f ayr�m� �zerine kurulu.

Adnan Oktar:�Tabi tabi tabi.

Yusuf �zburun: S�n�f ayr�m� da Darwinizme kadar gidiyor.

Adnan Oktar: Hay�r, Darwinizm yoksa zaten marksizim yoktur, konu k�kten biter �yle bir �ey olmaz. Burada en b�y�k hata en b�y�k eksiklik; sivrisineklerin batakl���n� kurutmamak. Ben diyorum ki batakl�kt�k Darwinizmdir, materyalizmdir. Yani bunu bize b�raks�nlar, biz gidelim yapal�m Bilim Ara�t�rma Vakf� olarak yapal�m di�er vak�flar olarak yapal�m. Yani sadece yolumuz a��ls�n bizim. Materyalizmin sonunu getirecek ilmi �al��may� �ok rahat yapar�z. Yapacak g��teyiz. Ama yeter ki ba�lar ��z�ls�n yollar a��ls�n.

Yusuf �zburun: Engeller kald�r�ls�n.

Adnan Oktar: Tabi engeller kald�r�ls�n.

Yusuf �zburun: Ama s�rekli de b�yle bir engellemelerle kar��la��yormu�sunuz gibi...

Murat �iftkaya: T�rkiye�de...

Yusuf �zburun: T�rkiye�de bir atmosfer var, bunu g�r�yoruz yani medyay� takip eden, az �ok sa�� solu okuyan insanlar.

Murat �iftkaya: Devlet k�t�phanelerinde bile Fransa'da a��r� laik bir �lke olarak belki olabilir ama T�rkiye�de n�fusun y�zde 99'unun M�sl�man oldu�u bir �lkede dahi de�il mi k�t�phanelere girmesi yasak, bir vali galiba bir olabilir tavsiye karar� ald� o dahi medyada b�y�k bir olay haline getirildi.

Yusuf �zburun: Olay haline d�n��t�.

Murat �iftkaya: Ne diyorsunuz bu konuda?

Adnan Oktar: Darwinizmi savunan eserler bakanl�k talimat�yla tavsiye edilirken, Darwinizm bir aldatmacad�r oyundur sahtekarl�kt�r diyen ve bunu ilmi olarak ispat eden bir eserin yasaklanmas� ak�l alacak gibi de�il tabi. Yani tehlikenin b�y�kl���n� g�stertiyor bu, demek ki �ok b�y�k bir olay. Hani yirmi y�l �nce bitmi�ti Darwinizm? Peki niye o zaman mesela Profes�r Adem Tatl� neden Darwinizme kar�� diye �niversiteden at�lm��?

Murat �iftkaya: Yirmi sene �nceki kitab�ndan dolay� de�il mi?

Adnan Oktar: Tabi tabi 20 sene �nceki kitab�ndan dolay�. Neden bir profes�r ��k�p ben Darwinizme kar��y�m diyemiyor �niversitede resmi olarak, niye dedi�inde hemen at�l�yor? O zaman 20 y�l �nce Darwinizim bitti s�z� do�ru de�il. Demek ki en b�y�k birinci tehlike....

Murat �iftkaya: Hala g�ndemde, canl�, dinamik.

Adnan Oktar: Tabi. En b�y�k birinci tehlikedir.

Yusuf �zburun: �imdi sizin bu sistemli �al��man�z. Ben biraz da ba�kaca yani sizin etraf�n�zda olu�turulan soru i�aretlerine de ge�i� yapmak istiyorum.

Adnan Oktar: Tabi tabi buyrun.

Yusuf �zburun: Bu engellerle ba�lant�s�n� kurarak. Birtak�m engellemelerin alt�nda bunlar yat�yor tabi. Bir defa sistemli �al���yorsunuz. M�thi� kaliteye �nem veriyorsunuz. Bir ekip ruhuyla �al���yorsunuz, ki �al��malar�n�z�n haz�rlanmas�nda sizin beyanatlar�n�z var yani biz bunu bir ekiple haz�rl�yoruz. Ondan sonra ben �zerinde �al���yorum ve yay�nlar�m� yap�yorum diye s�yl�yorsunuz. �imdi bu �u soru i�aretlerini uyand�r�yor. S�yl�yor ya bu kadar profesyonel �al��man�n kayna�� neresi, nerden kaynaklan�yor. Bu kadar kalite, bu kadar yayg�nl�k.

Murat �iftkaya: Bilgi olarak m� yoksa?

Yusuf �zburun: Hay�r yani hem bilgi hem yap�lan yay�n ve �al��malar bak�m�ndan?

Murat �iftkaya: Finansal anlamda...

Yusuf �zburun: Finansal anlamda da. Yani ortaya koydu�unuz performans ve bunun kalitesi insanlar� ku�kuya d���r�yor. Bu konuda ne diyeceksiniz? Yani kaliteli olmas�, d�zenli olmas� g�zel ama, bu soru i�aretini izole edecek neler s�yl�yorsunuz, onu merak ediyorum.

Adnan Oktar: Samimi �al��ma yapan, Allah yolunda �al��ma yapan her insan�n Allah yolunu a�ar. Yani nerden geliyor. Tabiki Allah veriyor. Samimi olunursa Allah onun yollar�n� a�ar. Ona imkan sa�lar. Mesela benim arkada�lar�m bunlar 19-20 ya��ndayken tan��t�m. Beraber yan�mda yeti�tiler say�l�r yani. S�k s�k g�r��t�k konu�tuk. O tarz insanlar ben onlar� biliyorum yani ama ticarette bu kadar ba�ar�l� olman�n hi�bir a��klamas� yok. Demek ki Allah hatta mucize tarzda yollar�n� a��yor. Bu kadar ba�ar�l� olunmas� mesela bu kitaplar�n bu kadar ba�ar�l� olmas�. Bu kadar �ok satmas�. �nternetten bu kadar �ok indirilmesi. Mesela otuzmilyon adet kitap indirilmesi bir y�lda...

Murat �iftkaya: M�thi�. Ka� adet?

Adnan Oktar: Otuzmilyon adet. Yani bu �ok �ok y�ksek bir miktar.

Murat �iftkaya: �imdi Darwinizimle ben ilgili Google�da (internette) bir ara�t�rma yapt�m. Sadece Darwinizim yazd�m. Bir Wikipedia vard�. Onun d���nda hani ben sonuna kadar gidemedim ama elli neredeyse site tamamen Harun Yahya'n�n ya da i�te o �at� alt�nda toplanacak olan sitelerdi. �lgin� bir yani T�rkiye'de o resmi olarak kabul g�rmese bile bir kamuoyu olu�turmu� durumdas�n�z de�il mi?

Adnan Oktar: Yani en az %90 �u an Darwinizme inanmayanlar�n say�s�.

Murat �iftkaya: Yani belirleyicilik a��s�ndan da...

Adnan Oktar: Tabi tabi eskiden tam tersineydi. 70'li y�llarda tam tersineydi. �imdi ola�an�st� bir ba�ar� oldu. Hatta Darwinizmin savunucular� T�rkiye'ye geldiklerinde T�rkiye'den bizim �midimiz yok diyorlar. Yani T�rkiye bitmi� diyorlar. Kendi samimi ara�t�rmalar�. T�rkiye'den �mitlerinin olmad���n� a��klad�lar.

Yusuf �zburun: ��yle �ahsi bir merak�m var. �imdi Darwinizim tamam. Bunu bir noktaya getirdiniz ta��d�n�z. Bundan sonra mesela ikinci bir g�ndeminiz var m�? �u da �ok �nemli yani bunun �zerine de gidilmesi laz�m. Hani biz enerjimizi buraya sevkediyoruz, yo�unla�t�r�yoruz di�er k�sma da ba�kalar� ke�ke el atsa. �u ba�l�kta �ok �nemli dedi�iniz bir ba�ka konu varm�?

Adnan Oktar: Tabiki yani Kuran'�n savundu�u her�eyi savunuyoruz. Ama �imdi en aciliyetli �ey Deccaliyettir.

Yusuf �zburun: Aciliyet arzediyor.

Adnan Oktar: Tabiki Deccaliyettir ve Darwinizmdir. B�yle�bir sistem ayaktayken dinin anlat�lmas� zaten o kadar insanlara etki etmez. Biz mesela kelebeklerin, ar�lar�n harika hayat�n� anlat�rken, adam diyorki bu zaten Darwinizmle sana ben bunu a��klar�m diyor. Yani bu bir iman hakikati olmaktan ��k�yor o zaman. �man hakikati olmas� i�in �nce Darwinizimin ortadan kalkmas� laz�m ki onun bir harika oldu�una inans�n adam. O diyor �e�itli tesad�fler sonucunda evrimle�erek olmu�tur ar� diyor.

Murat �iftkaya: Evet.

Adnan Oktar: Yani �ok alelade g�r�yor. Hayvan�n v�cudunun alt�ndan plakalar halinde bal mumlar� ��k�yor. Bal mumu plakalara ��k�yor. Onlar� hayvan al�p kesiyor. D�nyan�n en m�kemmel en kuvvetli alt�genini olu�turuyor. Kutucuk olu�turuyor. ��ine bal� dolduruyor. Hi� ta��rtmadan d�zg�nce tam s�v�y�p kapat�yor. Bu nas�l oluyor diyorsun, Darwinizimle oluyor diyor. Yani �ok makul g�r�yorlar.

Murat �iftkaya: Evet asl�nda Harun Yahya dedi�imiz zaman eserlerinde ikinci �nemli motif de Siyonizm. Belki birlikte d���nmek gerekir. Bu �er�evede Siyonizmi nereye yerle�tiriyorsunuz.

