Ana Sayfa
9.Say� Dergi Hakk�nda
9.Say� ��indekiler
1.ve 2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Türk İslam Birliyi - Harun Yəhya
Sitede Yazılarının Yayınlanmasini İstəyirsinizmi?
Basında Türk İslam Birliyi
Kuran'da İştirak edən Birlik Ayələri
Müslümanlar Birdir Qardaşdır
Peygamberimizin kitapehline davranışı, bütün Müsəlmanlara nümunə olmalı
Türk İslam Birliyi, Qərb mədəniyyətinin zəmanətidir
 

T�rk D�nyas��n�n Ortak �zlemi: �B�y�k T�rkiye�

T�rkiye�nin bug�nk� en aciliyetli konular�n�n ba��nda, kom�nist b�l�c� hareketin k�k�n�n kurutulmas� ve milli birli�imizin tesis edilmesi yer almaktad�r. T�rk insan�n�n ortak �zlemi ve beklentisi ise B�y�k T�rkiye idealinin ger�ekle�tirilmesidir. Peki bu ideal nas�l ger�ekle�ebilir? Bu amaca ula�mak i�in hangi stratejileri takip etmek gerekir? Ahir zamanda T�rkiye�nin bir s�per g�� olarak ortaya ��kmas� nelere ba�l�d�r?

Bir toplumu, y�z y�ze geldi�i engeller kar��s�nda diren�li ve muzaffer k�lan, o toplumu olu�turan bireyler aras�ndaki milli dayan��ma ve birlik ruhudur. Bu birlik ba��, bir milletin varl���n� koruyan ve fertlerini birarada tutan en g��l� ba�d�r. Bunu zaafa u�ratan veya kaybeden toplumlar�n ayakta durmas� m�mk�n de�ildir.

T�rk Milleti'nin say�s�z tehdit ve zorluk kar��s�nda as�rlarca ayakta kalmas�, hi�bir zaman boyunduruk alt�na girmeden varl���n� s�rd�rmesi, her biri di�erinden g��l� 16 b�y�k devlet kurarak milyonlara h�kmetmesi, insan�m�z�n milli birlik konusundaki duyarl�l���n�n ve titizli�inin bir sonucudur. T�rk insan�n�n bu husustaki kararl�l���, Milletimizi tarih sahnesinde y�zy�llard�r lider ve �nc� konumda tutmu�tur.

G�n�m�zde ise ge�mi�te oldu�u gibi vatan�m�z yine d�rt bir yandan tehditlerle �evrilmi� durumdad�r. Son g�nlerde artan ter�r eylemleri, Kuzey Irak�ta giderek t�rmanan gergin ortam, Ortado�u�da durulmak bilmeyen olaylar hi� ��phe yok ki �lkemizin gelece�i a��s�ndan son derece �nemli konulard�r. Bir yandan kom�nist ayaklanma hevesindeki b�l�c� militanlar, askerimizi, polisimizi ve masum vatanda�lar�m�z� katletmekte, di�er yandan T�rkiye�nin de i�inde bulundu�u co�rafyada s�n�rlar yeniden �izilmeye �al���lmaktad�r. �lkemiz t�m bu geli�melerde saf d��� b�rak�lmak ve b�y�k kar���kl�klar�n i�ine �ekilmek istenmektedir. Topraklar�m�z �zerinde �e�itli sinsi planlar� olanlar ise, d�nya �ap�nda gizli ve a��k y�r�tt�kleri kampanyalarla, siyasal, sosyal ve ekonomik y�nden sald�r�ya ge�mi� durumda olan materyalist odaklard�r.

Bat�l� Materyalistlerin �T�rkiye�yi B�lme Plan�� Hayali Bir Senaryo De�ildir

G�n�m�zde Bat�daki materyalist g��ler taraf�ndan organize edilen sald�r�lar, y�llar �nce �ekillendirilmi� ve uygulamaya konulmu� olan "T�rkiye'yi B�lme Plan�" kapsam�nda s�rd�r�lmektedir. Bu plan, as�ls�z bir dedikodu, hayali bir senaryo veya bir komplo teorisi de�ildir. T�rkiye, tarihin en b�y�k kom�nist ayaklanmas� ile kar�� kar��ya getirilmek �zeredir. G�neydo�u�da s�regelen kom�nist b�l�c� hareket, ger�ekte b�y�k bir plan�n ara a�amas�ndan ibarettir. S�z konusu plan T�rkiye�nin belli bir b�lgesini de�il t�m�n� kapsamaktad�r. �lkemizi b�lmeye y�nelik oyunlar ba�ar�l� oldu�u takdirde bunun hemen akabinde t�m vatan� kapsayan bir kom�nistle�tirme faaliyeti ba�lat�lacakt�r.

Irak'ta ve �lkemizin do�usunda olup bitenler analiz edildi�inde, ortaya apa��k bir ger�ek ��kmaktad�r. Bu ger�ek �udur: Milletimiz b�t�n bu tehdit ve tehlikelere ancak topyek�n milli birlik ruhuna sar�larak kar�� koyabilir. T�rk Milleti uyan�k olmak ve devletine destek olarak oyunlar� bozmak zorundad�r. Bu nedenle, bug�n gerek i� huzur ve istikrar�m�z�n, gerekse d�� g�venli�imizin sa�lanmas� a��s�ndan en acil ihtiya�, bu ruha sahip ��k�lmas� ve onun yayg�nla�t�r�lmas�d�r.

