Ana Sayfa
9.Say� Dergi Hakk�nda
9.Say� ��indekiler
1.ve 2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Türk İslam Birliyi - Harun Yəhya
Sitede Yazılarının Yayınlanmasini İstəyirsinizmi?
Basında Türk İslam Birliyi
Kuran'da İştirak edən Birlik Ayələri
Müslümanlar Birdir Qardaşdır
Peygamberimizin kitapehline davranışı, bütün Müsəlmanlara nümunə olmalı
Türk İslam Birliyi, Qərb mədəniyyətinin zəmanətidir
 

Sn. Adnan Oktar'�n El Cezire Televizyonunda Yay�nlanan R�portaj�

6 A�ustos 2007-�stanbul

Sevgili seyirciler '�zel Ziyaret' program�na yeniden ho�geldiniz . Bu sefer bu program bizi T�rkiye'ye ta��yor. Buradan bir konu�umuz var: bu ki�i bir yandan �slam bayra��n� y�kseltmek i�in onlarca kitap ne�retmi�tir. Kitaplar� d�nyan�n her yerine milyonlarla da��t�lan bu �ah�s kimdir? Konu�umuz T�rk d���n�r Harun Yahya.

Peki, Harun Yahya kimdir?

Harun Yahya'n�n ailesi Kafkasya'dan T�rkiye'ye g�� etmi� ve burada yerle�mi�lerdir. Yazar daha sonraki y�llarda �niversite ��renimi i�in ailesi ile birlikte �stanbul'a gelmi�tir. Yazar�n bundan sonraki hayat� ile ilgili net bilgimiz �ok fazla de�il.

Yazar�n yazd���, evrim teorisi ve ba�ka baz� ilmi teorileri ��r�ten, onlarca say�daki kitab� milyonlarca da��t�lm�� ve b�y�k yank� yaratm��t�r. Hedefi yarat�l�� ger�e�ini ispatlamak olan yazar uyu�turucu kullanmakla itham edildi�inde de bu olay b�y�k yank� yaratm��t�r. Yazar tutuklamalara neden olan bu iddialar�n masonlar ve Siyonistlerce ortaya at�ld���n� ifade etmektedir.

Peygamberimiz (sav)' in soyundan geldi�ini ve baz� b�y�k �limlerin kitaplar�ndan etkilendi�ini ifade eden Harun Yahya kendisini modern �a��n dava adamlar�ndan biri olarak tan�mlamaktad�r. Peki, Harun Yahya m�stear ismini kullanan Adnan Oktar, hangi alimlerden ve hangi eserlerden etkilenmi�tir?

ADNAN OKTAR: Said Nursi Hazretlerinin Risale-i Nur isimli k�lliyat� var. T�rkiye'de me�hurdur biliniyor. Bir k�s�m �slam �lkelerinde de biliniyor. �lk o eserlerden etkilendim. Ama �mam-� Rabbani'yi severim. Onun kitaplar�n� okudum. �mam Gazali'yi okudum. �bni Abidin'i okudum. �bni Abidin'in eserlerinden okudum. Ama daha ziyade ilmihal kitaplar�ndan okudum. �mer Nasuhi Bilmen'in tam ilmihali vard�r, T�rkiye'de �nl�d�r, bilinir. Temel eserler olarak onlar� okumu�tum.

El Cezire: Asl�nda �mam Gazali'nin etkisi �ok a��k ve �ok net sizin kitaplar�n�zda. ��nk� �mam Gazali ��pheden ba�layarak yakine ula�m��. Siz de �yle yapm��s�n�z.

ADNAN OKTAR: Evet evet.

El Cezire: Hocam sizi g�ren bir insan sizin ��k giyim tarz�n�zdan �ok zengin oldu�unuzu anlar. Acaba siz �slam'� bu �ekilde mi sunmak istiyorsunuz? �slam'�n zengin resmini mi g�ndermek istiyorsunuz insanlara?