Yusuf �zburun: Masonluk, Siyonizm gibi �eyler. Buna da �ok yo�un �al��t�n�z.

Murat �iftkaya: Buralara vurgular nerden ileri geliyor?

Adnan Oktar: As�l tehlike Siyonizm de�ildir. As�l tehlike masonluktur. ��nk� siyonizmi y�nlendiren masonluktur. Yoksa normalde ger�ek dindar Museviler mazlum insanlard�r. �yle o �eyleri bilmezler. B�yle kan d�kelim, olay ��kartal�m, rezillik ��karal�m bilmezler. Masonlar�n y�nlendirdi�i siyonistler ger�ek dinsiz, ger�ek ataist ve Darwinisttirler� ve bunlar Siyonisttir bu insanlar. Bu Siyonist d���ncede s�rekli m�cadele fikri vard�r. Kom�nistlerde de bu vard�r biliyorsunuz. Fa�istlerde de vard�r. S�rekli m�cadele tez antitez sentez, tez antitez sentez yani m�cadelenin olmad��� yerde hayat�n duraca��na inan�r bunlar. S�rekli kan d�k�lmesini..

Murat �iftkaya: Ya da d�nyada hakimiyeti vs gibi projelerle de ba�lant�l� bu.

Adnan Oktar: Evet. Onun i�in de� kendilerince �imdi d���nceleri do�uyu mesela bu bir Siyonist pland�r. Ateist Siyonistlerin yapt��� bir pland�r. G�neydo�u b�lgemizi kom�nist bir ideolojiye teslim ederek. Kom�nist propaganda sonucunda gen�leri kom�nistle�tirerek, halk� kom�nistle�tirerek ay�rmak. Yani �imdi sadece bununla olay� bitirmek taraftar� de�iller tabi. Bu sefer T�rkiye'nin bat� k�sm�n� da kom�nist h�k�mete �evirmeye �al��acaklar. Arkas�ndan �ran, Irak, Suriye yani bu b�lgeyi ateist materyalist dinsiz bir sisteme g�t�rtmek d���nceleri var.

Yusuf �zburun: Bu as�l masonlar ve onun Siyonist uzant�lar�, siyonistlerle ba�lant�l� diyorsunuz.

Adnan Oktar: Burada �srail'i g��lendirip, bu b�lgeye sald�rtmay� d���n�yorlar. Yani T�rkiye dahil, i�te T�rkiye'nin g�neydo�usu dahil. Ama �ok ileri safhada ve buralar� tamamen ele ge�irtmek ��nk�. Tevrata g�re buras� Allahs�zlar�n eline ge�mi� oluyor o zaman.

Murat �iftkaya: Arz-u Mevhud dedikleri...

Adnan Oktar: Tabi Allah's�z dinsiz. Allah'�n d��manlar�n�n eline ge�mi� oluyor. Bunlar da oraya m�dahele ederek hakim olmu� oluyorlar. Ama i�te burada yine bu adamlar durmuyor. Bu sefer de �srail'e y�nelik bir H�ristiyan sald�r�s� d���n�yorlar. Yani onlar� da �sa'n�n d��manlar� olarak g�r�yorlar. H�r�stiyanlar� da onlara sald�rt�p, bu sefer onlar� da yok etme d���ncesi var.

Yusuf �zburun: Siz bu masonlukla ilgili ilk kitab�n�z� yay�nlad���n�z andan itibaren olaylar�n da ba�lad���n� g�r�yoruz. Yani i�te tutuklanmalar, takibat vs. Bir paralellik g�r�yor musunuz? Sanki ben sizinle ilgili ciddi epeyce bir� okumalar yapt�m sa�� solu. ��yle bir�ey tesbit ettim.� Masonluk veya Siyonizmle ilgili ne zaman bir yay�n yapt�n�z, akabinde hemen bir takibata u�rama gibi bir�ey bir paralellik g�z�k�yor. Bu konuda epeyce ya�ad���n�z �eyler var payla��rsan�z...

Adnan Oktar: Olduk�a ilgin� tabi. 1986'da Yahudilik Masonluk kitab�n� yapt���mda kitap piyasaya ��kt�ktan k�sa s�re sonra benim ak�l hastanesi maceram ve hapishane maceram ba�lad�. En az�l� ak�l hastalar�n�n...

Yusuf �zburun: Kitaptan hemen sonra oldu�de�il mi bunlar ?

Adnan Oktar: Evet evet hemen kitaptan sonra.

Yusuf �zburun: Paralellik var adeta...

Adnan Oktar: Az�l� ak�l hastalar�n�n i�inde 300�e yak�n Abd�lhamit devrinden kalma bir binada 10 ay tutuldum.

Yusuf �zburun: Allah Allah...

Adnan Oktar: Tabi. B�yle ama rezalet tarz�nda deli bunlar. Adam �ld�rm��, cinayet i�lemi� falan... Her t�rl� anormallik...

Yusuf �zburun: B�y�k bir g�zda��...

Adnan Oktar: Evet her t�rl� delili�i yapm�� hastalar, ak�l hastalar�.

Yusuf �zburun: Peki birtak�m kimyasallar falan da kulland�lar m� size? Yani ��r�nga etmek suretinde, ��nk� belirli bir y�pratma politikas� oldu�u ortada yani.

Adnan Oktar: Bana o zaman tabi ila�la bir�eyler yapmaya �al��t�lar. Ama ben kendimce kendi imkanlar�mla kendimi savundum. Ve bunu yapmad�m. Yani bu �eyi almad�m. Yoksa e�er o ila� politikas� bana uygulanm�� olsayd�. Ben �u an sizle burada konu�amazd�m.

Yusuf �zburun: De�il mi? Peki sistematik telkin, i�te i�kence bunlarda oldu mu?

Murat �iftkaya: Zaten bulunulan yer ba�l�ba��na i�kence..

Yusuf �zburun: Ba�l� ba��na i�kencede fiili di�er taraftan ne bileyim ben..

Adnan Oktar: �Evet. Rahmetli Y�ld�r�m Aktuna o zaman oran�n ba�hakemiydi. Beni kendi makam�na �a��rd�. Burada dedi hi� bir �ekilde dini tebli� yapmayacaks�n dedi. Dini �al��ma yapmayacaks�n. Buraya ba��rt�l� k�zlar gelmeyecekler dedi. O zaman ba��rt�l� olarak k�z arkada�lar�m�z gelip gidiyorlard�.

Yusuf �zburun: Evet.

Adnan Oktar: Kesinlikle b�yle bir�ey olmayacak dedi. E�er yaparsan dedi, bak benim yetkilerimi biliyorsun. Bir de dedi benim ba�lant�lar�m bizim de bir �st�m�z var dedi. Yani b�yle derinleri ifade eden bir �slupla seni buradan ��kartmam �m�r boyu dedi. Seni �m�r boyu ��kartmam �ok acaip bir s�z. Yani ona g�re d���n dedi. Ben buna ra�men yine ba�lad�m orada faaliyetlerime. Devam ettim. Bu sefer hastaneye geldi rahmetli Y�ld�r�m Aktuna. Personeli dizdi ben de orday�m. Hem�ireler, doktorlar. Hi�biriniz dedi bununla g�r��meyeceksiniz dedi, Konu�mayacaks�n�z dedi. Peki ben kiminle g�r��eyim dedim. D��ar� da ��kmam yasakt� ki normalde ak�l hastalar� d��ar� ��kabiliyorlard�. Bir tek bana yasak vard�. Telefonla g�r��mem de benim yasakt� o d�nemde. Ak�l hastalar� g�r��ebiliyordu. Ben g�r��emiyordum. Yani cinayet i�lemi� olanlar.

Murat �iftkaya: G�r��ebiliyor...

Adnan Oktar: G�r��ebiliyordu. Ben g�r��emiyordum, yasakt�. Kiminle g�r��eyim dedim. Hastalarla g�r�� dedi. Buradaki ak�l hastalar�. Ben dedim bunlar laf s�z anlayacak gibi de�iller, �uurlar� kapal� bunlar�n dedim.

Yusuf �zburun: Ne konu�ay�m...�����������������������

Adnan Oktar: O zaman odana gir dedi. Orada tefekk�r et d���n dedi. D���nece�im��eyin ne oldu�u belli. Yani vazge�me konusunda.

Yusuf �zburun: M�cadeleden vazge�me...

Adnan Oktar: Evet m�cadeleden evet yani� d���n diyor karar�n� ver gibisinden.�

Yusuf �zburun: Pes et ...

Adnan Oktar: Ben tabi art�k t�marhanenin penceresinden mektup atarak, efendim ba�ka yollarla falan zorla bir ba�lant� kurmu�tum o zamanlar. �ok g�� �artlarda ba�lant� kurmu�tum.

Murat �iftkaya: �zin verirseniz bir ara verelim. Aradan sonra bu son zamanlarda �zellikle tart��ma konusu olan baz� sorular var. Onlarla devam edelim. Evet Sevgili seyirciler k�sa bir aram�z var. Aram�zdan sonra Harun Yahya ismiyle, mahlas�yla� �ok say�da kitaba imza atan Adnan Oktar Hoca ile konu�mam�za devam edece�iz.

Murat �iftkaya: Sevgili Dostlar s�z�n g�c� devam ediyor. Misafirimiz daha do�rusu misafiri oldu�umuz ki�i Adnan Oktar ya da Harun Yahya. �kinci k�sm�m�zda� daha �ok tart���lan konular zihinlerde olan konular, sorular var. Sevgili Hocam �imdi ge�ti�imiz aylarda, y�llarda� ��yle bir itham size y�neltildi. ��te Adnan Oktar gen� ya�ta �ocuklar� al�yor. Ondan sonra onlar� art�k hokus pokusla m� okuyor mu �fl�yormu ne yap�yorsa kendisine ba�l�yor. O kadar ba�l�yor ki...