Milli birlik ruhunun g��lendirilmesiyle paralel olarak, T�rkiye Devleti�nin de �n�m�zdeki d�nem i�in milli bir strateji belirlemesi ve bu strateji �er�evesinde kararl� bir d�� politika sergilemesi son derece �nemlidir.

Materyalist odaklar�n T�rkiye�yi b�lme planlar�na nas�l bir kar��l�k verilecektir? Bu konuda hangi strateji belirleyici olacak, bu stratejinin fikri altyap�s� nas�l olu�turulacakt�r? Bu sorular�n cevaplar�n�n net bir bi�imde ortaya konmas� gerekmektedir.

Bu cevaplar verilirken g�z �n�nde bulundurulmas� gereken �ok �nemli bir ger�ek daha vard�r ki; o da g�n�m�zde T�rk d�nyas�n�n ortak bir �zlemi ve ideali oldu�udur. Bu ideal �B�y�k T�rkiye� idealidir. T�rkiye�nin tarihin kendisine y�kledi�i liderlik misyonunu yeniden canland�rarak, t�m M�sl�man T�rk d�nyas�n� tek bir �at� alt�nda toplamas� bug�n �e�itli devlet adamlar�ndan stratejistlere, akademisyenlerden tarih�ilere her kesimden insan�n yo�un bir bi�imde dile getirdi�i bir �zlem haline gelmi�tir.

Bu �zlemi ger�ekle�tirebilmek ba�ta da belirtti�imiz �zere �ncelikli olarak milli birli�imizin �ok g��l� bir bi�imde tesis edilmesi, ard�ndan da bu amaca y�nelik somut ad�mlar at�lmas� vesilesiyle m�mk�n olabilecektir. Peki bu �artlar alt�nda B�y�k T�rkiye ideali i�in izlenmesi gereken yol, at�lmas� gereken ad�mlar ve yap�lmas� �art olan �ncelikli i�ler nelerdir?

B�y�k T�rkiye �deali ��in�

1-�B�y�k T�rkiye� ��in �zlenmesi Gereken Strateji, B�y�me Stratejisi Olmal�d�r

T�rkiye, b�lme giri�imlerine �b�y�me stratejisi�yle cevap vermelidir. Bir�ok uzmana g�re, T�rkiye'nin elinde, bir �lkenin eline bin y�lda bir ge�ecek bir f�rsat bulunmaktad�r. Bu f�rsat, "T�rk D�nyas�"d�r. �rne�in K�br�s eski Osmanl� topra��d�r. T�rk't�r, T�rk vatan�d�r. T�rkiye Cumhuriyeti�nin topra��, T�rkiye�nin bir ili olmak K�br�s halk�n�n ��karlar�nad�r. Azerbaycan i�in de ayn� ger�ek s�z konusudur. Bug�n �zbekinden Azerisine, T�rkmeninden K�rg�z�na b�t�n M�sl�man T�rk halklar� adeta nefeslerini tutmu� bir bi�imde T�rkiye'nin birlik konusunda ataca�� ad�mlar� beklemektedir. B�yle bir birlik, sahip olunan kaynaklar d���n�ld���nde �zellikle ekonomik y�nden son derece kuvvetli bir yap� ortaya ��karacakt�r. Bu �lkeler, T�rkiye Cumhuriyeti�nin �at�s� alt�nda bamba�ka bir kimli�e b�r�neceklerdir.

Egemenlik saham�z�n geni�lemesi �ncelikle b�lge insanlar�na bar��, istikrar ve refah getirecektir. Bu beklenti, ayn� zamanda Ortado�u halklar� i�in de ge�erlidir. Son 50 y�ld�r d�nyan�n kalbi, "Osmanl� hinterland�" olarak da adland�r�lan Ortado�u'da atmaktad�r. E�er bu b�lgede yer alan �lkeler, bug�n d�nyan�n gelece�inde bu kadar hayati bir �neme sahiplerse, bu durumda Osmanl�'n�n varisi olan T�rkiye Cumhuriyeti'nin de bu s�re�te kilit rol oynamas� ka��n�lmazd�r.

Bug�n yery�z�nde eksikli�i hissedilen adaletin, bar���n ve karde�li�in sa�lanmas�, M�sl�man T�rk'�n rahatl�kla ba�arabilece�i bir i�tir. As�rlard�r �slam'�n bayraktarl���n� yapan M�sl�man T�rk Milleti, bug�n de modern, ayd�nl�k ve g��l� yap�s�yla gericilikten ve a��r�l�ktan uzak kat�ks�z din ahlak� anlay���yla bu g�revi �stlenebilecek en uygun yap�ya sahiptir. M�sl�man T�rk Milleti d�nyaya �rnek olmak i�in gereken b�t�n meziyetleri ve vas�flar�, b�nyesinde lay�k�yla bar�nd�rmaktad�r.

