Ana Sayfa
�ns�z
1.Say� ��indekiler
1.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

Yazar, Milli Gazete

Ekrem KIZILTA�

1958 y�l�nda Ordu�da do�du. Marmara �niversitesi �leti�im Fak�ltesi�nden mezun olan K�z�lta�, 1976�dan itibaren Milli T�rk Talebe Birli�i b�nyesinde yay�nlanan �at� isimli onbe� g�nl�k gazetede yay�n y�netmenli�i yapt�. 1981-82 y�llar� aras�nda Hikmet Ne�riyat�ta Yay�n M�d�r� olarak g�rev ald�. 1984 y�l�nda Milli Gazete�de k�sa bir s�re �stihbarat �efli�i yapt�. Sonradan ayn� gazetede Yay�n Dan��manl��� yapmaya ba�layan Ekrem K�z�lta�, TV5�de hafta i�i 5 g�n, G�n D�n�m� isimli program�n haz�rlay�c�l���n� ve sunuculu�unu yapmaktad�r.

 

�SLAM B�RL��� �ZER�NE...

Hemen her zaman �birlik', �beraberlik' �a�r�lar�n�n yap�ld��� ve ama bulu�ulacak adres vermede ciddi s�k�nt�lar�n ya�and��� bir �lkenin vatanda�lar�y�z. Birlik ve beraberli�imizin sa�lanaca�� zemin, �zellikle bu g�nlerde, Avrupa Birli�i y�n�ne do�ru ve kendimize ait bir �ok �eyi yok kabul ederek y�r�mek mi; ABD'nin doymak bilmez i�tihas�n�n b�lgemiz �lkeleri �zerine oynad��� oyunlara, ses ��karmamaya �al��arak, katlanmak m� yoksa i�inde bulundu�umuz durumu iyice bir okuyup, ��k�� yapabilece�imiz bir nokta aramak m�?.. Mesele bu.

A��k�a �unu sormak gerek: T�rkiye Cumhuriyeti Devleti'nin �u anda i�inde bulundu�u hal, b�t�n esaslar�yla arzulanan, istenen bir hal olup, burada yani stat�koda m� birle�ilecek; yoksa bu durumun pek te ho� olmad���, buradan bir �ekilde kurtulmam�z gerekti�i; bunun i�in beraberce bir �eyler yap�lmas� laz�m geldi�i hususu �zerinde mi?..

Osmanl� bakiyesi topraklar�n ve bunun d���nda kalan �slam ve T�rk aleminin hemen t�m�nde ac�n�lacak bir durum hakimdir bug�n. Ba��ms�zm�� gibi g�z�ken bir s�r� �lke var ortada ama rejimleri her nas�l olursa olsun, geneli itibariyle kendi ayaklar� �zerinde durabilen ve kararlar�n� kendisi alabilen �lke yok.

Emperyalizm �e�itli kanallardan amans�z sald�r�lar�n� s�rd�rmekte ve tarih kitaplar�nda okudu�umuz tarzlar zaman zaman kullan�lsa da bazen ak�l durduracak yollarla hakimiyet kavgalar� ya�anmaktad�r. Direkt i�gal yerine zihniyet i�gali ile i�e ba�lanmakta ve bir �lkenin �nde gelenleri, y�neticileri kendi halk�ndan �ok birtak�m niyetler pe�inde ko�an emperyalistlere daha yak�n durabilmektedir.

B�t�n bu geli�melerin �slam �lkeleri a��s�ndan, nelerin olmayaca��n� anlama s�reci olarak g�r�lmesi belki m�mk�n. Ya da �bir musibet bin nasihatten ye�dir' s�z�n�n tecellilerini ya�amam�z gerekiyor da diyebiliriz. Ama zaman h�zla ge�mekte ve milletlerin hayat�nda da �ok �nemli ony�llar, m�srifane bir �ekilde heba edilmektedir.