Yusuf �zburun: Beyinlerini y�k�yor.

Murat �iftkaya: O kadar beyinlerini y�k�yor ki bu �ocuklar ailelerinden kopuyorlar. Ailelerine d��man oluyorlar s�rt �eviriyorlar. Adnan Oktar'dan ba�kas�n� neredeyse tan�maz hale geliyorlar. Yani art�k yar� �aka yar� ciddi. B�yle bir hani hipnotizma m� yap�yorsunuz ne yap�yorsunuz? B�yle ailelere kar�� bir k��k�rtma m� var? Yoksa belli bir davaya, ya da belli bir hedefe y�neltme mi yap�yorsunuz?

Adnan Oktar: Ailelerin %90'�ndan �ok daha fazlas� beni severler. Zaten internette onlar�n a��klamalar� �ok fazla var. �ok k���k bir b�l�m�n�n a��klamalar� bile �ok y�ksek say�da. Sorun ��karan ailelerin say�s� �ok belirli. Bize y�nelik Bilim Ara�t�rma Vakf��na y�nelik ve bana y�nelik bakt�lar ki pek �yle bask�yla netice alam�yorlar. Mahkemeler de olumlu gitti. Netice olumlu ��kacak gibiydi. Tam yarg�tay karar� ��kmadan �nce bir provokasyon yapt�lar. Birdenbire b�yle baz� belirgin aileleri, �nceden tesbit edilmi� aileleri, baz� kurumlara s�zm�� derinlerden baz� ki�iler gidip teker teker konu�arak, ikna ederek bunlar� b�yle bir te�vik ettiler.

Yusuf �zburun: Harekete ge�irdiler.

Adnan Oktar: Tabi, yani siz e�er bize yard�m ederseniz, biraz y�klenirseniz, bu i� �ok kolay. Hemen yerle bir edece�iz. Haz�rl���m�z da tamam. Her�eyimiz tamam, sizi medya da destekleyecek. �lgili yerler ki�iler de destekleyecek. Siz sadece ��k�n biraz konu�un. Biraz bir�eyler s�yleyin. Ondan gerisini bize b�rak�n gibisinden. �kna etmi�ler. Yani bunu �ok sa�lam ��rendim. Baz� aileler de buna kanarak, yani kendilerince biraz da husumeti olanlar. Husumetlerinin de �e�itli nedenleri var. Bu f�rsat� ganimet bilerek b�yle bir olay�n i�ine girdiler. Yani desteklerini ve destekleyenleri anlatsam konu tam anla��l�r. Sorun bu bunlar.

Yusuf �zburun: Yoksa �ocuklara yapt���m�z bir�ey yok diyorsunuz.

Adnan Oktar: Yok benim.

Yusuf �zburun: Onlar bir �ekilde g�n�ll�ce i�tirak ediyorlar.

Murat �iftkaya: Bir de ��yle bir�ey var. Kusura bakmay�n hani madem bunlar soruluyor, tart���l�yor. Bizim de sormam�zda fayda var. Hani daha �ok bir fiziksel olarak yak���kl� �yle babayi�itler bir de maddi olarak g��l� ailelerin �ocuklar�na daha �ok Adnan Hoca tevecc�h g�steriyor diye, b�yle bir soru da var do�rusu hani onu da sormamak olmaz.

Yusuf �zburun: Bu da� g�ndeme geliyor.

Murat �iftkaya: Var m� b�yle bir�ey yoksa her kesimden, her s�n�ftan insanlar Adnan Hoca'n�n rahliye tebli�sinde faaliyetlerinde yer alabilir mi?

Yusuf �zburun:� Yoksa bir t�r se�kincilik havas� m� esiyor diye soru i�aretleri var.

Adnan Oktar: Evet benim ilk y�llardaki arkada� �evrem ger�ekten se�kin ki�ilerden olu�uyordu. Sonra o zincirleme bir se�kinlik meydana getirdi. Yani mecburi bir yap�. ��nk� se�kin �evrelerden olan bir insan�n �evresi yine se�kin oluyor. Mecburen �yle o tarzda oluyor. Ama buna ra�men benim fakir olan maddi durumu yerinde olmayan �ok arkada��m da var. �yle bir ay�r�m yok tabi. S�n�f ay�r�m� yok tabi.

Murat �iftkaya: Peki izin verirseniz. Bir �rnek giyen sa�lar�n� ortadan ay�ran masum g�r�n��l� insanlard�. Hala in�aAllah masum ama fiziksel olarak b�y�k bir de�i�im var. Yani �ok kaliteli k�yafetler giyiliyor. Efendime s�yleyeyim, g�r�nt�ye �ok dikkat ediliyor. Bu bilin�li bir tercih olsa gerek. Bu tercihin alt�nda ne var? Arkas�nda ne var? Niye bu kadar g�zel, bir bir anlamda merak ettim do�rusu.

Adnan Oktar: Hz. S�leyman�a �zeniyoruz belki.

Murat �iftkaya: Daha �nce kime �zeniyordunuz hocam?

Adnan Oktar: B�yle bir tarz�n daha ak�lc� oldu�unu, daha etkileyici oldu�unu da bizzat ya�ayarak g�rd�m.

Yusuf �zburun: Evet o y�zden de g�r�nt� meselesini daha modern y�nde tercihe y�nelttim diyorsunuz.

Adnan Oktar: Yoksa g�r�� olarak ehli s�nnet inanc�n� savunuyorum. O g�r��teyim. Tabi gelenekselli�in g�zelli�ini de bilirim. Fakat pratik esast�r. Pratikte netice al�nam�yorsa tabi ki akl�n yolunu benimserim. Yine s�nneti benimserim. S�nnetin i�inde ��nk� Peygamber Efendimiz o devrin k�yafetlerini giyiyordu kendi devrinin k�yafetlerini giyiyordu.

Yusuf �zburun: Ve g�zel giyiniyordu.

Adnan Oktar: Ve g�zel giyiniyordu. Mesela g�nderdi�i el�ilerden Hz. Dehiye de ola�an�st� yak���kl�yd�. Bizans'a geldi�inde b�t�n millet aya�a kalkm�� Hz. Dehiye �stanbul'a geldi�inde. Demek ki tebli�de ehemmiyetli bir y�ntem bu. S�leyman k�ssas�ndan da bunu zaten g�r�yoruz Kuran'da. Tebli�e ba�lad���mda akademide 23 ya��ndayd�m ben; tabi ki zamanla benim de bilgim, k�lt�r�m, g�rg�m, tecr�belerim art�. Buna ba�l� olarak d���ncelerimde de�i�iklikler olur tabi ki.

Yusuf �zburun: Evet �imdi bir ba�ka noktada cemaat yap�lanmas�ndan ziyade, size adeta bir �rg�tm�� gibi yakla��l�yor. Yani sanki bir �rg�t yap�lanmas� var. Bunlar belli sistemli �al���yorlar. Hatta zaman zaman baz� gayri kanuni i�ler yap�yorlar gibi. Bu konuda ne diyeceksiniz. Bir cemaat yap�lanmas�n� m� �n plana ��kar�yorsunuz? Yoksa ba�ka t�rl� iddia edildi�i gibi unsurlar m� s�zkonusu?

Adnan Oktar: Asl�nda herhangi bir M�sl�man cemaati olsayd�k pek bir sorun ��kmazd�. Ama en hayati noktalara vuran bir arkada� gurubu olunca olay de�i�ti. Mesela Darwinizim, masonluk...

Yusuf �zburun: Biz sinir u�lar�na dokundu�umuz i�in diyorsunuz.

Adnan Oktar: Tabi tabi, bunlara dokunulmasa zaten �ok �efkatlidir bir�ok �evre b�yle insanlara kar��. Hi�bir sorun da ��kmaz. O s�z�n�z do�ru, tam sinir u�lar�na dokunmayla ilgili bir�ey bu. O zaman �ete de olursun, �rg�t de olursun. Her�ey olursun onlar�n kafas�na g�re o d���nceye g�re.

Murat �iftkaya: Medyada ��nk� mesela haberlere bakt���m�z zaman medyan�n kendine ait bir dili vard�r ya i�te ��yle ��yle mesela su� �rg�t� olu�turdu�u iddia edilen Adnan Oktar. �imdi bir iddia ispat edilmemi�se normalde bunu s�ylememeniz� gerekir ama medya dilini s�rekli insanlar�n zihnine bu mesaj� vermek i�in� bu kullan�l�yor. Bunun bilin�li yap�ld���n� d���n�yorsunuz, �yle mi?

Adnan Oktar: Pek tabi ki ama bu �ok utanmaz bir y�ntem. �ok k�t� bir y�ntem. �ok ilkel yani benim kanaatim millet nefretle seyrediyor bu oyunu. �ok a�a��l�k baya�� k�t� bir y�ntem. Yani benim arkada�lar�m melek gibi insanlar tertemiz insanlar �eteyle bilmem e�k�yal�kla ne alakalar� var. �nsan utan�r, daha bunu a�z�na al�rken utan�r.

Murat �iftkaya: Bir de mahkemeler var T�rkiye'de de�il mi?

Adnan Oktar: Tabi ki.

Murat �iftkaya: Bu konuyla ilgili son zaman a��m� m� olmu�tu, son yarg�tayla ilgili?

