Ana Sayfa
�ns�z
1.Say� ��indekiler
1.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

Adalet Eski Bakan�

�smail M�FT�O�LU

1939 y�l�nda Trabzon�da do�du. �apa Y�ksek ��retmenlik ve �stanbul �niversitesi Hukuk Fak�ltesi�nde ��renim g�rm�� olan M�ft�o�lu, Vakit Gazetesi ve Milli Gazete�de k��e yazarl��� yapt�. 1973 y�l�nda Sakarya Milletvekili olan, 1975-1977 y�llar� aras�nda Adalet Bakanl��� yapt�. K�br�s Bar�� Harekat�ndan sonra, Cenevre Uluslararas� Toplant�lar��nda TBMM ad�na Siyasi M��aid olarak kat�lan M�ft�o�lu, �Ayd�nlar Konu�uyor�, �Makedonya Hat�ras��, �Sistemler� adl� eserlerin de yazar�d�r.

 

�SLAM B�RL���'NE DO�RU

�slam birli�i meselesinin izah�na girmeden �nce, t�m M�sl�manlar�n bir nevi Anayasas� olan Kur'an'� Kerim'e bakmam�z gerekmektedir. Nitekim, Allah:

� Allah'a ve el�isine itaat edin, birbirinizle �eki�meyin. Yoksa korkuya kap�l�rs�n�z, devletiniz gider...� (Enfal, 46) buyurmaktad�r.

T�m M�sl�manlar ve onlar�n olu�turdu�u devletlerin bu emr-i ilahiye uymalar� mecburidir. Bu emre uymamak veya uymamak i�in irade izhar etmek son derece tehlikelidir.

�ttifak ve ittihad� emreden Mevla emrine ra�men, ihtilaf, tarihte oldu�u gibi, halen de mevcut �lkelerin, medeniyetlerin yok olu�una sebep olabilir. Tarihte, bir�ok kavim emr-i ilahinin d���na ta�t�klar� i�in �ok b�y�k musibetlere maruz kalarak keenlemyek�n olmu�lard�r.

�ttifak ve birliktelik esas�na ba�l� kal�nd��� d�nemlerde, cihan hakimiyetini kuran M�sl�manlard�r. As�rlar boyu g��l� ve esnek bir medeniyet idraki i�inde, �ufuklar�n efendisi� olan onlard�r. Viyana'dan �ald�ran'a, K�r�m'dan Hindistan'a kadar olan topraklar� vatan yapan onlard�r.

Onlar ki Fatih idiler, onlar ki Yavuz idiler,
Tutup y�ld�r�m� g�kte, f�rt�naya dur dediler,
Onlar; cihana s��mayan muhte�em S�leyman'd�lar.
K�fr�n kara zulmetinde me�'ale gibi yand�lar.
Onlar ki, bora idiler, onlar ki bu�ra idiler,
M�hr�yd�ler serhatlerin, g�klere tu�ra idiler.� (1)

Karadeniz'i, Akdeniz'i g�l haline getiren, Cezayir'de, Tunus'ta, Fas'ta, �spanya'da g�r�len onlard�. D�nyada bir �ok ilmin mucidi onlard� ve ilmi, Pirene eteklerinde uyuklayan Avrupal�ya getiren onlard�. Zira, o d�nemlerde Avrupa, medeniyet tarihi a��s�ndan d�nyan�n bir k��esinde, metruk durumdayd�. Nitekim, Cristopher Dawson Avrupa'n�n olu�umunda �slamiyet'in �ok b�y�k rol� oldu�unu vurgulam��t�.

D�nyaya �zg�rl���, adaleti, �efkat ve merhameti a��layan onlard�. Ezilenin yan�na bir ser�e gibi yakla�an, zalimin tepesine bir kartal gibi inen onlard�. Ba�lar�n� havaya kald�rd�klar�nda k�ffar diyarlar�n�n y�neticilerini tir tir titreten onlard�.

