Ana Sayfa
�ns�z
1.Say� ��indekiler
1.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

TGTV ve UTESAV M�tevelli Heyet Ba�kan�

Necmi SADIKO�LU

1954 y�l�nda Rize�de do�du. Y�ld�z Teknik �niversitesi Kimya M�hendisli�i�nden mezun oldu. Sanayici ve i� adam� olan Sad�ko�lu, Hac�o�ullar� Boya Kimya Sanayi Y�netim Kurulu Ba�kan��d�r. 89 vakf�n �ye oldu�u bir �st platform olan TGTV�de vak�f ba�kan� ve UTESAV M�tevelli Heyet Ba�kan� olarak g�rev yapmaktad�r.

 

KEND�M�Z OLMANIN ONURU

T�rk ve �slam, as�rlara h�kmeden cihangir ve cihan��mul medeniyetimizin vazge�ilmez iki temel unsurudur. Bu, bir maddeyi meydana getiren iki ana element gibi bir �eydir. Yani ne birini yok sayabilirsiniz, ne �tekini d��layabilirsiniz. ��nk� o zaman bizi biz yapan, cevherin kimyas�n� bozmu� olursunuz. Bu tespit tarihi ve sosyolojik bir ger�ektir. Asla �rki ve �oven bir yakla��m de�ildir. K�lt�r kodlar�m�z� ve ahlak sistemimizi olu�turan, vazge�ilmez, inkar edilemez iki �zg�n kaynakt�r. Varl�k sebebimizdir. Milletler platformunda, bize milli ve manevi kimli�imizi kazand�ran mensubiyet m�hr�m�zd�r.

Nereye varaca�� ve nerede duraca�� belli olmayan bulan�k, puslu ve ku�kulu bir d�nyaya entegre olaca��z diye, bu �zg�n ve onurlu kimli�imizi de�i�tiremeyiz. Zaten, yery�z�nde b�yle bir de�i�imi yapan hi�bir millet yoktur.

�z�nde adil bir insanl�k ideali ve sonsuzluk �midi ta��yan b�ylesine �nemli bir terkibi bozmaya kalk��mak, b�y�k bir dalalet, b�y�k bir �a�k�nl�k, b�y�k bir trajedidir. Biz bu k�lt�r dairesinin bu sosyal ve ahlaki nizam�n d���na ��kamay�z; bu kimli�i �zerimizden, eski bir elbise gibi ��kar�p atamay�z. Bu iki temel unsur, ayn� zamanda �ahsiyetimizi ve haysiyetimizi olu�turan sosyal bir sentezdir. �nsan terkibinin, cemiyet DNA's�n�n ve d�nya g�r���n�n d���na ��k�nca kendili�ini kaybeder, ba�kala��r �tekile�ir, k�lt�rel yozla�maya ve ahlaki ��z�l��e/��k��e maruz kalarak tarih sahnesinden silinir.

Bilindi�i gibi milletleri millet yapan iki temel unsur dil ve dindir. Bizler d�nyan�n en zengin en g�zel dillerinden biri olan T�rk�e ile konu�ur, anla��r, ayn� zamanda �slam ahlak� ile manevi donan�m�m�z� tamamlar; ayn� k�lt�re, ayn� medeniyete mensup olma �uuru ve mensubiyet duygusu ile birbirimize yak�nla��r, ortak de�erler �er�evesinde karde� oluruz. Bu y�n�yle T�rk ve �slam fakt�r�, toplumda birle�tirici, kayna�t�r�c� bir vazife g�r�r.

Tabii ki, yery�z�nde tek �rktan, tek mezhepten olu�ma hi�bir �lke yoktur. Milletler olu� s�recinde alt kimlikleri de b�nyesine al�r, g�n�ll� bir kat�l�m i�ersinde onlar� potas�nda eritir ve kendisi yapar. T�rk kimli�i i�te b�yle bir �st kimliktir, tabiri yerindeyse �emsiye vazifesi g�ren koruyucu kimliktir. Osmanl�dan intikal eden bu ku�at�c�, adil �st kimlik d�sturu ile alt kimlikler ortak duygu ve d���nce i�ersinde, sevgi-karde�lik hisleriyle ana b�nyeye kat�l�r. Ortak k�lt�r havuzunda birle�ir, ayn� renge b�r�n�r. Hi� ��phe yok ki, toplumdaki birle�tirici, benzer k�l�c�, insanlar� birbirine �s�nd�r�c� tasada ve sevin�te bir araya getirici ruh, �slam'd�r. Y�llarca �slam'�n hamili�ini yapan T�rkler de, bu �imentonun katk� maddesi h�km�ndedir. �ki temel unsurun inan� ve iman birli�i sayesindedir ki, d�nyay� kendine hayran b�rakan, 600 y�ll�k muhte�em cihan hakimiyeti ger�ekle�tirilmi�tir.