ADNAN OKTAR: Tabi. Hz. S�leyman'�n Kuran'da ya�ant�s� anlat�l�r, �v�l�r. Sebe Melikesi onun saray�na geldi�inde iman etmi�tir, saray�n ihti�am�ndan etkilenmi�tir. M�sl�manlar�n tebli�de ihti�am� g�c� zenginli�i kullanmalar�n�n g�zelli�ine dair bir i�arettir bu. Ayr�ca Resullulah Sallallah� Aleyhi Vesselam�n zaman�nda Hz. Dihye vard�, son derece yak���kl�yd�. �stanbul'a onu el�i olarak g�ndermi�ti. Son derece ��k ve g�zel giyinmi�ti. Peygamberimiz de yabanc� el�ilere ��kaca�� vakit son derece ��k ve g�zel giyinirdi. Bu �slam'�n ruhunda olan bir�ey. Benim �ahsi olarak, ben ticaretle u�ra��yorum. Kendimin ticari �al��malar� var. Ama arkada� �evrem de �ok zengindir. Yani tamam� a�a�� yukar� i� adam�d�r. �ok ��k�r, elhamd�lillah, ma�aAllah, �ok iyi kazan�yorlar. Ama hepsi Allah yolunda kullan�rlar, yani �ahsi servet edinme �eklinde de�il de kazand���n� harcama, Allah yolunda kullanma tarz�nda oluyor. Bende de �yledir. �ahs�m ad�na kay�tl� hi�bir m�lk yok, T�rkiye'de veyahut yurt d���nda. �ahs�m ad�na kaydedilmi� ev, araba, buna benzer hi�bir m�lk�m yok. Ama �ok kazan�yorum. Bu kazand���m� da oldu�u gibi �slam i�in harc�yorum.

El Cezire: Yaln�z belli ki siz de kullan�yorsunuz kazand���n�z paray�. Sizin k�yafetinizden belli.

ADNAN OKTAR: Tabi ki tabi. O anlamda tabi. Zaten kendim kullanmasam pek bir anlam� olmaz o �slam�n etkili �ekilde tan�t�m�nda bir g��t�r, bir ara�t�r tabi ki son derece faydal�. M�sl�man her y�nden g��l� olacak. Ak�l y�n�nden, k�lt�r y�n�nden, bilgi y�n�nden, maddi imkanlar y�n�nden, her y�nden m�kemmel ve �st�n olmas� laz�m ki tebli�de de bu ba�ar�l� olsun, faydal� olsun. Kuran buna i�aret ediyor Resulullah'�n da el�ilerinde bunu g�r�yoruz.

El Cezire: Hocam sizin yazd���n�z kitaplara gidelim. �imdi sizin bir kitab�n�z var "Evrim Aldatmacas�". Orada �eyden bahsediyorsunuz, diyorsunuz ki ... Orada hocam �rk��l���n, fa�izmin ve materyalizmin ve ter�r�n oradan kaynakland���n�, bu teoriden kaynakland���ndan bahsediyorsunuz.

�imdi hocam bunu daha �ok a�ar m�s�n�z? Ter�rle evrim teorisi aras�ndaki ili�kiyi daha �ok a��klar m�s�n�z bize? Demek ki d�nyadaki ter�rizmi Darwin'e y�kl�yorsunuz?

ADNAN OKTAR: Darwin hayat�n g��l�lerle zay�flar�n m�cadelesinden ibaret oldu�unu s�yler. Yani �g��l�ler daima zay�flar� yok eder, dolay�s�yla g��l�ler ortada kal�r� �eklinde bir inanc� var, d���ncesi var. Bunu sosyal darwinizme yans�tt�klar�nda g��l� olan askeri y�nden, siyasi y�nden, teknik y�nden g��l� olanlar�n zay�f olanlara m�stezaflara daha �st�n olaca��, onlar� yok edece�i ve hakim edece�i �eklinde bir d���nceye kayd�rm��t�r bu ki�ileri. Hitler�in de, Mussolini'nin de d���ncelerinde bu vard�r. Ama marksizmin de k�keninde yine tez-anti tez d���ncesi vard�r. Yani bir tez ortaya at�l�r, buna kar��l�k bir anti tez at�l�r ve bunlar�n bir m�cadelesi olur ve burada da s�rekli bir �eli�ki vard�r ve s�rekli bir m�cadele vard�r ve dolay�s�yla da kan d�k�l�r. Hayat s�rekli bir m�cadeleden ibarettir tarz�nda bir d���nce var. Dolay�s�yla fa�izmle kom�nizmin bu y�nde birbiriyle ayn� olan bir zemini var her ikisi de darwinizmden kaynaklan�yor.

El Cezire: �imdi, bizim zaman�m�zda hem bat� �lkeleri hem baz� M�sl�man �lkeleri bile ter�r�n �slamdan kaynakland���n� s�yl�yorlar. Ve acaba ter�r m� geli�ti, o da m� geli�iyor? Sizce nas�l bir �ey, nas�l bir ili�ki var aralar�nda?

