Ana Sayfa
�ns�z
1.Say� ��indekiler
1.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

D�nya Ehl-i Beyt Vakf� Genel Ba�kan�

Fermani ALTUN

Mara� Af�in�de do�mu�tur. Bir ekonomist olarak savundu�u ekonomik modellerden dolay�, 1987 y�l�nda �D�nya Ekonomistler �d�l��n� alm�� ve 120�ye yak�n �lkede k�lt�rel ve ekonomik konularda konferanslar vermi�tir. Altun, �stanbul �niversitesi�nde ��retim g�revlisi olarak �al��m��, g�nl�k b�y�k bir gazetede de k��e yazarl��� yapm��t�r.

 

T�RK �SLAM B�RL���

T�rk �slam Birli�i'nin sa�lanmas� i�in ivedilikle �slam d�nyas�n�n kendi i�inde kendisini sorgulamas� gerekmektedir. �slam'�n ilk d�nemlerinden beri ya�anan ac� olaylar, b�l�nmeler, �slam'�n ilk 300 y�l�nda Ehl-i Beyt-Kur'an cephesi di�eri ise Hariciler, Emeviler ve Abbasiler'in olu�turdu�u �er cephesi mevcuttu. Halifeler, 12 �mamlar ve ��tihat imamlar� bu sayd���m�z �er cephesi taraf�ndan katledilmi�tir. Yani �slam'da Alevilik- Sunilik ayr�m� yoktu.

Osmanl� devletinin kurulu� d�neminde ayn� �ekilde �slam Birli�i ve karde�li�i do�ru �ekilde tesis edilerek imparatorluk olu�turulmu�tur. T�m �slam'� kucaklayan di�er dinlere ho�g�r�yle kucaklayan bir vizyon sergilenmi�tir. Hz. Ali (ra) �B�t�n M�sl�manlar din karde�imiz, b�t�n insanlar insan karde�imiz� vecizesi bir pusula olarak kabul edilmi�tir. Bu ba�ar�n�n ve bu tarihi �ans�n hedeflerine ula�mas�nda en b�y�k etken Hac� Bekta�-� Veli, Mevlana, �eyh Edebali gibi b�y�k d���n�rlerin �c�l���nde olmas�yd�. 250 y�l boyunca 7 k�taya yay�lan Osmanl� Devleti �slam'�n sevgi, ho�g�r�, dayan��ma, ilim, bar��, hak ve hukuk de�erlerinden �a�mam��t�r. Ne zaman ki ba�nazl��a �slam i�inde inan� d��manl���na, mezhep ayr�m�na ve �slam'�n ideolojile�mesine sebep olan yanl��lara d��t��� i�in batmaya mahkum olmu�tur. Ya�ad���m�z bu �a�da �slam i�indeki mezhep ayr�l�klar�n�n, bilgisizliklerin ve yanl��lar�n �slam'� peri�an etti�ini b�l�nmelere, �ekilcili�e ve d��manl�klara varan kampla�malara d��t���n� g�r�yoruz.

Sonu� olarak �zet halinde sundu�umuz ge�mi�in de�erlendirmeleri do�ru analiz edilerek �nce do�ru M�sl�man olmak mecburiyetindeyiz. B�t�n M�sl�manlar�n ortak de�eri olan Kur'an, S�nnet ve Ehl-i Beyt temel de�erlerinden kucakla�ma mecburiyeti ta��nmal�d�r. �slam'�n ideoloji tutsakl���ndan, mezhep tahasubundan, �ekilcilikten, ilim ve medeniyete kar��ym�� gibi g�sterilmesinden kurtar�lmas� gerekir.

Ho�g�r� ve diyalog ad�na �slam d���ndaki dinlere b�y�k ilgi g�sterilmesi elbette ki olumlu bir anlay��t�r. Fakat bunlar� yapanlar�n �slam i�indeki inan� farkl�l�klar�na ayn� ilgi ve sevgiyi diyalogu g�stermediklerini g�r�yoruz. Y�ce dinimizde de emredildi�i gibi �nce aile i�indeki sevgi ve sayg�yla ba�layacakt�r.

�slam dininin sadece birka� dua ezberleyip �m�r boyu onlar� tekrarlamakla �slam'�n gereklerinin yerine getirilmedi�i ��retilmelidir. �slam dininin sevgi, ilim, hak ve hukuk, hay�r, hizmet ve medeniyet olgular� olmazsa olmazlar�n ba��ndad�r. Yani �slam insanl�k i�in b�y�k bir deryad�r. �nemli olan insan�n nas�l de�erlendirdi�idir.

D�nya Ehl-i Beyt Vakf� olarak yapt���m�z �al��malar, sahip oldu�umuz g�r�� ve vizyon t�m M�sl�manlara �rnek oldu�unu s�yleyebiliriz. Y�ce Allah Kur'an-� Kerim'de sizleri ayr� ayr� kabileler ve farkl�l�klarla yaratt�m birbirinizi seviniz diye emretmektedir

e-mail: [email protected]