�Onlar ki: s�ruydular o k�heylan atlar�n,
Ka� kez ge�ip gittiler, �st�nden s�ratlar�n...
Onlar ki; cihad �zre zul�m� �ld�rd�ler,
Ecelin can burcunda �l�m� �ld�rd�ler.
Onlar ki; kanat kanat bir ovaya indiler,
Tevhid ile y�kan�p, tekbir'i giyindiler.� (2)

Bu ruh ve iman asaleti i�inde cihan devleti oldular. As�rlar boyu h�kmeden oldular. Bayraklar�n�n g�lgesinde ya�ayan milletlere huzur, selamet ve saadet getirdiler.

Mekke'den ba�layan hicret, bilahare b�y�k bir medeniyetin do�mas�na vesile oldu. Ovalar�, yaylalar�, ��lleri doldurdu. �Onlar ki; sonsuz alemi kucaklayan fanustular / Kimi zaman Hac� Bayram, kimi zaman Yunus'tular.� Malazgirt'ten ba�layan ak�n, Viyana kap�lar�nda durduruldu. Karlof�a anla�mas�ndan sonra da, Osmanl� medeniyetinin me�alesi s�nmeye ba�lad�. Sava� meydanlar�nda elde edilen ba�ar�lar, beceriksiz y�neticilerin elinde ye�il �uhal� masalarda �ar�ur edilerek, b�y�k bir medeniyet yok edildi. B�ylece d�nya hamisiz ve vasisiz kald�.

Allah'�n ipi terk edilince, par�alanmalar meydana geldi. �mmet fikri terk edilince, ulus�uluk d���ncesi M�sl�manlar� birbirine d���rd�. Oysa, cihan devleti olmam�z� sa�layan �st kimlik �slamiyet'ti. �nsanlar, �slam �emsiyesinin alt�na girdikten sonra cihana s��maz oldular. �nsanl��a ���k oldular. ��nk� insana de�er verdiler, �nem verdiler. �imdi o diyarlarda ya�ayanlar ezan yerine bomba g�r�lt�leri ile uyanmakta, topraklar� da kan kokmaktad�r.

�slam medeniyetinin y�k�l��� ile mekanlar, i�gal ordular� ile talan edilmektedir. Bu ordular�n mensubu devletler, tarih i�inde kurduklar� te�kilatlarla g��lendiler, alt�n madenini ellerine ge�irdiler. �imdi de petrol i�in M�sl�manlar� topluca �ld�rmekten, mabetlerini y�kmaktan, minarelerini devirmekten, t�m tarihi eserleri de yerle bir etmekten haz duymaktad�rlar.

Teknolojik g�ce sahip olan ehl-i salibin bu ta�k�nl���na kar�� koyabilmek, ancak ve ancak M�sl�man �lkelerin birbirini istismar etmeden, s�m�rmeden bir araya gelip, di�erleri gibi te�kilatlanmalar�ndan ge�er. Daha �nce M�sl�manlar�n kurduklar� te�kilatlar� ihyadan, yenilerini kurmaktan ge�er. �slam �emsiyesi alt�nda, �slam birli�ini olu�turmak i�in ge�en zamana nispeten daha �ok �al��maktan ge�er.

M�sl�man �lkeler birbirleri ile sava� de�il; Bar��. �at��ma de�il; Diyalog. �ifte standart de�il; Adalet. �st�nl�k de�il; E�itlik. S�m�r� de�il; ��birli�i. Bask� ve tahakk�m de�il; �nsan haklar�, H�rriyet ve Demokrasi �zerinde bir anlay��la birle�melidirler.

M�sl�man �lkeler kendilerini korurken, M�sl�man olmayan �lkelere kar�� da adil davranmal�, hakka riayet esas al�narak t�m insanl��a kucak a��lmal�, insanlar ve milletler horlanmadan, Allah'�n ipine s�ms�k� sar�lmal�d�rlar. M�sl�man �lkeler buna mecburdurlar. Aksi halde yok olup, gitmeleri mukadderdir.

Birlikte hay�r, ayr�l��ta �er vard�r. C�mle M�sl�manlar bunu gayet iyi bilmektedir. M�spet sonu� hayra y�neli�le m�mk�n olur. Ama ak�ll�ca ve temkinlice. Zalimlere iltifat etmeden safla�mak, tehlike n�ksetmeden te�kilatlanmak en uygun yoldur. Yeni olu�umlar da s�rat-� m�stakimden ge�er.

(1) (2) : �iirler Sadettin KAPLAN'a aittir.

e-mail: [email protected]