ADNAN OKTAR: �slam��n yap�s� sevgi, �evkat, merhamet, dostluk, korumac�l�k, zay�f� koruma bunun �zerine bina edilmi�tir. Dolay�s�yla ter�re tamamen kapal�d�r �slam dini. Bu �irkin iftiray� atanlar, ak�ls�zca bir iddia i�indeler buna da zaten hi�kimse inanm�yor.

El Cezire: Siz Bin Ladin'i savunuyor musunuz mesela?

ADNAN OKTAR: Bin Ladin'i tabii ki savunmam. Yani bir ter�r olay� �eklinde lanse edilece�i i�in tabii ki kabul etmem. ��nk� k�lt�rel hakimiyet, fikri hakimiyet b�t�n d�nyay� k�sa s�rede �slam� kabul ettirecek hale getirebilir. Yani bunu silahla elde etmeye gerek yok. Bunu fikirle �ok rahat elde edebiliriz. Bak�n bizim yapt���m�z m�cadele bu, Darwinizmle ilgili felsefenin ortadan kald�r�lmas�n�n m�cadelesi, arkas�ndan �slam��n geli�mesine sebep oluyor. Mesela bu T�rkiye'de hemen kendisini g�sterdi. T�rkiye'de bug�n Darwinizm'e inanmayanlar�n say�s� %90'a ��km��t�r. Yani silahl� bir m�cadeleyle elde edilecek bir�ey de�ildir bu. Fikri m�cadeleyle elde edilecek bir�eydir. Mesela T�rkiye'de PKK ter�r� var. Buna kar�� da yine ayn� �ekilde silahla netice al�namaz. Buna kar�� da fikri m�cadele yap�lmas� gerekir. Fikri m�cadeleyle �ok rahat netice al�n�r. D�nyada g��l� bir fikri m�cadele yap�lsa, �slam 5-10 y�l i�inde b�t�n d�nyaya �ok rahat hakim olabilir. Medeni insanlara, d���nceye a��k olan insanlara, k�lt�rle bilgiyle yakla�mak imkan� varken silahla yakla�mak son derece anlams�z olur, son derece gereksiz olur.

ADNAN OKTAR: T�rkiye'de eskiden sol daima hakim olurdu. Biz Darwinizm'e kar�� g��l� bir m�cadele verdikten sonra sa� ezici �ekilde hakim olmaya ba�lad� T�rkiye'de, bu net bir ba�ar�d�r. Bir ba�ar� olarak bu bir. PKK'dan halk kitleler halinde kopmaya ba�lad�. Biz faliyet yapt�ktan sonra, PKK'n�n ger�ek y�n�n�, Marksist y�n�n�, Materyalist y�n�n� vurgulad�ktan sonra, Darwinizm'in ge�ersizli�ini anlatt�ktan sonra, PKK siyasi y�nde �ok ciddi g�� kayb�na u�rad�. Bunu da son zamanlarda a��k a��k g�rd�k. Yani T�rkiye'nin genel tablosuna bakarsan�z bunu �ok a��k g�r�rs�n�z.

El Cezire: Siz Say�n Recep Tayyip Erdo�an'� destekliyorsunuz, �yle anlad�m ben.

ADNAN OKTAR: Sadece Recep Tayyip Erdo�an'� de�il, sa�� destekliyorum. Recep Tayyip Erdo�an'� da destekliyorum, MHP'yi de destekliyorum, Saadet Partisini de destekliyorum. T�rkiye'deki b�t�n sa� partileri destekliyorum. Yani Allah inanc�n� savunan her partiyi desteklerim ben.

El Cezire: Hocam sizleri izleyicimiz daha �ok iyi anlas�n diye bir soru sormak istiyorum. Siz dinimizi nas�l ya��yorsunuz? Acaba siz namaz k�l�yor musunuz, oru� tutuyor musunuz, hacca gittiniz mi mesela? Nas�l ya��yorsunuz �slam�m�z�?

ADNAN OKTAR: Ehl-i S�nnet inanc�nday�m. Hanefi mezhebindeyim. 5 vakit namaz�m� k�lar�m. Arkada�lar�m da, �evremdeki arkada�lar�m namazlar�n� k�larlar. Orucumu tutar�m. Arkada�lar�m da oru�lar�n� tutarlar. Ehl-i S�nnet'in gerektirdi�i, b�t�n farz ibadetlerin tamam�n� yapar�m, ama s�nnetlerin hepsini yapam�yoruz. Fakat farz olan ibadetlerin tamam�n� yap�yorum.