Bu tarihi ve sosyolojik fakt�rlere ra�men, �lkemiz �ok y�nl� bir ku�atma alt�ndad�r. G��l� T�rkiye �zerinde uzun vadeli emelleri olanlar, bu birle�tirici ana unsurlar� birbirinden kopar�p, par�ala ve yut ilkel anlay��� i�inde planlar�n� ger�ekle�tirmeye �al���yorlar. Herkes bunun fark�nda ve idrakinde olmal�d�r. ��nk� bozgun ve ��k��te, k�rt�n kaderi T�rk�n kaderinden farkl� olmayacakt�r. Laz�n kaderi, Abazadan de�i�ik olmayacakt�r. ��k�� ve ��z�m birliktedir, ayr�l�kta de�il. Cihan hakimiyeti kuran iradenin temelinde �insan� ya�at ki devlet ya�as�n� ilkesi vard�. �slam'a g�re de �insanlar karde�tir�.

�yleyse ayr�l�klar� birilerinin kasten k��k�rtt��� g�z ard� edilmemeli. D��manlar�n tuza��na d���lmemeli. Binlerce sene ayn� kaderi b�l���p, ayn� kaynaktan beslenen, ayn� Allah'a inanan insanlar nas�l olurda birden bire iki d��man kampa b�l�nebilir. Unutmamal� ki, bu b�l�n��te ortak d��man�n bir menfaati var, ba�ka hi� kimsenin de�il. Bunun i�indir ki, n�anslar� bir kenara b�rak�p, m��terek k�ymetlerimizin ilham�yla birlikte, bir arada ya�ama ve var olma erdemini devam ettirmeliyiz. Karga�a ve kaostan biz de�il, ba�kalar� karl� ��kacakt�r.

Bu gayret i�ersinde olmak ve medeniyetimizin adil ve ali terkibiyle tan��mak, kendi k�lt�r �rmaklar�m�zdan beslenmek durumunday�z. Bu �z�, bu mahiyeti muhafaza etmek, asla d�� d�nyaya kapal� bir k�lt�r olmak anlam�na gelmiyor. Gerekti�inde d�� aleme de a��lmaya haz�r olmal�y�z.

�nce kendimizi tan�yacak, sonra d�nyay� tan�ma gayreti i�inde olaca��z. Mevlana hazretlerinin ifadesiyle, �bir aya��m�z �slam'da ve kendi k�lt�r�m�zde olmak �art�yla, �teki aya��m�zla b�t�n d�nyay� dola�aca��z �. Ulusal kimlik �uuru olu�madan, bir heves ve macera aray��� ile a�yar diyarlara a��lmak, kendi ikliminden, kendi ruh k�k�nden kopu�u ve ard�ndan yok olu�u getirir.

Bunun i�in M�sl�man T�rk milletinin ba�ka diyarlardan, ba�ka medeniyetler alaca�� bir de�er yoktur. Tam aksine ahlaki boyutu, manevi muhtevas� ile eksik ve zalim olan medeniyetlerin, bizim faziletli medeniyetimizden alaca��, ��renece�i insanl�k dersleri vard�r. Bilindi�i �zere Osmanl�, bir merhamet medeniyeti idi. �nsanlar� ihya i�in vard�, ne yaz�k ki, bug�nk� k�resel vah�i medeniyetler ise, insanl��� imha yoluna gitmektedir.

G��l� bir birliktelik, k�resel d�nyada milletimizi etkili, itibarl� ve onurlu yerine ta��yacakt�r. Medeniyet idraki, medeniyet perspektifi olanlar, T�rk ve �slam co�rafyas�ndaki yok edilemez �lke insan�n�n biricik vazifesi olmal�d�r. ��nk� ba�ka T�rkiye yok. Fazilet ve adalet timsali Osmanl� tecr�besinden ilham alarak, o bar���k d�nyay� yeniden in�a edebiliriz. Bunun i�in, farkl�l�klar�m�z� de�il, ortak yanlar�m�z�, binlerce y�ll�k m��tereklerimizi �ne ��karmam�z, onun �����nda birle�ip, g�ven tazelememiz gerekir.

Unutmamal� ki, milletlere �ahsiyet ve haysiyet kazand�ran �kendisi olmak ve kendisi olarak kalmakt�r�. Ba�ka bir medeniyete eklemlenmek, �cihan hakimiyeti kurmu� bir milletin �ocuklar�na� asla yak��maz. S�z�, birlik-karde�lik temennisi ve Yunus Emre'nin g�zel bir �iiriyle bitirelim: �beri gel bar��al�m, yad isen birle�elim�.

e-mail: [email protected]