Adnan Oktar: Zaman a��m� oldu ama bizim, benim i�imde bulundu�um yarg�lanan sistemin tamam�na 2. A��r Ceza Mahkemesi beraat verdi. Yani bu olu�um �ete de�ildir diye h�k�m verdi mahkeme yani b�yle bir�ey yoktur. Mesela Ebru �im�ek davas�nda Ebru �im�ek olay�n�n do�ru olmad���n�, bir iftira oldu�unu 2. A��r Ceza Mahkemesi resmi karar olarak a��klad�. Yani iki karar var. Ama tabi ki bir�ey de var yani zaman a��m� olay� da oldu. Sonra zaman a��m� bozuldu. Gene �imdi yeniden yine bozuldu. Tersine bozuldu.

Murat �iftkaya: �yle mi? Hala devam eden davalar�n�z var yani?

Adnan Oktar: Hay�r �imdi ��yle, �nce zaman a��m� verilmi�ti. Bu zaman a��m� yoktur diye yarg�tay karar verdi. Yarg�tay�n ba�ka bir b�l�m� yeniden eski �ekle �evirdi. Yani ilk ba�lad��� �ekle getirdi. Bir kar���k durum var.

Murat �iftkaya: Siz hatta �ey demi�tiniz. �Ben zaman a��m� olmas�ndan �z�ld�m. Karar verilsin temizlenelim� demi�tiniz.

Adnan Oktar: Tabi �ok anormal bir�ey oluyor o zaman sanki bir�ey var da ucu ucuna kurtar�lm�� gibi. Zaten beraat edilmi� bir olay var. Ve olaylar�n hepsi ispat edilmi�, a��klanm��. Tek bir tane su� delili yok dosyada. �ikayet�i yok. Bir tek Ebru �im�ek'le Fatih Altayl� var. Onlarda her ikisinden de beraat ettik. Ebru �im�ek'ten zaten beraat ettik yani iftira oldu�unu mahkeme resmi olarak a��klad�. Fatih Altayl� defalarca beraat etti�imiz bir olay. Yani bir kere iki kere de�il.

Yusuf �zburun: �imdi tabi bir�ok mesele oldu�u i�in �unu ben �zellikle g�ndeme de getirmek istiyorum. �imdi Mehdiyet meselesi bu da �ok �nemli. Zihinleri me�gul eden ya da soru i�areti uyand�r�lan noktalardan bir tanesi. Ba�ta i�te isminizden mustahar�n�zdan daha do�rusu� Harun Yahya iki tane peygamber ismi Hz. �sa'ya ili�kin yapt���n�z vurgular. Bu mehdiyet meselesine ne diyece�iz hakkaten? Ne d���n�yoruz? Ne s�yleyece�iz? Yani kendinize ait b�yle bir atfetti�iniz husus var m�?

Murat �iftkaya: Yani mesela bizimle sohbetimiz s�ras�nda bile iki �� kere hani Deccaliyetten bahsettiniz. �imdi T�rkiye'de zihinler hep tersinden okuyor. Ha bu adam Deccalle sava��yorsa demek ki kendisine bir�eyler vehmediyor gibi.

Yusuf �zburun: Atfediyor gibi d���n�lebiliyor.

Murat �iftkaya: Ne d���nmemiz gerekir?

Adnan Oktar: Her M�sl�man Deccal�le m�cadale eder zaten. O anlamda her M�sl�man mehdidir. Allah'�n dinini savunan, Kuran'� savunan her �ah�s her fert mehdidir. Hidayete vesile olan her insan mehdidir.

Murat �iftkaya: K�k� hidayetten geliyor kelimenin.

Adnan Oktar: Tabi hidayetten geldi�i i�in. O anlamda b�t�n M�sl�manlar mehdidir.

Murat �iftkaya: B�y�k harfle mehdilikten bahsedecek olursak... Hususi...

Adnan Oktar: El Mehdi diyorsunuz. Ne g�zel peygamberimiz m�jdelemi� ben s�ylemiyorum, Peygamberimiz s�ylemi�. Gelecek diyor, vas�flar�n� vermi�, e�galini belirtmi�. ��kmadan �nceki alametlerini belirtmi�. Hz. �sa'n�n inece�ini belirtmi�. �ok g�zel sevin� vesilesi, tabi ki heyecanla sevin�le bekliyoruz. Mehdi ger�ekten gelecek Said Nursi Hazretleri m�jdelemi�. Vakit, tarih vermi�; �zelliklerini belirtmi�. Her ne kadar k���k de olsalar diyor manen bir ordu kadar kuvvetli ve k�ymetli say�l�rlar diyor. O acip �ah�s diyor. Ahir zaman�n acip �ahs� diyor Mehdi i�in ve gelece�ini belirtiyor. Hicri 1400 y�l�nda gelece�ini belirtiyor ki gelmi� olmas� laz�m.

Murat �iftkaya: Gelmi� midir Hocam?

Adnan Oktar: .Bu ifadeye g�re gelmi� olmas� gerekiyor. �stanbul'da ��kaca��n� belirtiyor Mehdi�nin Said Nursi Hazretleri. Vakit ve hal m�sade edemez diyor. Bizzat kendisi o m�cadeleyi yapmaya� vakit ve hal m�saade edemez.

Murat �iftkaya: �ahsi manevi...

Adnan Oktar: Ondan evel bir taife o vazifeyi herhalde g�recek diyor. O uzun tasdikatla yap�lan eseri haz�r bir program olarak ne�r ve tatbik edecek diyor Mehdi i�in Mehdi ve �akirtleri diyor, talebeleri diyor. �ok a��k izah etmi�. Peygamberimiz de b�t�n e�galini tepeden t�rna�a tarif etmi�, a��klam��. �sa da gelecek. Do�ru bunlar�n hepsi do�ru.

Murat �iftkaya: Peki. Ben bilmiyorum ...

Yusuf �zburun: Haz�r a��lm��ken Bedi�zzaman��n eserlerinden istifade etmeniz. ��nk� sat�r aralar�nda Risale-i Nurlar� bilenler Bedi�zzaman�� ciddi anlamda� okudu�unuz gibi bir izlenime kap�l�yor.

Murat �iftkaya: Ki �yle zaten bildi�im kadar�yla.�

Yusuf �zburun: �yle midir diye ben size sormak istiyorum?

Adnan Oktar: Evet beni k�kenim �yledir zaten Risale-i Nur. Ben Bedi�zzaman Hazretleri�ni �ok de�erli g�r�r�m. �ok b�y�k bir insan olarak g�r�r�m. Alim �st� olarak g�r�r�m. M��tehid �st� olarak g�r�r�m. �ok �ok hayati bir varl�kt�r. Hayati bir insand�r. Ahir zaman�n �ok �nemli bir ferdidir. �nemli bir �ahs�d�r. Mehdi m�jdecisidir. Ve k�yamete kadar da �ok �nemli bir �ah�s olarak kalacakt�r Said Nursi Hazretleri. Evet in�aAllah.

Murat �iftkaya: Hocam peki �imdi burada bir kar��la�t�rma izin verirseniz, y�ntem kar��la�t�rmas� yapmak istiyorum. Bedi�zzaman Hazretleri i�te 19. y�zy�l�n sonunda ya�am��, ta 20 y�zy�l�n ortas�na kadar �mr�n� s�rd�rm�� bir insan. Darwinizmi, Darwin'i, evrim teorisini mutlaka bilen bir insan ama mesela eserlerine bakt���n�z zaman ne Darwin ne evrim teorisinden bahsetmiyor. ��te malum tabiat risalesi dedi�imiz eserde birka� t�rl� kainat�n varl�k aleminin bu hale gelmi� olabilece�ine dair izahlar var. ��te onlar� teker teker ��r�tt�kten sonra ancak diyerek Yarat�c��yla izah edilebilece�ini s�yl�yor. �unu demek istiyorum, yani sizin hani meslek olarak faaliyetlerinizin oda��n� bu de�ildir, Darwin evrim teorisi de�ildir diyerek bir de�illemeyle yola ��k�yorsunuz. Mesela buna kar��l�k Bedi�zzaman Hazretleri�nin tabiat risalesinde ne isim veriliyor ne de hani evrim teorisinden ...

Yusuf �zburun: De�illeme de�il.

Murat �iftkaya: De�illeme yap�l�rken bile asl�nda m�spet anlamda bir ispat var. B�yle bir hi� kar��la�ma yapt�n�z m�?

Adnan Oktar: Evet do�ru.

Yusuf �zburun: Usul ve y�ntem itibariyle...

Adnan Oktar: Evet Said Nursi Hazretleri Darwinizmin felsefenin y�k�l���n�n Mehdi zaman�nda yap�laca��n� belirtiyor. Yani onun bizzat yapaca��n� ve birinci g�revinin bu olaca��n� s�yl�yor. Fen ve Felsefenin tasallutiyle, diyor, maddiyun tabiiyyun taunu be�er i�inde inti�ar etmesiyle her�eyden �nce, diyor. Her�eyden �nce bu felsefeyi tam susturacak tarzda. Maddiyun ve tabiiyyun taunu yani Darwinizm, materyalizm onu tam susturacak tarzda be�ere ders vermektir, diyor, birinci vazifesi. Hatta avam�n dahi, diyor, yani halka dahi, diyor, halka y�nelik dahi, diyor, �al��ma yapacak, diyor. Yani se�kinlere yapacak as�l �al��mas�n� fakat�halka dahi bir �al��ma yapacakt�r, diyor. Birinci vazifesidir zaten Mehdi�nin. Bu �ekilde belirtiyor bizler de Mehdi �nc�s� olarak b�yle bir g�revi yap�yoruz tabi ki.

Murat �iftkaya: Peki.

Adnan Oktar: �n�al��ma olarak tabi.

Yusuf �zburun: �n�al��ma olarak bunu yap�yoruz diyorsunuz.