S�per devletler kurmak, M�sl�man T�rk'�n mesle�idir. Tarih bunun en b�y�k �ahididir. Tarihte oldu�u gibi g�n�m�zde de, ger�ek manas�yla bar�� ve adaletin garant�rl���n� M�sl�man T�rklerin �stlenece�inin y�zlerce i�areti belirmi�tir. T�rk Milleti'nin �slam ahlak�ndan kaynaklanan cesaret, azim, sab�r, irade gibi �st�n nitelikleri d�nya milletlerine �rnek olacakt�r.

�unu da belirtmeliyiz ki, s�z konusu b�y�me stratejisi, Osmanl� Devleti'nin yeniden kurulmas� anlam�nda de�ildir. �nemli olan Osmanl� millet ve devlet anlay���n�n hakim oldu�u, insanlar�n dost ve karde�ce ya�ayabildi�i, bar�� ve g�ven dolu bir ortam�n yeniden olu�turulabilmesi, g��l� bir ekonomik ve siyasi birli�in tesis edilmesidir. ��nk� Osmanl� y�netimi ve tecr�besi, �at��malar�n merkezi haline gelmi� olan bu b�lgelere istenildi�inde huzurun ve bar���n getirilmesinin m�mk�n oldu�unu bizlere g�stermi�tir. Bug�n bir birlik olu�turma y�n�nde at�lacak somut ad�mlar, b�lge devletleri taraf�ndan da kabul g�recektir. �stelik bu birlik d�nyan�n en geli�mi� medeniyetini, en zengin topraklar�n� ve �st�n k�lt�r�n� de i�inde bar�nd�ran, 21. y�zy�la damgas�n� vuracak bir birlik olacakt�r. Bu birli�in �nc�l���n� yapabilecek tek millet ise hi� ��phesiz Osmanl�'n�n miras��s� olan T�rk Milleti'dir.

Ayr�ca b�yle bir birli�in kurulmas� T�rkiye�nin AB�ye girmesine de engel de�ildir. T�rkiye, T�rk- �slam d�nyas�n�n lideri bir �lke olarak AB�ye girebilir ve b�ylelikle Avrupa�n�n geneline hakim olan materyalist anlay���n ortadan kald�r�lmas�nda �nemli bir g�rev �stlenebilir. �slam ahlak�yla ahlaklanm�� T�rk insan�n�n sahip oldu�u �efkat, merhamet, karde�lik, fedakarl�k gibi g�zel erdemler bu vesileyle Avrupa�ya ve t�m d�nyaya yay�labilir.

2-Ter�r�n K�keni Konusunda Do�ru Bir Saptama Yapmak Ter�r�n K�k�n� Kurutmak ��in �artt�r

B�l�c� ter�r �rg�t� sadece da�da de�il, halk�n aras�nda da y�k�c� faaliyetlerini s�rd�rmektedir. B�l�c� �rg�t, halk�n aras�na da s�zmakta ve sistemli bir materyalizm ve kom�nizm propagandas� y�r�tmektedir. ��nk� kom�nist militanlar, �slam ahlak�n� benimsemi� bir toplumda ba�ar�l� olamayacaklar�n� gayet iyi bilmektedirler. Bu faaliyet ise da�dakinden �ok daha tehlikeli ve sonu�lar� �ok daha vahim olabilecek niteliktedir. ��nk� �lkemizin do�u k�sm�nda ya�ayan insan�m�z Marksist-Darwinist d���nceler ve bunlar�n getirece�i zararlara dair yeterince bilgi sahibi de�ildir. E�er vakit ge�irilmeden tedbir al�nmazsa, kom�nist b�l�c� �rg�t�n telkinlerine her ge�en g�n daha fazla gencimiz kap�lacakt�r.

�nsana sevgi duyman�n, g�zel ahlak�n, �efkatin ve merhametin �nemini bilerek yeti�en nitelikli bir gen�lik yerine Darwinist e�itimden ge�irilmi� gen�lik konuldu�unda sonu� toplumsal y�k�md�r. Kom�nizm gibi insanl�k d��� ideolojilere taraftar toplamak i�in ilk yap�lan, "insan�n, do�an�n ve tesad�flerin �r�n� bir cins hayvan oldu�u" y�n�ndeki as�ls�z Darwinist iddialar� toplumlara benimsetmektir. Darwinist toplumlarda vefan�n, sadakatin, �efkatin, fedakarl���n hi�bir �nemi yoktur. Din, aile, millet, bayrak gibi kavramlar da bir�ey ifade etmemektedir. B�l�c� ter�r �rg�t� de, ter�rist olarak yeti�tirece�i ki�ilere �ncelikle diyalektik materyalizm ve bu felsefenin temeli olan Darwinizm e�itimi vermektedir. Dolay�s�yla bunlara kar�� etkili ve kararl� bir fikri m�cadele ve propaganda y�r�t�l�rse Marksist-kom�nist ter�r�n �n� al�nabilir. T�rkiye kom�nist ter�rle yok edilmek istenmektedir. Bunun �aresi kom�nizmin zemininin yok edilmesidir. Bu zemin ise Darwinizm'dir.