Temel z�tl�klar�n hakkaniyet/adalet esas�na g�re halledilebilece�i ve k�reselle�menin e�it/adil bir beraberlik do�uraca�� tezleri en az�ndan �imdilik de�i�ik emperyalist ama�lar�n kamuflaj� i�in kullan�lmaktad�r. Mensubu bulundu�umuz alem, akl�n� ciddi bir �ekilde ba��na toplamak ve �u ana kadar yap�lan yanl��lardan bir �ekilde d�n�p, kendini bulmak noktas�nda kritik bir zaman dilimi ya�amaktad�r.

Ba�ta Birle�mi� Milletler olmak �zere b�t�n uluslararas� kurulu�lar genel olarak bizim ezilmemiz y�n�nde fonksiyon icra etmekte ve hemen her aleyhimizde geli�mede, bir sonraki geli�menin mutlaka adil olaca��/ olmas� gerekti�i y�n�nde fikirler beyan edilmektedir. Oysa durum a��k se�ik ortadad�r. D�nya sistemi, �slam aleminin b�t�n savunma mekanizmalar�n�, sureta haktan g�r�nerek, yoketmeye ve b�t�n bu camiay� tamamen pasifize etmeye y�nelmi�tir ve �i�imizdeki beyinsizler' y�z�nden de bizim alemimiz, geli�meleri okumakta ve bunlar� bo�a ��karacak tav�rlar geli�tirmekte ba�ar�s�z olmaktad�r.

T�rkiye ve b�t�n �slam-T�rk aleminin silkinmesi, akl�n� ba��na toplamas� ve emperyalizmin niyetlerini bo�a ��karma i�in gayrete gelmesi halinde, k�sa s�rede bizim, b�lgemizin, �slam-T�rk aleminin ve b�t�n d�nyan�n daha ya�anabilir hale gelebilmesi m�mk�nd�r. ��nk� ancak bizler, insanlar�n dilleri, dinleri, k�lt�rleri, hayat tarzlar� ne olursa olsun bar�� i�erisinde birarada ya�ayabilmesini sa�layabiliriz. En yak�n misalimiz, 6 as�r boyunca tebaas�n� b�t�n farkl�l�klar�na ra�men birarada, huzur ve istikrar i�inde ya�atmay� ba�aran Osmanl� Devletidir.

Bat� alemine bakt���m�zda farkl�l�klar�n birarada bar�� i�inde ya�ayabildi�i d�nemlerin yok denecek kadar az oldu�unu g�r�r�z. Kendi i�inde bile bar���, huzuru ve istikrar� temin edememi� bir medeniyetin, k�kten d��man oldu�u ve amans�z bir korku duydu�u �slam Alemine h�k�mran oldu�unda, adil olabilece�ini zannetmek en az�ndan safl�kt�r. Bat�n�n doymak bilmez i�tihas�n�n d�nyay� g�t�rece�i yer, bundan �nceki d�nemlerde oldu�u gibi ve tabii ki ondan daha da k�t� bir kaostur.

�slam alemi, geli�meleri sa�l�kl� bir �ekilde okumak, de�erlendirmek ve hi� vakit ge�irmeden gerekli tedbirleri almak durumundad�r. D�nyan�n ya�anabilir bir hale gelmesi a��s�ndan da b�yle bir �aba, temel �artt�r. ��nk� bat�n�n, emperyalizmin niyeti, bar�� i�erisinde birarada ya�amak de�il, bask� ve hegemonyalar� alt�nda onlar�n istedi�i gibi ya�anmas�d�r. B�t�n geli�meler bunu do�rulamaktad�r.

�are dertlerimizin bir oldu�unun ve devas�n�n da ancak birle�mekten ge�ti�inin fark�na varabilmektedir ve bu yap�lmadan ge�en her g�n, kay�p hanemize yaz�lmaktad�r. Ve birle�mek, zannedildi�i kadar zor de�ildir.

e-mail: [email protected]