El Cezire: Sizin s�nnet olarak yapamad���n�z ne var mesela acaba? Farz olmayan?

ADNAN OKTAR: G�r�yorsunuz �st�mde s�nnete uygun bir�ok �ey eksik.

El Cezire: Bunu bilerek mi yap�yorsunuz?

ADNAN OKTAR: Tabii ki.

El Cezire: Neden?

ADNAN OKTAR: Etraf�mdaki insanlara uygun tav�r g�stermek, dini tebli�de en ak�lc� metoddur. Onlarla rahat ba�lant� kurabilece�im bir g�r�n�m en ak�lc� metoddur.

El Cezire: Hocam ben sizin kitaplar�n�z� okumaya �al��t�m. Oradan bilgi ald�m. Hz. �sa'n�n ikinci d�n���yle ilgili. Orada �eyden bahsediyorsunuz, Hz. �sa geri geldi�i zaman bir daha �slam'� uygulayacak. Acaba siz Hz. �sa'n�n ikinci d�n���n� kesin olarak m� g�r�yorsunuz? Kesin mi olacak diye d���n�yorsunuz?

El Cezire: Ondan sonra, acaba geldi�i zaman �slam'� m� uygulayacak? Yoksa nas�l olacak?

ADNAN OKTAR: Hz. �sa'n�n geli�i hem sahih hadislerle, yani reddedilmeyecek �ekilde sahih hadislerle ve �ok fazla Kuran ayetiyle �ok a��k sabittir. ''O k�yamet i�in bir ilimdir'' diyor Allah ayette, bir alamettir diyor. Di�er ayetlerde de ''sana iman etmedik hi�bir fert kalmayacak'' diyor Allah yine ayette. ''�l�m�nden �nce sana iman etmedik Ehl-i Kitaptan hi�kimse kalmayacak'' diyor. Onun i�in bunun reddi m�mk�n de�ildir. �sa'n�n geli�i kesin. Hz. Mehdi'nin zuhuru kesindir. Ahir zaman alametlerinin hemen hemen hepsi ��km��t�r. Mehdi'nin zuhurunu bekliyoruz. Ve Hz. �sa'n�n da ini�ini bekliyoruz. Bunun alametleri, y�zlerce alameti de hepsi ��km��t�r. Reddedilecek gibi de�iller. E�er ��kmasayd� belki teredd�t edenler olabilirdi ama hepsi ��kt��� i�in teredd�te mahal kalmayacak �ekle gelmi�tir.

El Cezire: Hocam Mehdi'nin geli�ine d�nece�iz biraz sonra ama �imdi Mesih`ten bahsedelim, Hz. �sa'dan bahsedelim. Acaba Hz. �sa geri geldi�i zaman bir daha Hristiyan m� olacak yoksa M�sl�man m� olacak? �slam`� m� uygulayacak yoksa Hristiyanl��� m� uygulayacak?

ADNAN OKTAR: Hadislerde haf�z oldu�u belirtiliyor. Kuran'� ezberden bilecek Hz. �sa. Tabii ki M�sl�man olacak. M�sl�man olarak gelecek. Geldi�inde ha�� ve domuzu �ld�r�r diyor. Yani ha�� k�rar, yani onlar�n, Hristiyanlar�n halihaz�rda uygulad��� yanl�� olan sistemi ortadan kald�racak, �slam`�n helallerine ve haramlar�na g�re hareket edecek ve Hz. Mehdi'nin arkas�nda namaz k�lacak. �slam onun zaman�nda b�t�n d�nyaya hakim olacakt�r.

El Cezire: Ha�� k�raca��n� nereden okudunuz acaba?

ADNAN OKTAR: Sahih hadis kitaplar�nda var bu. �ok a��k. M�slim`de, di�er hadis kitaplar�n�n hepsinde var.

Genelde, T�rk bilim adam� Harun Yahya, detaylara girmeden �slami ana kaynaklar� delil olarak vermekte. Kendisi, �slam`a davet etmek i�in, milyonlarca kitap, kaset ve CD'yi �cretsiz da��tm��t�r. Kitaplar�, b�y�k yank� yaratan Harun Yahya'y� tenkit edenler, ilmi bak�m�ndan yetersizli�ini, Kuran-� Kerim, hadis-i �erifleri ve Arap�a�y� anlamas�n�n m�mk�n olmad���n� iddia ederler. O halde kendisi bu konuyu nas�l yorumluyor?