Sadece askeri ve polisiye tedbirlerle soruna k�kl� bir ��z�m getirebilmek m�mk�n de�ildir. Marksist-kom�nist ve Darwinist ��retilerle beyinleri y�kanarak Milletimize kar�� k��k�rt�lan insanlar, ancak bu �arp�k ideolojilerin ger�ek y�zleri ortaya konup, dayand�klar� felsefelerin sefaleti g�zler �n�ne serilirse bu kitlesel hipnozdan kurtar�labilirler.

G�neydo�u�daki b�l�c� ter�r� y�r�tenler Marksist- Leninist-kom�nist mihraklard�r. B�lgede ya�ayan vatanda�lar�m�zdan bir k�sm�n�n kand�r�l�p alet edildi�i bu kom�nist faaliyetin destek�ileri d�nya �ap�ndaki kom�nist ve sosyalist �rg�tler, partiler ve iktidarlard�r.

Darwinizm, B�l�c� Ter�r �rg�t�n�n �deolojisinin Temelidir

T�rk Devleti'nin b�l�nmez b�t�nl���n� hedef alan en �nemli tehdit olan b�l�c� ter�r, do�rudan kom�nist ideolojiye dayanmaktad�r. Materyalizme ve Darwinizm�e dayanan bu ideoloji, ahlak, mukaddesat ve maneviyat gibi kavramlar� reddetmekte, insanlar�n sadece maddi varl�klar�n� esas almakta, hatta Darwinizm�in etkisiyle insanlar� bir �e�it hayvan olarak g�rmektedir. Darwinizm ile kom�nizm ba�lant�s�n� ortaya koyan pek �ok �rnekten biri kom�nizmin kurucusu Karl Marx��n yapt��� �u a��klamad�r:

"Darwin'in yap�t� b�y�k bir yap�tt�r. Tarihteki s�n�f m�cadelesinin do�a bilimleri a��s�ndan temelini olu�turuyor." (Marks Engels Mektuplar, cilt 2, s.126)

3- Milli K�lt�r�m�ze Sahip ��kmak �artt�r

Milli k�lt�r, bir devleti ayakta tutan unsurlar�n en �nemlisidir. T�rkiye'nin de i�inde bulundu�u Ortado�u b�lgesine bakt���m�zda, milli k�lt�re sahip halklar�n her t�rl� zorlu�a kar�� varl�klar�n� koruduklar�n�, buna kar��n bu k�lt�rden yoksun halklar�n en ufak bir zorlamada da��l�p par�aland�klar�n� g�rebiliriz.

Irak, milli k�lt�re sahip olmayan ve bu nedenle de par�alanan �lkelere iyi bir �rnektir. Bilindi�i gibi Irak, I. D�nya Sava��'n�n ard�ndan Osmanl�'n�n y�k�lmas�n�n bir sonucu olarak �ngiltere ve Fransa aras�ndaki gizli Skyes-Picot Anla�mas��n�n sonucunda kurulmu�tu. Ama ortada bir "Irak Milleti" ve do�al olarak da "Irak Milli K�lt�r�" yoktu, hi�bir zaman da olu�mad�. Bu nedenle de Irak, son d�nemdeki sava� ortam�n�n ard�ndan olu�an siyasi istikrars�zl���n sonucunda bir anda par�alanma s�recine girdi.

Unutmamak gerekir ki, devletin bekas� milli bilincin, milli k�lt�r�n g�c�ne ba�l�d�r. Bir devlet �ok b�y�k sald�r�larla da kar�� kar��ya kalsa, halk�n�n sahip oldu�u milli k�lt�r onu ya�at�r.

Bir toplumda devlete ba�l�l��� sa�layacak as�l etken, toplumda g�r�len ahlak anlay���d�r. E�er bir toplumda; menfaatperestlik yayg�nla��rsa, isyankarl�k ve �at��mac�l�k makbul olarak g�r�l�rse, sayg� ve fedakarl�k gibi kavramlar terk edilirse, bu durumda o toplumun bireylerinin devlete ba�l� olmalar� da d���n�lemez. ��nk� devlete ba�l�l���n temelinde belirli bir terbiye ve ahlak yatmaktad�r. Bu terbiye ve ahlak kaybolur ve k�t� ahlak �zellikleri bir toplumda yayg�n hale gelirse, devlete ba�l�l�k kavram� da kendili�inden a��nmaya ba�lar. S�z�n� etti�imiz terbiyenin ve ahlak�n temelinde ise derin bir Allah korkusu ile co�kulu bir Allah sevgisi yatar.

4-Manevi De�erlere Olan Ba�l�l��� Korumak ve G��lendirmek �artt�r

T�rkiye'nin �n�m�zdeki y�llarda �evresinde s�z sahibi bir d�nya g�c� haline gelebilmesi i�in, siyasi ve ekonomik geli�mesinin yan� s�ra, milli k�lt�r�n� de sa�lam temellere oturtmas� gerekir. Milli k�lt�r�m�z�n �z�, millet�e mukaddes sayd���m�z manevi de�erler, yani inan�lard�r. ��phesiz ki, bu de�erler birlik ve beraberli�imizin muhafazas� i�in vazge�ilmez birer ihtiya�t�r.