Murat �iftkaya: �zin verirsen Yusuf bir ara daha verelim. Efendim k�sa bir aradan sonra Adnan Oktar Hoca�yla, Hoca Efendi�yle konu�mam�za devam edece�iz in�aAllah. Bizden ayr�lmay�n.

Murat �iftkaya: Sevgili dostlar, s�z�n g�c� devam ediyor, son k�sm�m�zday�z, Adnan Oktar Hoca Efendi�nin misafiriyiz, konuk olduk kendisine. Sa�olsun bizi a��rl�yor. Eeee, zihnimizdeki, zihinlerdeki sorular� soruyoruz rahatl�kla, sa�olsun o da bizi k�rmadan rahatl�kla cevap veriyor. Sevgili hocam �imdi bir�ey dikkatimi �ekti benim, internetteki ara�t�rmalardan yay�nlanan kitaplardan da eserleriniz T�rk�e, �ngilizce var, Almanca var. Ka� tane dile �u ana kadar...

Adnan Oktar: 50 k�s�r dil, 54 dil herhalde.

Murat �iftkaya: 50 k�s�r, 54, Ama �unu s�yleyebilir miyiz, a��rl�kl� olarak daha �ok bat�ya...

Adnan Oktar: Evet, evet.

Murat �iftkaya: Bat� dillerine. Bu tercihin sebebi nedir?

Adnan Oktar: As�l se�kin ki�iler, d�nyay� y�neten ki�iler ve d�nyay� y�neten felsefeler Avrupa'dan ��kt��� i�in tabii ki as�l oraya y�neliyorum.

Yusuf �zburun: Evet, evet.

Murat �iftkaya: Evet, peki �zellikle Amerika'da biliyorsunuz yarat�l����l�k denilen size de izafe edilen ak�m�n �eyi kayna�� �u anda daha �ok Amerika eksenli olarak, yani en az�ndan odak olarak...

Adnan Oktar: Evet.

Murat �iftkaya: Yani en az�ndan odak olarak, herhangi bir dirsek temas�n�z, g�r��meleriniz, yard�mla�malar�n�z oluyor mu?

Yusuf �zburun: H�ristiyan yarat�l����larla.

Murat �iftkaya: H�ristiyan yarat�l����larla evet.

Adnan Oktar: Zaman�nda, gelmi�lerdi evet. Konferanslar�m�za kat�ld�lar, g�r��t�k. Ben g�r��medim de, arkada�lar�m g�r��t�ler. Ba�lant� kurduk, ama �u an bir ba�lant�m�z yok. Yani o devirde vard�, konferanslar devrinde vard�. T�rkiye'ye geli� gidi�lerinde vard�.

Yusuf �zburun: Size bak��lar� nas�l? Yay�nlar arac�l���yla takip etti�inizde?

Adnan Oktar: Be�eniyorlar, baya�� �ok be�eniyorlar.

Murat �iftkaya: Be�eniyorlar, etkili g�r�yorlar.

Adnan Oktar: �ok etkili g�r�yorlar tabii. Bir hayranl�k derecesinde be�eniyorlar.

Yusuf �zburun: Peki yurtd���na ��kma yasa��n�z devam ediyor mu? Parantez i�inde.

Adnan Oktar: Ediyor evet.

Yusuf �zburun: �yle mi?

Murat �iftkaya: Kitaplarla m� ��k�yorsunuz art�k siz?

Adnan Oktar:Yani yurt d���na zaten merakl� de�ilim, nerden ��kt� bu �ey...

Murat �iftkaya: ��nk� yasak koydular size.

Adnan Oktar: Hay�r, ��k deseler de ��kmam ben zaten,

Murat �iftkaya: Kitaplar ��k�yor zaten diyorsunuz.

Adnan Oktar: Evet kitaplar ��k�yor, ben ne yapaca��m oraya gidip.

Murat �iftkaya: Amerika'ya g�nderdiniz mi o kitaplar�?

Adnan Oktar: Evet, Amerika'da da var.

Murat �iftkaya: B�yle Fransa gibi yayg�n bir �ekilde mi oldu yoksa?

Adnan Oktar: En se�kin ki�ilere g�nderildi.

Murat �iftkaya: Ne, ne tepkiler geldi?

Adnan Oktar: �ok olumlu, gelen mektuplar, yaz�lar. �ok etkilendiklerini, derinden etkilendikleri, g�r��lerinin de�i�ti�i. Hatta Darwinist olan bilim adamlar� var, bir�o�u g�r��lerinin de�i�ti�ini belirtiyor. Bunu kitap olarak da yay�nlayaca��z. Kendi mektuplar�n�.

Murat �iftkaya: Ha, �yle mi?

Adnan Oktar: Evet.

Murat �iftkaya: Bu Frans�z eski ba�bakanl���, bir size mektubundan.

Adnan Oktar: Evet, evet.

Murat �iftkaya: O �ok ilgin� geldi, ger�ekten oldu mu o size?

Adnan Oktar: Tabii o da kendi el yaz�s�yla...

Murat �iftkaya: Nedir onun mahiyeti?

Adnan Oktar: Mektubu var.

Murat �iftkaya: Ne diyor?

Adnan Oktar: �ok be�endi�ini s�yl�yor.

Murat �iftkaya: �smi de neydi? Jupe'miydi?

Adnan Oktar: Evet.

Murat �iftkaya: Allen Jupe.

Adnan Oktar: Allen Jupe.

Yusuf �zburun: Allen Jupe.

Murat �iftkaya: Ne diyor Allen Jupe?

Adnan Oktar: Te�ekk�r ediyor, be�endi�ini s�yl�yor, yani...

Murat �iftkaya: �al��malar�n�z�...

Adnan Oktar: Kendi el yaz�s�yla yazm��.

Yusuf �zburun: Peki ben zaman zaman sevgili Murat'tan da konuyu koordineli y�r�telim istiyorum, �imdi ak�l hastanesi meselesini siz �ok ibretamiz bir �ekilde anlatt�n�z. Deh�et uyand�r�c� hakikaten. Sistemli bir y�ld�rma politikas�. Ondan sonra da 1999'da tahmin ediyorum yine bir kitab� yay�nlaman�n akabinde...

Adnan Oktar: Evet.

Yusuf �zburun: Bir kokain hadisesi var.�

Adnan Oktar: Evet.

Yusuf �zburun: O d�nem epey bir tart���ld�, g�ndeme geldi. Bu meselenin �z� neydi, o neydi?

Adnan Oktar: O zamanlar...

Murat �iftkaya: �ok g�ndeme geldi.

Adnan Oktar: Evet, biz onu 1999'da Global Masonluk isimli eserimi yay�nlamak...

Murat �iftkaya: Masonlu�a ne zaman dokunsan�z bir�eyler oluyor.

Adnan Oktar: Evet. O zaman �ok g�zel belgeler ele ge�irmi�tim, �ok �nemli belgeler ele ge�irmi�tim. Onlar �� d�rt dosyayd� b�yle toparlam��t�m. Bir CD'ye kaydetmi�tim.

Adnan Oktar: O CD'ler emniyet bask�n�nda kayboldu.

Murat �iftkaya: Anlad�m.

Adnan Oktar: Evet, savc�l�k�a istedik, savc�l�k kanal�yla istedik ara�t�r�lmas�n�. Ara�t�rd� savc�l�k, bulamad�lar. Bulamad�k, �z�r dileriz gibi ona benzer bir yaz� geldi, konu bitti.

Adnan Oktar: Sonra da i�te operasyonun hikmetlerini biraz daha derin d���nme imkan�m�z oldu.

Yusuf �zburun: Demek ki o ele ge�irilen belgelerle bunun aras�nda ba�lant� vard�. Peki tahlilde kan�n�zda birtak�m maddeler falan filan bulundu�u iddialar� g�ndeme geldi. Bunlarda m�?

Adnan Oktar: Benim emniyette i�te sa��ndan par�a alaca��z dediler.

Yusuf �zburun: Evet.

Adnan Oktar: Tamam dedim ben, zaten �yle bir sorunum yok, daha iyi olur benim de ho�uma gider dedim, i�iniz de rahat eder dedim. Sa��m uzundu o zaman benim.

Yusuf �zburun: Uzundu evet.

Adnan Oktar: Uzun bir par�a ald�lar, kesip Avrupa�ya g�nderdiler, �ngiltere'ye g�nderdiler. Uyu�turucu arand�, �e�itli uyu�turucu maddeler. Hi�biri ��kmad� tabii, kendimden emin oldu�um i�in g�ndertmi�tim.

Yusuf �zburun: Peki o kokaini bulmada da enteresan �eyler var herhalde, evi ararken..

Adnan Oktar: O ayr�, bir evvel olmu�tu o, evet.

Yusuf �zburun: O bir evvel olmu�tu de�il mi? Evi ararken kitab�n aras�ndan m� buldular?

Adnan Oktar: Evet, evet. O �ok �a��rt�c� yani... Ben onu s�yledim bana komplo yap�lacak dedim, faks �ektim her tarafa.

Murat �iftkaya: Haber ald�n�z siz bunu.

Adnan Oktar: Evet, 3 g�n �nce tabii 3 g�n �ncesinden haber �ektim, bana oyun oynanacak, komplo haz�rlan�yor dedim. Komplo haz�rlan�yor, detaylar� da belirttim. Bunun �stanbul'da tezgahland���n�, bir oyun haz�rland���n� belirttim. Sonra ben �zmir'e gitmi�tim, g�zalt�na al�nd�m.