Arap�a okuyup okuyamad���n� sordum:

ADNAN OKTAR: Yok, Arap�a bilmiyorum. Ama tabi baz� kelimeleri se�iyorum.

El Cezire: Hocam, baz�lar� bu �ekilde tenkit ediyorlar sizleri, diyorlar ki �Arap�a bilmiyorsunuz, o zaman nas�l analiz yapabiliyorsunuz �slam`la ilgili�, b�yle bir tenkitte bulunuyorlar. Onlara nas�l cevap verebilirsiniz?

ADNAN OKTAR: Arap�a bilen arkada�lar�mdan en az on ki�i var, yani �ok iyi Arap�a bilen. Ayr�ca Arap�a bilen profes�rlerden de istifade ediyoruz T�rkiye'deki. Ayr�ca ger�ek Arap olan, yani milleti, dili ger�ek Arap olan arkada�lar�m�z var. Onlardan da istifade ediyorum. Yani Kuran'� anlamak i�in illa Arap olmak gerekmez. Arap�a iyi bilen ki�ilerden istifade edilerek ayn� netice elde edilebilir, hatta daha iyi netice elde edilebilir.

El Cezire: Araplardan daha iyi mi acaba anlam�nda?

ADNAN OKTAR: Yani ��yle, Arap herhangi bir ki�i, o kadar Arap�a�n�n lugat ilmine vak�f olmayabilir, Arap�a�n�n inceliklerine vak�f olmayabilir. Ama uzman olan bir ki�i �ok daha iyi bilir, o anlamda.

El Cezire: Hocam siz haf�z m�s�n�z?

ADNAN OKTAR: De�ilim.

El Cezire: Birka� sure ezbere biliyor musunuz Kuran'dan mesela?

ADNAN OKTAR: Tabii, tabii...

El Cezire: Hocam �rnek olarak hangi sure bize, bize verebilirsiniz?

ADNAN OKTAR: Bir�ok sure biliyorum. �hlas suresini okuyay�m onu mu istiyorsunuz? Kul h�vell�h� ehad. All�h�ssamed. Lem yelid ve lem y�led. Ve lem yek�n leh� k�f�ven ehad. (De ki: O Allah, birdir. Allah, Samed'dir (her�ey O'na muhta�t�r, daimdir, hi�bir �eye ihtiyac� olmayand�r). O, do�urmam��t�r ve do�urulmam��t�r. Ve hi�bir �ey O'nun dengi de�ildir.)

El Cezire: O zaman siz Arap�a biliyorsunuz.

ADNAN OKTAR: Evet.

El Cezire: Hocam, sizin kitaplar�n�z�n hepsinde �� tane temel var, �nemli temel var. bunlar zaman d���, mekan d��� ve madde d���. Veya zaman �tesi, mekan �tesi, madde �tesi ve hatta bir yerde �eyden bahsediyorsunuz, e�er bir insan eline bir kitap al�rsa, bu kitapla kendisi aras�ndaki mesafe de vehmi bir mesafedir. Ki�i bir u�akta ise ve bir �ehre bak�yorsa, bu �ehirle kendisi aras�ndaki mesafe de vehmi bir mesafedir. Yani her �ey insan�n beyninde. Bundan demek istedi�iniz ne acaba? Anlatmak istedi�iniz ne?

ADNAN OKTAR: Bunu biyoloji kitaplar�nda, t�p kitaplar�nda b�t�n ��renciler okuyor, herkes savunuyor, ben ayn�s�n� s�yl�yorum, fark eden bir�ey yok. �imdi siz bana bak�yorsunuz, benden ���k ���nlar� geliyor, g�z�n�ze geliyor, g�z�n�zde o g�r�nt� ters d�n�yor, irise geliyor, orda elektiri�e d�n���yor ve beyninize gidiyor. Ve beyninizde de siz beni g�r�yorsunuz. Ben burday�m fakat siz benim g�r�nt�mle muhattap oluyorsunuz. Siz beni direkt g�remiyorsunuz. Benim anlatt���m da bu.

El Cezire: Ben �imdi sizlere bak�yorum, g�zl�k takt�ktan sonra ve ger�ekten �ok me�hur bir sanat�� gibi g�r�n�yorsunuz.

ADNAN OKTAR: Te�ekk�r ederim. I��klar g�z�m� bihayli yordu o y�zden mecbur kald�m dayanabilece�im kadar dayand�m �.g�zlerim dinlensin diye.