Bir milletin fertlerini birarada tutan en g��l� ba� olan ortak manevi de�erler; aile, ahlak ve devlet m�esseselerinin de devam�n� sa�layan en �nemli unsurdur. Nitekim tarihe, �zellikle de T�rk milletinin tarihine bakt���m�zda bu de�erlendirmelerin ne derece isabetli oldu�unu kolayca g�rmekteyiz. T�rk Milleti'nin tarihinde yer alan t�m g��l� ve kal�c� devletler, �zellikle de 6 y�zy�l boyunca d�nyan�n en b�y�k siyasi g��lerinden biri olan Osmanl� �mparatorlu�u, manevi de�erlere ba�l�l�ktan gelen g��l� bir k�lt�r �zerine y�kselmi�tir.

Tarih boyunca dini ba�lar� g��l� devletler varl�klar�n� s�rd�rebilirken di�erleri karga�a ve anar�i i�inde yok olmu�lard�r. Peki bunun sebepleri nelerdir?

Din Olmazsa Neler Olur?

1) Her �eyden �nce din ahlak�n�n ya�anmad��� bir toplumda, dinsizlik ve temeli inan�s�zl�k �zerine kurulu g�r��ler ra�bet g�r�r, bir�ok sapk�n fikir sistemi yay�lacak zemin bulur. Bireyler kendi benliklerinden, ortak kimliklerinden uzakla��rlar. Temelini Allah'� inkar (Y�ce Allah�� tenzih ederiz.) ve dinsizlik �zerine oturtmu� olan materyalizm gibi felsefeler ve kom�nizm gibi ideolojiler o toplumu k�sa zamanda bir a� gibi sarar. K�sacas� b�yle bir toplumda dini de�erlerin yoklu�undan meydana gelen bo�lu�u b�l�c� ve dejenere edici fikir sistemleri doldurur.

2) Bunun daha ba�tan sa�l�ks�z bir model olu�turdu�u a��kt�r. ��nk� din, bir ahlak sistemi ve ya�ay�� bi�imidir. Sonsuz rahmet sahibi Rabbimiz Kuran ayetlerinde insanlara do�ru ve yanl��� a��k olarak bildirdi�inden, din ahlak�na g�re ya�ayan biri, iyiyle k�t�y� birbirinden ay�rmas�n� bilir. �rne�in, do�ru olman�n, ho�g�r�l� olman�n, vatan�n� sevmenin iyi; fuh�un, zulm�n, adaletsizli�in k�t� oldu�unu bilir. Dolay�s�yla din ahlak�, insanlar aras�ndaki yard�mla�ma, d�r�stl�k, ho�g�r�, adalet, fedakarl�k gibi erdemlerin en temel kayna��d�r. Dini de�erlerin var olmad��� bir ortamda bu de�erlerin hi�birinden s�z etmek m�mk�n olmaz. Din yoksa, ahlaktan; d�r�stl�kten, faziletten, adaletten de s�z edilemez. Dini inan�lar�n kas�tl� olarak yok edildi�i toplumlarda ise, bu de�erler zaman i�inde kaybolmu�tur.

Nitekim temellerini inan�s�zl�k ve Allah'� inkar �zerine kuran toplumlar�n ya�ad�klar� dejenerasyonun boyutlar�n�, bug�n�n materyalist uluslar�nda g�rmek m�mk�nd�r. Sovyetler Birli�i, K�ba, Arnavutluk, �in gibi �rnekler, bir toplumda dinsizlik hakim oldu�unda �nce h�zl� bir ahlaki dejenerasyonun ba�lad���n�, ard�ndan da toplumsal ahlak�n k�sa zamanda yok oldu�unu ortaya koyan somut birer delil te�kil etmektedir.

3) �nsan� insan yapan ahlaki de�erler ge�erlili�ini yitirdi�i ve yok oldu�u takdirde, toplumun her kesimi ve her ferdi bundan nasibini al�r. Her birey sadece kendisini umursayan ve di�er hi� kimseyi �nemsemeyen ayr� birer "par�a" haline gelir.

4) Bu �ark bir kere i�lemeye ba�lad��� takdirde, devletin oturmu� d�zenini ve milletin yerle�mi� dokusunu da ak�l almayacak �ekilde tahrip eder. ��nk� devlete ba�l�l�k, vatan sevgisi gibi �st�n vas�flar yine din ahlak�n�n ya�anmas� sonucunda geli�mi� �zelliklerdir. �slam ahlak�na g�re ya�amayan, dolay�s�yla vicdani duygular� geli�memi� bir insan�n vatan�n� milletini sevmesi, hizmet �uuru i�inde �al��mas�, kar��l�k beklemeden gece g�nd�z vatan� i�in n�bet beklemesi elbette d���n�lemez. B�yle bireylerin yeti�medi�i veya yeti�mi� bireylerin bu �st�n vas�flar�n� kaybetti�i bir toplum, ��phesiz ki hem sosyolojik a��dan hem de siyasi olarak varl���n� s�rd�remeyecektir. Din ahlak�n�n ya�anmad��� bir toplumda devlet otoritesinden, devletin varl���ndan ve bekas�ndan s�z etmek m�mk�n de�ildir.