Adnan Oktar: Durduk yere, ama hi� sebepsiz, keyfi yani, savc�l�k talimat� filan hi�bir �ey yok. Ondan sonra getirdiler beni, 72 saat g�zalt�nda kald�m. Evde arama yapaca��z dediler. Tamam yap�n dedim. Beraber eve gittik, k�t�phanenin �n�ne geldiler. 20 ki�i filan, kalabal�k, normalde 6 ki�iyle yap�l�yormu� arama.

Adnan Oktar: 20 ki�i. Benim k�t�phane orta kat�na geldi polis, 1, 2, 3'�nc� kitab� �ekti, 1. kitab� a�t�, 2.nci kitab� a�t�, 3. kitab� a�t�...

Murat �iftkaya: Nokta at��� yap�yor yani.

Adnan Oktar: Evet. 3.�n�n aras�ndan b�yle ��yle ��yle paketler, karbonat paketi gibi paketler ��kartt�. Ben �nce h�sn� zan ettim, zannettim ki karbonat filan olabilir mi, annem acaba karbonat ald� da...

Adnan Oktar: Bu nedir dedim, bilemem dedi. Bir bakarsan�z �ok memnun olurum dedim, �ok tedirgin oldum dedim. Ne oldu�unu anlayamad�m dedim. A�t�, ��yle eliyle hafif�e a�z�na ald�, kokain dedi. Aaaa dedik, tamam dedim.

Murat �iftkaya: Mesele anla��ld�.

Adnan Oktar: Meseleyi anlad�m dedim. Ama �imdi �b�r evlerde de arama, bak dedim bundan sonra ��karamazs�n�z dedim. �imdi burada bu oyunu oynad�n�z ama dedim, �b�rlerinde ben �imdi ben dikkatimi, benim g�z�m�n �n�nde yap�n dedim. Hi�bir yerde ��karamazs�n�z dedim. Hakikaten de ��karamad�lar di�er evlerde.

Adnan Oktar: Mesela cebinde ne var, onu bana g�ster dedim, cebi kabar�kt� polislerden bir tanesinin, kesinlikle g�stermem dedi. Dokundurtmad�, tamam dedim, ama ��kmad� �b�r evlerde.

Murat �iftkaya: Bunun arkas�nda ne vardi sizce?

Adnan Oktar: O zamanlarki olaylar biraz daha...

Murat �iftkaya: Derin.

Adnan Oktar: Uzun ama daha derin, daha yani bu derinliklerin daha yeni geli�ti�i d�nemler yani.

Murat �iftkaya: Ka� senesiydi o?

Yusuf �zburun: 99�dan �nceki.

Adnan Oktar: �zal'�n d�nemiydi.

Murat �iftkaya: D�nemiydi.

Adnan Oktar: Evet, �zal'�n d�nemiydi. O zamanki i�te karanl�k devrin karanl�k oyunlar�ndan bir tanesiydi. O ��k�nca, oradan ��k�nca ben dedim, bu oyun. O zaman dedi e�er kabul edersen dediler, muayeneye g�ndermeyelim. Ben dedim benim �yle bir rahats�zl���m yok, benim �yle bir�ey, ben suyu bile dedim memba suyu i�erim. Gidip pis zehirli �eyler kullanmam dedim. Muayeneye gittik, aaaa, orada da bu sefer sa�lam bir�ey ��kt�. 5 mikrogram b�l� mililitre yani olabilecek en y�ksek doz. �ld�r�c� dozda kokain ��kt�.

Murat �iftkaya: Kanda.

Adnan Oktar: Kan�mda evet. Hay�rd�r in�aAllah dedim yani...

Murat �iftkaya: Onu nas�l koymu�lar?

Adnan Oktar: Biz ilk �nce anlayamad�k yani olay�. Sonra hakim ��phelendi, hakim �ok iyi bir insand�. Dedi normal arama dedi bu kadar insan gitmez dedi, bu ne oluyor dedi b�yle 20 ki�i...

Murat �iftkaya: 20 ki�i niye gidiyor...

Adnan Oktar: Ama �ok y�ksek sesle ba��rarak s�yledi. Ben dedi ka� y�ll�k hakimim dedi, i�te �u kadar y�ll�k hakimim dedi, ilk defa g�r�yorum b�yle bir olay dedi. Allah Allah dedi, demek gittiniz, elinizle koymu� gibi 3. kitapta buldunuz ha dedi, y�ld�r�m gibi bulmu�sunuz dedi. �ok k�zd�rd� hakimi, ��nk� �b�r evleri, odalar� aramad�lar ��nk�.

Murat �iftkaya: Do�rudan do�ruya oraya. Hedef.

Adnan Oktar: Peki �b�r odalarda ya deposu varsa ne olacak?

Murat �iftkaya: Tabii.

Adnan Oktar: De�il mi?

Yusuf �zburun: �retim yap�yorsa bah�ede?

Adnan Oktar: Ya �retim yap�l�yorsa ne olacak? Niye �b�r odalar� aram�yorsunuz?

Murat �iftkaya: Beraat verdi dolay�s�yla...

Adnan Oktar: Tabii. Beraat verdi. 5 mikrogram mililitre sonra adli t�pta ara�t�rma yap�ld�, 72 saat i�erisinde v�cutta kalm�yor, zaten 24 saat tutuluyor kokain.

Adnan Oktar: O zaman yiyecek i�ece�e kar��t�r�larak verildi�i anla��ld�.

Murat �iftkaya: Allah Allah.

Yusuf �zburun: G�zalt�ndayken, yeme�e.

Adnan Oktar: G�zalt�ndayken yeme�e kat�larak, onu adli t�p verdi, evet dedi yiyecekle verilebilir ve bu kadar s�re i�erisinde olmaz diye rapor geldi.

Murat �iftkaya: Siz 72 saat ��nk� g�zalt�nda tutulmu�tunuz.

Adnan Oktar: 72 saat emniyetteyim ben. S�rekli ba��mda polis bekliyor.

Murat �iftkaya: Tabii.

Adnan Oktar: Zaten elim kolum kelep�eli getirildim, hi�bir�ey yok �zerimde. Arama yap�ld�, o �ekilde oldu.

Murat �iftkaya: �u s�ralar nas�l? Yani daha do�rusu bir size olan bu t�r faaliyetler ya da y�ld�rma...

Yusuf �zburun: Politikalar�, h�c�mlar...

Murat �iftkaya: Devam ediyor mu? Bir de genel siyasi g�r�n�mle ilgili fikirleriniz nedir?

Adnan Oktar: �u an g�zel g�r�n�yor, �u ana kadar hi�bir rahats�zl�k g�rmedim ben yani eskiden �ok rahats�z edilirdik.

Yusuf �zburun: S�rekli takip.

Adnan Oktar: Ad�m ba�� izlenirdik. S�k s�k g�zalt�na al�n�rd�m. Yani sabah kalkard�k Selam�n Aleyk�m, hadi gidelim. Niye gitti�imi de bilmezdim yani...

Murat �iftkaya: Arkada�lar gelmi�ler gidiyoruz.

Adnan Oktar: Tabii ikinci adresim gibiydi benim emniyet. Devaml� beni arayan burada evde bulamazsa emniyette buluyordu.

Murat �iftkaya: Siz �imdi �nemli bir �ey, ne diyelim, fikir de�i�imi ya�ad�n�z. Bu son birka� ay i�erisinde Avrupa Birli�i ile ilgili olarak, Avrupa Birli�i'ne kesin bir �ekilde kar�� ��k�yorsunuz.

Adnan Oktar: �ok �ok tehlikeli...

Murat �iftkaya: Bunula birlikte mevcut iktidar Ak Parti iktidar� ise son zamanlarda h�z� kesilse de Avrupa Birli�i ile ilgili...

Yusuf �zburun: Avrupa Birli�i ile...

Murat �iftkaya: �ok aktif bir politika izliyor. Nas�l g�r�yorsunuz bu durumu?

Adnan Oktar: Zaten Avrupa Birli�i'nin kriterleri yani bir k�s�m kriterleri g�zel tabii bunlar iyi. Ama y�lan�n kuyru�u ayr�, ba�� ayr�.

Yusuf �zburun: Ba�� ayr�.

Adnan Oktar: Biz, zehiriyle ba��m�z belada. Yani renklerine bir�ey demiyoruz, renkleri g�z al�c� y�lan�n, ama ba��ndaki zehir sorun.

Murat �iftkaya: Siz sanki felsefesiyle daha �ok i�in.

Adnan Oktar: Tabii tabii yani Darwinist materyalist ateist bir sistem bu, �ok tehlikeli.

Yusuf �zburun: ��nk� T�rkiye'de o size de bu y�ld�rma politikas�n� uygulayan mekanizmalar�n, yap�lar�n kar�� oldu�u noktalardan bir tanesi T�rkiye'nin kapal� bir toplum yap�s� olarak kalmas�.

Murat �iftkaya: Evet.

Yusuf �zburun: Ne kadar kapal� kal�rsa kendi i�ine onlar kendi sistemlerini bir �ekilde y�r�tebiliyorlar, yani o hukuksuzlu�u, d�zensizli�i, az geli�mi�li�i s�rd�rebiliyorlar dolay�s�yla Avrupa Birli�i bu konuda bir yol a��c� etki olacaksa sosyal y�n�yle ekonomik y�n�yle her y�n�yle herhalde buna kar�� ��kmak sizin d���ncenizle �ok kar��l�k bulmaz gibi geliyor bana. �yle hissediyorum, bilmiyorum.

Adnan Oktar: Ben �zg�rl�k...

Murat �iftkaya: Felsefesi itibariyle....

Adnan Oktar: Tabii, bilimde geli�me olsun, �zg�rl�klerde geli�me olsun, sanatta g�zelliklerde her�eyde geli�me olsun ama dinin yasakland��� bir d�nya cehennemdir.