El Cezire: Bu kar��m�zdaki ���k vehmi olabilir, o da vehmi olabilir.

ADNAN OKTAR: Pek tabii ki �yle. Yani o ���k geliyor benim g�z�me geliyor. G�z�mde ters d�n�yor, yani g�r�nt� ters d�n�yor, irise geliyor, iristen beynime gidiyor. Beynimde ben onu idrak merkezinde idrak edip g�r�yorum, yani beynimin i�inde g�r�yorum. Bu do�ru, bunun aksini iddia eden hi� kimse olamaz zaten.

El Cezire: Ben bu soruyu sorma, sormam�n sebebi budur. Siz diyorsunuzki Allah, Cenab-� Allah-u Teala'n�n d���nda hi�bir �ey yoktur, var olan ancak O vard�r, di�erleri vehimden ibarettir.

ADNAN OKTAR: Madde var, d��ar�da var, ama biz onun g�r�nt�s�yle muhattap oluyoruz.

ADNAN OKTAR: Yani bunun aksini zaten kimse savunmuyor, benim anlatt���m� herkes savunuyor. Yani asl�nda siz de savunuyorsunuz da, yani karma��k anlat�ld��� i�in belki insanlar �a��r�yor olabilirler. Yani mesela bu bardak d��ar�da var, ama ben bu bardakla g�r��emem. Ben bunun g�r�nt�s�n�, beynime d��en g�r�nt�s�n� g�r�r�m. Mesela ben sizi g�r�yorum ama beynimde sizin g�r�nt�n�z� g�r�yorum, siz d��ar�da vars�n�z. Ama ben sizi direkt g�remem beynimdeki g�r�nt�n�z� g�rebilirim. Bunun aksini zaten kimse savunamaz. Yani ben e�er varsa bunun aksini savunan, bana getirin.

Bu r�portaj� yapmak i�in arad���m�zda, kendisi g�venlik nedenleriyle kendi evinde de�il, bo�aza bakan bir yerde biraraya gelmek �art�yla davetimizi kabul etti. Zira kendisi bu gibi r�portajlar� yapmay� �ok nadir durumlarda kabul eder. Yazar Masonlar ve Siyonistler taraf�ndan hala hedef oldu�unu s�yledi.

Kitaplar�nda bu iki grubu neden hedef ald���n� sordu�umda ��yle cevap verdi:

ADNAN OKTAR: Masonluk Darwinist bir d���ncedir, k�keninde ateisttir. Marksizme, fa�izme nas�l kar��ysam masonizme de ayn� �ekilde kar��y�m.

El Cezire: Hocam bu masonlarla Darwin aras�ndaki ili�kiyi a�acak daha fazla �rnek g�sterir misiniz?

ADNAN OKTAR: Kendi kitaplar�nda, dergilerinde zaten a��k a��k anlat�yorlar. Darwin'i �v�yorlar. Darwinist olduklar�n� s�yl�yorlar. Bu teorinin d�nyada yay�lmas� gerekti�ini s�yl�yorlar. Allah inanc�n�n olmad���n� s�yl�yorlar. Yani Allah'� insanlar�n yaratt���n� s�yl�yorlar. Kendi kitaplar� zaten bu konuda kapal� de�il zaten �ok a��k.

El Cezire: Hocam bu genel bir cevap, anlamad�m . Daha �zel bir cevap verebilir misiniz?

ADNAN OKTAR: Mimar Sinan dergileri var masonlar�n, �ak�l diye bir dergileri de var. Bunlarda a��k a��k yaz�yorlar. Bu dergiler bende mevcut.

El Cezire: Siz bu bilgileri sadece dergilerden mi ald�n�z yoksa kendi kitaplar�ndan m� okudunuz?

ADNAN OKTAR: Dergiler zaten o derne�in ��kard��� resmi yay�n organlar�, ayr�ca kitaplar�nda da var tabi, a��k a��k yaz�yorlar. Ama dergi de onlar�n resmi yay�n organ� zaten.

El Cezire: Siyonizm?