5) Din ahlak�n�n, inanc�n ortadan kalk���n�n bir ba�ka tehlikeli sonucu, insanlar�n yava� yava� psikolojik sorunlara ma�lup olmaya ba�lamas�d�r. Su� oranlar�ndaki art��, i�ki ve uyu�turucuya y�neli�, fuhu� patlamas�, huzursuzluk ve �at��ma ortam� toplumun psikolojik a��dan y�prand���n�n en somut alametleridir. Bunun do�al bir sonucu olarak birbirine g�venmeyen, birbirini sevip saymayan, sadece kendi ya�am m�cadelesini s�rd�rmeye �abalayan, toplumun di�er �yelerini ise birer rakip hatta birer d��man gibi g�ren bireyler ortaya ��kar. Sosyal adaletsizlik ve ekonomik s�k�nt�larla beslenen bu gerilim, k�sa s�re i�inde adeta toplumsal bir cinnete d�n���r ve bunun sonucunda da toplum par�alan�r.

6) D�nya tarihinde bir�ok ulus, din ahlak�n�n gere�i olan de�erlerini bir kenara itti�i anda, dejenerasyon, ��z�lme ve par�alanma tehlikesiyle kar�� kar��ya kalm��t�r. D�nyan�n hangi b�lgesinde olursa olsun, dini de�erler ne zaman yok edilmeye, inan� �zg�rl��� ne zaman bask� alt�na al�nmaya �al���lsa devlet kar��t� anar�ist hareketler zirveye ��km��t�r. �rne�in, birtak�m ki�iler bizzat devlet otoritesini zaafa u�ratma aray��lar�na girmi�; mevcut d�zeni y�karak Marksist bir rejim tesis etmeye �al��m��; as�rlarca birarada ya�am�� bir milleti kamplara b�lmeye kalkm��; toplumu sa�-sol �at��malar�yla i� sava��n e�i�ine getirmi�; sol darbe hayalleriyle grevler, y�r�y��ler, protesto g�sterileri yapm�� ve toplumsal �alkant�lara sebep olmu�lard�r.

Tarihinde bir�ok defa bu kritik d�nemleri ya�am�� olan M�sl�man T�rk Milleti, din d��� ideolojilerin, Marksizmin, kom�nizmin bir �lkeye i� huzur, g�ven, refah ve ilerlemeden ziyade ter�r, anar�i, kaos ve karga�a getirdi�ini art�k g�rm��t�r.

7) Din ortak paydas�n�n yok olmas�, toplumlararas� bar��� da tehdit eden �nemli bir tehlikedir. Din ahlak�n�n ortak ho�g�r�s�nde birbirleriyle uyumlu bir �ekilde ya�ayan uluslar, bu ho�g�r� ve uzla�ma zemini olmad��� takdirde birbirleriyle �at��acak, yery�z�nde kaos ve b�y�k bir karga�a meydana gelecektir.

"Dinsiz toplumlar�n devam�na imkan yoktur" sosyolojik ger�e�inin tarihteki somut delillerine dayanarak s�yleyebiliriz ki T�rkiye'nin bekas� i�in dini kimli�imizin korunmas� ve g��lendirilmesi hayati �neme sahiptir. ��nk� din ahlak�ndan kaynaklanan de�erlerin yok olmas�n�n alternatifi yoktur. Dinsizlik ve temeli dinsizli�e dayal� ak�mlar hi�bir suretle birer alternatif olamazlar. Bu ak�mlar tarihte hi�bir zaman hi�bir topluma, millete ve devlete en ufak bir fayda getirmemi�tir.

5-Milli K�lt�r�m�z� Gelecek Nesillere Aktarmak �artt�r

Siyaset bilimciler, milli k�lt�r�n �zellikle de 21. y�zy�lda her d�nem oldu�undan daha etkili bir fakt�r olaca��n� d���nmektedirler. Bu y�zden T�rkiye'nin gelece�i, tarih boyunca ayakta tutmu� oldu�u k�lt�r�n� ya da bir ba�ka deyi�le T�rk-�slam miras�n� modernle�tirerek sonraki nesillere aktarmas�nda yatmaktad�r. Milli k�lt�r�m�z�n geli�mesi i�in yap�lmas� gereken, T�rk Milli K�lt�r�n�n bekas�na kar�� orta ve uzun vadede olu�an tehditleri te�his etmek ve bu tehditlere kar�� ciddi ��z�mler �retmektir.

Bu �al��may� iki temel platformda y�r�tmek m�mk�nd�r. Birincisi, Milli K�lt�r�n bekas�, geli�tirilmesi, canl� tutulmas�, topluma ve �zellikle de gen� ku�aklara a��lanmas� i�in uygulanmas� gereken geni� bir e�itim ve propaganda program�d�r. �kincisi, milli k�lt�r�m�z� tehdit eden unsurlara kar�� geli�tirilmesi gereken kar��-propaganda ve fikri m�cadele stratejisidir.