Yusuf �zburun: Cehennem olur.

Adnan Oktar: Bir kabustur art�k.

Yusuf �zburun: ��nk� T�rkiye'de modernle�me hep bat� elinden olmu� ya, Tanzimat olmu�, �zg�rl�kler, a��l�mlar, hukukun oturmas�, hep d��ardan tazyikle olmu� o bak�mdan d���nmek laz�m.

Adnan Oktar: Evet.

Yusuf �zburun: Konu a��lm��ken �unu soraca��m, siyaset�ilerle ili�kiniz nas�l? Siyaset d�nyas�ndan tan�d���n�z, ahbab�n�z, dostunuz gelen giden var m�d�r size?

Adnan Oktar: Siyaset...

Yusuf �zburun: Arayan soran..

Adnan Oktar: Genellikle sa��n tamam�n� desteklerim, bir�o�unu da tan�r�m yani zaman zaman tabanda olsun, orta tabanda olsun, �st seviyede olsun g�r��melerim oluyor.

Ama siyasetle o derece bir i�li d��l� tavr�m yok, sadece bir destek mahiyetinde ilmi, ak�lc�, destek mahiyetinde bir ba�lant�m oluyor.

Yusuf �zburun: Ama belli bir partiye �zellikle angajman vesaire...

Adnan Oktar: Yok de�il, ben sa��n tamam�n� desteklerim.

Yusuf �zburun:� Desteklerim diyorsunuz.

Murat �iftkaya: Eeee, peki b�yle daldan dala oluyor ama olsun son k�s�m oldu�u i�in. �imdi bu biliyosunuz 90'larda �zellikle a��rl���n� hissettiren daha �ok tart���lan bir teori var, ak�ll� tasar�m teorisi. B�yle orta yolcuymu� gibi g�r�nen, daha bilimsel, efendime s�yleyeyim asl�nda eski yarat�l���� teorisyenlerin ortaya att��� bir�ey var. Nas�l bak�yorsunuz, zaman i�erisinde sanki farkl�la�an bir tavr�n�z var gibi ama �u andaki ak�ll� tasar�ma bak���n�z nedir onu ��renmek isterdim.

Adnan Oktar: �ok samimiyetsiz, korkak bir d���nce.

Baz� M�sl�manlar vard�r ya Allah demekten �ekinir b�yle zoraki bir yarat�c� der...

Murat �iftkaya: Evet, bir g�� olmas� laz�m filan, tasar�mc�...

Adnan Oktar: Bir g�� olmas� laz�m, bir t�rl� a�z�na alamaz Allah'�, namaz� gizli gizli k�lmaya �al���r, yani s�rekli �rker. Bu sistemin bir devam� o, uzatmaya gerek yok. Allah var. Bu kadar a��k. Yani yaratan Allah, ne demek ak�ll� tasar�m.

Yusuf �zburun: �zg�vensiz b�yle...

Adnan Oktar: Tabii ki...

Yusuf �zburun: Kendini ortaya koyamayan.

Murat �iftkaya: Orada tahmin ediyorum, siz daha iyi bilirsiniz, ak�ll� tasar�m�n ��k���ndaki ana fakt�r mevcut bilim felsefesi ya da y�ntemi i�ersinde i�te siz do�rudan bir arg�man olarak, bir iddia olarak yarat�c� vard�r dedi�iniz zaman bu teolojidir, bilimsel de�ildir, dolay�s�yla tart��maya gelmez dedikleri i�in Avrupa ya da bat� bilim camias�nda, onlar da o zaman biz mevcut g�r�nenden yola ��karak tart��al�m diyerek ak�ll� tasar�m mevzuunu biraz daha geli�tirmeye �al��m��lar. Yani� bu anlamda bilimsel y�nteme bilimsel felsefeye daha uygunluk noktas�nda ��yle biraz sizinde savundu�unuz o i�te anti-Darwinist ya da yarat�l���� fikirlere bir paralellik bulamaz m�y�z?

Adnan Oktar: Bir fikir varsa s�ke s�ke anlat�l�r yani biz Darwinizmi ele�tirdi�imizde buldozer gibi ezip ge�iyoruz, adamlar bize bilim felsefesiyle �unla bunla konu�acak halleri kalm�yor. B�yle demogojilerde direk ezme gerekir yani bu tam aptalca bir metaryalist demogoji. ��te bilimin alan�na din giremez, ��yledir b�yledir. �ok �ok safiyane bir d���nce. Bunlar, yani Allah ha�a bunlara g�r�nse, Allah'�n varl���ndan emin olsalar, yine bilimle u�ra�acak, o zaman ne yapacakt�?

Murat �iftkaya: Yine reddedeceklerdi.

Adnan Oktar: Efendim?

Murat �iftkaya: Yine reddedeceklerdi diyorsunuz.

Adnan Oktar: Reddeder tabii ayr� mesele de, ama yani Allah var olunca niye bilim olmas�n?

Allah'�n var oldu�unu d���ns�nler, inanm�yorlarsa, bir an var oldu�unu d���ns�nler. Bilim olmayacak m� o zaman? Allah olunca bilim gider diye bir�ey yok ki, Allah zaten bilimle nas�l yaratt���m� ara�t�r�n diyor Allah.

Murat �iftkaya: Evet.

Adnan Oktar: Bulun diyor.

Yusuf �zburun: Akletmezler mi i�te kainata bakmazlar m�, varl��a bakmazlar m� meselesi o. �imdi zaman�m�z da daral�yor, ben biraz �zelle�tirmek de istiyorum meseleyi. �zel hayat�n�z� merak ediyorum, yani Adnan Hoca�n�n bir g�n� nas�l ge�er?

Murat �iftkaya: G�zel.

Yusuf �zburun: Bir g�n� nas�l ya�ar, ne yapar? Bunca �al��may� yani s�rekli kitaplar�n i�erisinde b�yle hem hal olarak m� yapar yoksa ba�kaca...

Murat �iftkaya: Eskiden olsayd�..

Yusuf �zburun: Hobileri var m�...

Murat �iftkaya: Ya evdedir, ya karakoldad�r derdik ama...

Murat �iftkaya: �u s�ralar nas�l ge�iyor?

Yusuf �zburun: Karakol k�sm� biraz azald���na g�re ne yap�yorsunuz onu merak ediyoruz.

Adnan Oktar: Ben genellikle 4- 5 saat uyurum, az uyurum.

Yusuf �zburun: Az uyumaya dikkat ediyorsunuz.

Murat �iftkaya: Burada m� ya��yorsunuz?

Adnan Oktar: Genellikle burada da kal�yorum evet. Ba�ka ayr� yerlerde de kal�yorum ama burada da kal�yorum. Sabah kalkt���mda �nce du� ald�ktan sonra biraz y�r�yorum o...

Murat �iftkaya: Y�r�y��.

Adnan Oktar: Evet, o alette.

Murat �iftkaya: Y�r�y�� yap�yorsunuz. Ha evdeki kondisyon aletinde mi?

Adnan Oktar: Evet, evet. Sonra g�nl�k gazeteleri okurum, yani yakla��k 20 gazete filan.

Murat �iftkaya: Her g�n.

Adnan Oktar: Evet. Bir g�zden ge�iriyorum.

Yusuf �zburun: Takip etti�iniz d�zenli k��e yazarlar� var m�d�r? Israrla her g�n mutlaka okudu�unuz...

Adnan Oktar: Yok �ok �nemli g�rd���m ba�l�klar olursa, ehemmiyetli �eyler olursa...

Yusuf �zburun: Konusuna g�re se�iyorsunuz.

Adnan Oktar: Konuya g�re se�iyorum, k�sa bir g�z atar�m. Ehemmiyetliyse okuyorum. �zellikle beni ilgilendiren konular, bo� �eylere hi� vakit ay�rmam genelde.

Yusuf �zburun: Zaman�n�z� ona g�re dikkatli kullan�yorsunuz.

Adnan Oktar: Evet. Onun d���nda bu kitap ve CD �al��malar�, onu da tabii yaparken benim yard�mc� olan arkada�lar�m var, yani bilgi toplayan, bana haz�r bilgi getiren.

Yusuf �zburun:� Ka� ki�ilik bir grup bu, ��nk� b�y�k bir grup izlenimi uyand�r�yor. Yani bunun alt�nda kocaman b�y�k bir ekip var.

Murat �iftkaya: Ara�t�rma ekibi var.

Yusuf �zburun: Ara�t�rma ekibi varm�� gibi bir izlenim uyand�r�yor d��ardan.

Adnan Oktar: Yok �yle de�il en fazla bilmiyorum kalabal�k bir say�da, 20 ki�i filan vard�r.

Murat �iftkaya: Evet.

Adnan Oktar: 20 ki�i filan vard�r.

Yusuf �zburun: M�thi� bereketli.

Adnan Oktar: Evet. Bana haz�r gelir genellikle bilgiler, mesela arad���m resimleri s�ylerim, arad���m belgeleri s�ylerim, foto�raf�n �eklini, �e�itlerini s�ylerim. Mesela Atlas'�n kapa��n� yaparken o harfin uzat�lmas�nda, ben �uras�n� uzatal�m dedim, uzar oras�.

Murat �iftkaya: Evet.

Adnan Oktar: Mesela i�ine ��yle bir b�l�m yerle�tirelim derim gelir bana, o �ekilde. Bizzat ben ilgilenmem.

Yusuf �zburun: �lgilenmezsiniz.

Murat �iftkaya: O, o resimlerin de bulunmas� ba�l� ba��na asl�nda bir olay yani ayr� bir konu ama.