ADNAN OKTAR: Siyonizm de ayn� �ekilde. E�er d�nyaya hakim olmay� d���nen, di�er dinleri reddeden, tek bir dinin hakimiyetini iddia eden, di�er insanlar� kabul etmeyen bir ideoloji varsa ortada, tabi ki ben buna kar�� m�cadele ederim. Ama b�yle bir iddias� yoksa bir insan�n, ona bir�ey demem. Ehl-i Kitapt�r Museviler. Yani kendi dinini ya�amak istiyorsa, kendi �lkesinde oturmak istiyorsa istedi�i gibi oturur istedi�i gibi ya�ar. Ona sayg� duyar�m, ama "Bu bana yetmiyor, ben b�t�n d�nyaya hakim olaca��m ve b�t�n dinleri ortadan kald�raca��m, sadece ben kalaca��m diyorsa" bunu kabul etmem tabii.

El Cezire: Hocam hepimiz biliyoruz siz daha �nce tutukland�n�z. Uyu�turucu kullanmakla itham oldunuz. Bundan sonra dahas� da vard�. K���k k�zlara tecav�z etmekle itham ettiler sizi. Bu iddialar masonlarca ve belki de Siyonistlerce y�r�t�lm�� olabilir. Acaba bu ithamlar� reddedecek delilleriniz var m�?

ADNAN OKTAR: Ben bu iddalar�n hepsinden zaten beraat ettim. Ama bu iddialar hala devam ediyor. Mesela kokain olay�nda ben g�zalt�na al�nd�m. Emniyette bana kebap �smarlad�lar. Bende ikram olarak yedim. O yeme�in i�erisine kar��t�r�lm�� kokain. O benim vucuduma ge�ti. Bu �ekilde bir iddia ile ortaya ��kt�lar. Sonra hakim bu �eyden ��phelendi. Bunlar�n durumundan ��phelendi. Bana normalde tutuklama verilmesi gerekirken beni tutuklamad� ve beni serbest b�rakt�. Olay� ara�t�rd�. Olay�n ara�t�r�lmas� sonucunda bunun benim yiyece�ime kar��t�r�larak verildi�i adli t�pta tespit edildi. Ve bundan beraat ettim..

Onlarca bilimsel ve imani kitap yazan Harun Yahya, kendini materyalist ve ateist felsefelere kar�� fikri m�cadele veren bir d���n�r olarak tan�ml�yor. At�lan iftiralar sonucu 9 ay boyunca ak�l hastanesinde kalm��t�r. Fakat T�rk halk�n�n onunla ilgili olaylar�n ger�ek y�z�n� ��renmeye ba�lamas�n�n ard�ndan kitaplar� inan�lmaz bir �ekilde kabul g�rm��t�r. Hem Laik hem de �slami tarihi ile tan�nm�� bir �lke olarak T�rkiye'de insanlar bu kitaplar� aktif bir �ekilde almaya ba�lad�lar. Bana, bu olaylar esnas�nda onlarca avukat�n onu savundu�u anlat�ld�. Ayr�ca kendisine isnat edilen su�lar�n hi�bir ger�ekli�i olmad��� da ispatlanm��t�r.

ADNAN OKTAR: � Masonluk d�nya �ap�nda bir te�kilat. �ngiltere'de Fransa'da as�l g�c� buralardad�r. Amerika'da da �ok b�y�k bir yap�lanmad�r. Ama Rusya'da, d�nyan�n her yerinde �ubeleri vard�r. Hindistan'da genelde devletin kilit noktalar�na hakim olurlar. Yani mahkemelere de hakim olabiliyorlar. Bazen emniyete de hakim olurlar. Yani devletin her t�rl� kesimine hakim olabilirler. ��ine s�zabilirler. Bir eylem yapmak istediklerinde de bu �yelerini kullanarak bu tip eylemlerini yapt�rabiliyorlar.

El Cezire: Yaln�z hocam siz nas�l bildiniz ki? Bunlar m� yapt�lar bu i�i? Masonlar m� yapt�lar? T�rkiye�deki masonlar m� yapt�lar?