1) Milli K�lt�r�n Korunmas� ��in Program

a) Milli E�itimin D�zenlenmesi:

Bu hedef i�in d�zenlenmesi gereken kurumlar�n ba��nda okullar gelmektedir. Bug�n T�rkiye'deki t�m okullarda "Milli Tarih" ba�l��� alt�nda dersler okutulmakta ancak bu dersler gerekli milli tarih bilincini vermekte yetersiz kalmaktad�r.

Gen� nesiller ilkokul, ortaokul ve lise ��renimi s�ras�nda T�rk milletinin tarihini daha detayl� ama daha ilgi �ekici ve ak�lda kal�c� bir bi�imde ��renmeli, tarihteki T�rk ba�ar�lar� ile gurur duyacak �uura kavu�turulmal�d�r. Bunun i�in de ku�kusuz hem e�itim m�fredatlar� yeniden g�zden ge�irilmeli hem de e�itim ve ��retimin her kademesinde milli tarihi gururla aktarmaya vesile olacak �evk a��lanmal�d�r.

b) Medyan�n Milli K�lt�re Hizmet ��in Y�nlendirilmesi:

Bug�n toplum bilinci �zerinde en �ok etkiye sahip olan g��, medya, �zellikle de televizyondur. Bu kanal kullan�larak toplumun e�itilmesi son derece verimli olacakt�r. Milli k�lt�r�n �nemini idrak etmi� vatanseverler, medya gibi g��l� bir potansiyeli muhakkak e�itici ve faydal� bir �ekilde kullanmal�d�r.

Bunun yan� s�ra, K�lt�r Bakanl��� taraf�ndan haz�rlanacak olan e�itici ve bilin�lendirici programlar�n �zel televizyonlar taraf�ndan yay�nlanmas�n� sa�layacak yasal d�zenlemelere gidilmelidir. Bu televizyonlar� seyreden, hatta bu televizyonlar d���nda bir bilgi kayna�� olmayan kitleler, binlerce ama�s�z program yerine, bu t�r yararl� programlar ile e�itilebilir.

c) Akademik Ara�t�rmalar�n Desteklenmesi:

Milli kimli�in olu�mas�ndaki en �nemli iki unsur bilindi�i gibi dil ve tarihtir. Cumhuriyetin ilk y�llar�nda kurulan T�rk Dil ve T�rk Tarih Kurumlar�n�n bu konuda yapt��� �al��malar bilinmektedir. Ancak �zellikle son d�nemlerde bu konuya yeterince �nem verilmemektedir.

Oysa, milli kimli�in muhafazas� konusunda dil ve tarih ara�t�rmalar� son derece b�y�k bir �neme sahiptir. Bu alana kayd�r�lacak kaynaklarla, T�rk tarihinin daha iyi ara�t�r�lmas�, yeni bulgular�n ortaya ��kart�lmas� sa�lanmal�d�r. �niversitelerde konu hakk�ndaki k�rs�lerin geni�letilmesi, akademik kariyer yapmak isteyenlerin bu konuda te�vik edilmesi yararl� olacakt�r. Bu ara�t�rmalarla elde edilebilecek olan ba�ar�l� bulgular, hem k�sa hem de uzun vadede T�rk Milli bilincinin ve k�lt�r�n�n geli�mesine katk�da bulunacakt�r. Ayr�ca, T�rkiye s�n�rlar� d���nda ya�ayan T�rkler'den sorumlu ve geni� yetkiye sahip bir devlet bakanl���n�n kurulmas�, orta ve uzun vadede T�rk d�nyas�n�n b�t�nle�mesi i�in ku�kusuz son derece yararl� olacakt�r.

2) Milli K�lt�r� Zedeleyen Tehditlerle M�cadele

Milli k�lt�r�m�z� tahrip edebilecek fikir ak�mlar�n�n temeli ve en tehlikelisi hi� ��phe yok ki, materyalist felsefedir.

Materyalizm, maddenin sonsuzdan beri var olan mutlak ve yegane varl�k oldu�u yan�lg�s�na dayan�r. Maddenin d���nda hi�bir madde-�tesi varl�k ve anlam olmad��� sapk�nl���na inan�r. Dikkat edilirse materyalizm, milli k�lt�r�n temeli olan her t�rl� manevi kavram� reddetmektedir. Materyalizmin tahrip etti�i bu kavramlar�n ba��nda ahlak, aile, vatan sevgisi, toplum i�in fedakarl�k gibi erdemler gelir. Bug�n �zellikle gen� ku�ak �zerinde etkili olan bu tehdide kar��, Ziya G�kalp'in "T�rkle�mek, �slamla�mak, Muas�rla�mak" form�l� kullan�lmal�d�r. G�kalp, T�rkle�menin ve �slamla�man�n muas�r, yani �a�da� olmaya bir engel te�kil etmedi�ini, aksine ���n�n bir arada y�r�yece�ini s�ylemi�tir. Bug�n de materyalist k�lt�r i�inde bilin�sizle�mi� olan toplum kesimlerine, �zellikle de gen�lere bu form�l iyice ��retilmelidir.