Adnan Oktar: Evet, evet.

Yusuf �zburun: Yurt d���nda da b�yle sizin ad�n�za ara�t�rma yapan...

Adnan Oktar: Tabii ki var, arkada�lar�m oluyor tabii ki.

Yusuf �zburun: Arkada�lar�n�z var.

Adnan Oktar: Yurtd���na ��k�yorlar, var arkada�lar�m.

Murat �iftkaya: Ka� saat �al���yorsunuz, bu ilmi �al��man�z ne kadar...

Adnan Oktar: 7-8 saat filan oluyor g�nde evet.

Yusuf �zburun: Her g�n?

Adnan Oktar: Evet.

Yusuf �zburun: Peki �al��madan sonra daha ba�ka neler, hobileriniz neler, nelerle me�gul olursunuz?

Adnan Oktar: ��te sohbet, �ocuklarla d��ar� ��k�yoruz, biraz geziyoruz arkada�larla. O son g�nlerde biraz T�rkiye'nin daha �l�ml� hale gelmesiyle d��ar� ��kma programlar�m�z da ba�lad�.

Adnan Oktar: Normalde eskiden d��ar� ��kam�yordum, d��ar� ��ksak d��ar�da hemen an�nda buyrun gidelim mant��� oluyordu.

Yusuf �zburun: Haz�r ��km��s�n�z.

Murat �iftkaya: �kinci adrese gitme oluyordu. Sohbetler ediyorsunuz, d��ar� ��k�yorsunuz, ba�ka �zel yapt���n�z mesela mutlaka takip etti�iniz...

Adnan Oktar: Kedilerim var, �ok fazla ordu gibi, onlarla ilgileniyorum.

Murat �iftkaya: Sadece kediler mi ba�ka hayvanlar da var m�?

Adnan Oktar: Tav�anlar�m.

Murat �iftkaya: Tav�anlar var.

Adnan Oktar: Evet.

Murat �iftkaya: Burada bah�ede mi?

Adnan Oktar: Evet. Ba�ka yerde de var kedilerim. Ama as�l kedileri ben �ok severim.

Murat �iftkaya: �ocu�unuz var m�?

Adnan Oktar: Yok �ocu�um.

Murat �iftkaya: Evlenmediniz zaten.

Adnan Oktar: Yok.

Murat �iftkaya: Evlenmediniz. Gen�lerinize, daha do�rusu etraf�n�zdaki gen�lere evlenmelerini ���tl�yor musunuz?

Adnan Oktar: Tabii tabii �o�u evlidir.

Yusuf �zburun: Yani �srarla bir te�fik falan manas�nda m�, yoksa?

Adnan Oktar: Yoo, makul, zorlama bende hi� olmaz, hi�bir konuda d���ncede zorlamam.

Murat �iftkaya: �eyi merak ediyorum ben e�er g�nl�k �eyi bittiyse. �imdi i�te Harun Yahya ya da Adnan Oktar ve ��rencileri, Darwinizm, evrim teorisi �zerine kurmu� gibi g�r�n�yor. Hi� b�yle d���n�yor musunuz, gelece�e ili�kin bir projeksiyon bab�nda, art�k yery�z�nde, ne halk kat�nda ne de bilim camias�nda Darwin teorisini savunacak hi� kimse kalmasa Adnan Oktar ne yapar ondan sonra ne yapacak?

Yusuf �zburun: Evet.

Murat �iftkaya: Ne yapar�z diye d���nd�n�z m�?

Adnan Oktar: Allah'a y�nelik, Allah a�k�yla hizmet yine in�aAllah. Bitmez o in�aAllah.

Murat �iftkaya: Peki, peki. Bizde yoksa e�er ba�ka sorun Yusuf�u�um...

Yusuf �zburun: Vallahi...

Murat �iftkaya: Var m�?

Yusuf �zburun: Yok yani ben genel olarak b�yle.

Murat �iftkaya: Bu son �ey iyi oldu, Allah a�k�yla Allah yolunda deyip...

Yusuf �zburun: Evet.

Murat �iftkaya: �al��malar�n�zda ba�ar�lar diliyoruz.

Yusuf �zburun: Ben ��nk� �ok net konu�uyor sevgili hocam�z ondan sonra, namaz meselesi vard� biliyorsun g�ndeme gelen. Onu da internetten okudum, namaz� ikiye mi indirmeye �al���yor, ��e mi indirmeye. Be� vakit namaz k�l�yorsunuz de�il mi?

Adnan Oktar: Bana o kadar garip geliyor ki yani ben indirsem yani kim kabul eder, Kur'an ortada, hadis ortada, yani o kadar �ocuk�a bir laf ki. ��te �u ibadeti de�i�tirdi, bu ibadeti de�i�tirdi. Ba�ka peygamber yok, ba�ka Allah'�n Resul� son peygamber, son el�idir. Son Res�ld�r yani ve Kuran'la hatemi nebidir ve h�k�m bitmi�tir art�k konu hallolmu�tur. Ehli s�nnet inanc� i�erisinde nas�l de�i�tirilebilir? Ba�ka biri de dese yani kim dinler bunlar�? �yle bir konu olmaz, �ok mant�ks�z.

Murat �iftkaya: Tesett�r ile ilgili, madem hani bir bap daha a��ld�, tesett�r ile ilgili �eyiniz nedir?

Adnan Oktar: Tesett�rde de �ok a��k h�k�m. �ok aleni izahlar var. Peygamberimizin fiili uygulamalas�, peygamber devrinde yap�lan fiili uygulama �ok a��k. Yani bunu anlamazdan gelmenin, bunu yeniden g�ndeme getirmenin alemi yok. Bu net konulard�r yani namaz nettir, ba��rt�s� nettir, oru� nettir, hac nettir. Bunu yeniden bir daha, yeniden hac yoktur diye ortaya kimse ��kamaz. Hac var, bu kadar a��k.

Yusuf �zburun: Tesett�r var.

Adnan Oktar: K�ble kesin. Tesett�r var tabii. Mesela tesett�r�n bak b�t�n Avrupa'da tesett�re kar�� da bir eylem ba�lad�.

Adnan Oktar: �nce Avrupa tesett�r yanl�s� g�stertiyorlard�, yani �zg�rl�k yanl�s�d�r filan gibi, bak �yle bir�ey olmad��� ortaya ��kt�. Yine burada kar��m�za Darwinizm kar��m�za ��k�yor.

Murat �iftkaya: Evet.

Yusuf �zburun: Onun alt�nda da.

Adnan Oktar: Tabii ki onun alt�nda da Darwinizm var. Yani bunlar olmasa ne ba��rt�s�yle ilgili b�yle bir sorun olur, ne ba�ka konularla ilgili sorun olur, hi�bir�ey de olmaz.

Murat �iftkaya: Din kar��tl���n�n ya da dine ait olan her�eyin kar��s�nda olman�n alt�nda yatan temel, en az�ndan dayanak ya da...

Yusuf �zburun: Felsefe, anlay��...

Murat �iftkaya: Tutanak noktas� Darwinizm diyorsunuz.

Adnan Oktar: Hastal���n k�kenine inmiyorlar. Adam dinsiz diyor, niye dinsiz olmu� oldu�unu ara�t�rm�yor, yahut niye materyalist, niye ateist?

Murat �iftkaya: ��yle de bir�ey yok mu, asl�nda bu ta ba�a d�nmek olacak ama bilmiyorum hani insanlar Darwinist oldu�u i�in mi acaba Allah'a inanm�yor, yoksa Allah'a inanmad�klar�, inanmak istemedikleri i�in mi bir mecburen...

Yusuf �zburun: Tutanak olarak kullan�yorlar.

Adnan Oktar: Asl�nda ikinci k�s�m daha do�ru, ama her ikisi de, ama �b�r� daha y�ksek.

Murat �iftkaya: Dolay�s�yla sizin yapt���n�z �ey asl�nda sadece ispat de�il, bir taraftan da inzam ediyorsunuz yani hani s�z s�yleyemeyecek noktaya getiriyorsunuz. �llaki onlara ispat etmek, inand�rmak de�il...

Yusuf �zburun: �nzam etmek.

Murat �iftkaya: En az�ndan inzam etmeye y�nelik.

Adnan Oktar: En az�ndan b�yle bir yalana kimsenin inanmayaca��n� onlara anlat�yoruz. Konu bu.

Yusuf �zburun: Peki biz ba�ar�lar diliyoruz, muvaffakiyetler diliyoruz size.

Murat �iftkaya: Te�ekk�r ediyoruz.

Adnan Oktar: Ben de �ok te�ekk�r ederim.

Yusuf �zburun: Direkt cevaplar verdi�iniz i�in.

Adnan Oktar: �ok memnun oldum.

Murat �iftkaya: Faaliyetlerinizde, �al��malar�n�zda. S�n�r i�i ve s�n�r �tesi faaliyetlerinizde ba�ar�lar diliyoruz.

Yusuf �zburun: Gelirken biraz acaba hani �u soru olur mu diye ama gayet net...

Murat �iftkaya: Hepsini sorduk de�il mi?

Yusuf �zburun: Hepsini sorduk, baz�lar�n� sorup sormama konusunda...

Adnan Oktar: Son derece rahat olman�z �ok daha samimi bir ortam meydana getiriyor. Benim istedi�im de zaten bu tarz bir �slup, g�zel, her �ey �ok g�zel. Siz de l�tfettiniz, kerem buyurdunuz.

Murat �iftkaya: Esta�firullah.

Yusuf �zburun: Esta�firullah.

Adnan Oktar: �ok memnun oldum, te�ekk�r ederim.

Sonraki Sayfa

e-mail: [email protected]