Bug�n gen�li�in bir k�sm�, �a�da�la�may� kendi kimli�inden taviz vererek "Bat�l�lar gibi olma" �eklinde alg�lamaktad�r. Oysa �a�da�la�mak demek, teknolojinin en son geldi�i s�n�r� kullanabilmek, bilim alan�nda kat�l�mc� olmak, kar��s�ndakinin haklar�na sayg�l� olmak, ho�g�r�l� ve adaletli olmak, toplumun b�t�nl���n� sa�layan temel yap� olan ailenin korunmas� demektir.

Yap�lmas� gereken, milliyet�ili�i ve milli kimli�i muhafaza ederken siyasi ve iktisadi y�nden onlarla rekabet edecek ve en k�sa zamanda da onlara �rnek olacak bir seviyeye gelmektir. Gen�li�e bunu kavratt���m�z takdirde, Allah��n izniyle b�y�k bir mesafe kat edilmi� olacakt�r.

B�y�k T�rkiye �deali ��in Milli Seferberlik �artt�r

Cumhuriyet tarihimiz boyunca kom�nizmi T�rk Milleti�ne benimsetmek i�in t�rl� oyunlar oynanm��, -illegal y�ntemler de dahil olmak �zere- bu yolda her �ey denenmi�tir. Ancak T�rkiye, tarihten gelen miras� ve T�rk Milleti�nin �st�n meziyetleri sebebiyle t�m bu kom�nist tuzaklar� bozacak ve T�rk-�slam aleminin ve mazlum milletlerin koruyucusu ve lideri olarak ortaya ��kacakt�r.

T�rkiye, B�y�k T�rkiye olmal�d�r. �� k�tada ya�ayan M�sl�man toplumlar bunu beklemektedirler. Bu beklenti do�rultusunda milli seferberlik ruhu i�inde azim ve kararl�l�kla gayret g�sterildi�i ve fikri m�cadele ve propaganda do�ru �ekilde y�r�t�ld��� takdirde, T�rkiye Cumhuriyeti Devleti'nin bekas� i�in b�y�k tehdit olu�turan bu Marksist-kom�nist ter�r engellenmi� olacakt�r. Y�zy�llar boyunca d�nyaya nizam vermi�, d�neminin s�per g�c� olmu�, y�ksek bir medeniyet kurmu�, halk�n� bar�� ve huzur i�inde ya�atm��, adalet da��tm�� b�y�k Osmanl� �mparatorlu�u'nun miras��s� olan �lkemiz �ahlanacak ve B�y�k T�rk Milleti -Allah��n izniyle- 21. y�zy�la damgas�n� vuracakt�r.

T�rkiye �niter Bir Devlettir

Bilindi�i gibi T�rkiye Cumhuriyeti topraklar� �zerinde farkl� etnik gruplar, tarihin eski d�nemlerinden beri birarada ya�amaktad�rlar. G�n�m�zde de, T�rkiye s�n�rlar� i�inde, ana dili T�rk�e olmayan, farkl� etnik k�kenlerden gelen gruplar bulunmaktad�r, ancak bu vatanda�lar�m�z da T�rk Milletinin birer par�as�d�rlar. Her f�rsatta T�rkiye'nin i� i�lerine kar��an ve halk i�inde ayr�l�k ��kartmak isteyenler bu k�lt�rel farkl�l�klar� g�ndeme getirerek T�rk Milletinin belirli bir kesimini b�t�nden ay�rmak, Devletin �niter yap�s�n� bozmak istemektedirler. Bu ideallerini ise federasyon tarz� bir yap�da �zetlemi�lerdir. Bu d���ncede olanlar T�rkiye'de tek bir milletin varl���n� g�rmezlikten gelmi�lerdir. Bu �evreler, ayn� topraklar �zerinde farkl� etnik ve k�lt�r renklerine ra�men karde��e ve tek bir millet olarak ya�ayan T�rk ulusunu bu hain tuzakla say�s�z par�aya b�lmek istemektedirler. B�ylece daha �nce sava�larla elde edemediklerini, politik oyunlarla elde etmek, T�rk Devleti'ni par�alamak istemektedirler. Bu konunun sadece g�ndeme gelmesinin bile toplum i�inde yaratt��� huzursuzluk ve tehditin boyutu ortadad�r.

T�rkiye Cumhuriyeti Devleti, �niter bir devlettir; yani kendi b�nyesinde farkl� kanunlar�n ge�erli oldu�u farkl� y�netim b�lgeleri yoktur. "Federatif" yap�lar yoktur. T�rkiye B�y�k Millet Meclisi'nin yetkisi t�m T�rkiye topraklar�n� kapsar ve her T�rk vatanda�� bu topraklar �zerinde e�it muamele g�r�r. S�z konusu �niter devlet yap�s�, T�rkiye'nin b�l�nmez b�t�nl���n�n ve i� huzurunun en b�y�k teminat�d�r.

Sonraki Sayfa

e-mail: [email protected]