ADNAN OKTAR: Masonlar bana haber g�ndermi�lerdi. "E�er Masonluk kitab�n� basmazsan, yani bir dahaki bask�s�na devam etmezsen, seni ak�l hastanesinden ��kartt�raca��z. �zerindeki bask�y� kald�raca��z. Ve sana destek verece�iz" diye a��k a��k locadan y�ksek dereceden g�revli bir mason kanal�yla avukat�ma haber gelmi�ti. Bana sald�ran T�rkiye'deki gazeteler, genellikle patronlar�, y�neticileri masonlardan olu�uyor. Ve k��e yazarlar� da masonlardan olu�uyor. Benim aleyhimde yaz� yazanlar� ara�t�rd���m�zda mason cemiyetine �ye olduklar�n� g�r�yoruz. Ve bas�n�n en �ok �zerine gitti�i kim dense M�sl�man yazarlardan o benim. Mesela ben sadece masonlar�n bask�s� sonucu ak�l hastanesine g�nderilmedim. Defalarca g�z alt�na al�nd�m ben. Say�s�n� hat�rlayamayaca��m derecede �ok g�z alt�na al�nd�m. Bir�ok kere hakk�mda dava a��ld�. B�t�n davalardan �imdiye kadar beraat ettim. �u an hakk�mda a��lan hemen hemen b�t�n davalardan beraat ettim. Hakk�mda �ete iddias� da ortaya at�ld�. Ondan da beraat ettim. Ama buna ra�men ard� arkas� kesilmeyecek �ekilde iftiralar devam ediyor. Allah yolunda m�cadele eden her insana bu yap�l�r. E�er ben Allah yolunda m�cadele etmesem b�yle bir bask� olmaz. Ama Allah yolunda m�cadele eden her insan, Peygamberimize de ayn� �ekilde bask� yap�lm��t�. Peygamberimize de ayn� �ekilde deli denmi�ti. Bana da deli dendi. Peygamberimize de her t�rl� uygunsuz iddia ve iftira at�lm��t�. Bana da at�l�yor. Allah yolunda olan sahabilere, din b�y�klerine de ayn� �ekilde bu iftira at�lm��t�. Bana da at�l�yor. Bu son derece normaldir. Yani bu iyi bir �izgide gitti�imizi g�sterir.

El Cezire: T�rk devleti acaba mason mudur?

ADNAN OKTAR: Devletin i�ine s�z�yorlar. Devletin kurumlar�na s�z�yorlar. T�rk devleti tabi ki mason de�il. Ama T�rk devletinin kurumlar�na s�zarak bunu yap�yorlar. Yani masonlar zaten bunu kendi dergilerinde de benim aleyhimde yaz�lar yaz�yorlar yani bunu saklam�yorlar. Bana kar�� olduklar�n�, m�cadele verdiklerini, kendi dergilerinde a��k a��k ifade ediyorlar.

T�rkiye'de ve d�nyada �slam inanc�n� ne�reden Harun Yahya ile birlikteyken, �slam, ateizmi ��r�ten kitaplar, bitki, do�a, canl�lar, hayvanlar ve bitkilerdeki mucizevi olaylar ve evrim teorisini konu alarak yazd��� onlarca eserine bakt�m ve kendi kendime �u soruyu sordum: �Acaba Harun Yahya kendi zaman�n� a�an bir insan m�, yoksa ticaret hayat�nda elde etti�i kazanc� kitaplar yazarak �ahsi bir ��hret elde etmek i�in kullanan normal biri mi?

ADNAN OKTAR: Kitaplar� yazma �eklimi anlatay�m. Benim geni� bir ekibim var, arkada� kadrom var. Bunlar�n bir�o�u �ok iyi yabanc� dil bilirler. D�nyadaki mevcut b�t�n bilgileri bana ara�t�r�rlar, kitaplardan olsun, internetten olsun. Haz�r olarak bana rapor olarak getirirler, bilgi olarak getirirler. Ben onlar� yorumluyorum, haz�r resimleri se�iyorum, kapak dizayn�na kadar ben yap�yorum, sonra edit�re g�nderiyorum, sonra kitap haline getiriliyor.

El Cezire: Yanl�z hocam sizin kitaplar�n�z �zerinde sadece sizin isminiz var. Acaba bunu bilerek mi yap�yorsunuz? Art�k insanlar sizi tan�yorlar en �ok.

ADNAN OKTAR: Kitab� haz�rlayan ben oldu�uma g�re benim olmas� laz�m tabi ki. ��nk� kitab� yorumlayan ve haz�rlayan yani ham bilgiyi toplay�p ondan kitap haline getiren ben oldu�uma g�re benim ismimin yazmas� laz�m. Bu �ok normal. Ama teknik kadro, yard�mc� olan teknik kadronun isminin verilmesi gerekiyor mu? Verilebilir de yani o kadar �nemli bir �ey de�il.

El Cezire: Hocam �imdiye kadar ka� kitap yazd�n�z?

ADNAN OKTAR: 250.

El Cezire: Hocam siz 250 kitap yazd�n�z. Biz ��yle d���nelim, mesela diyelim ki 1 ay i�inde 1 kitap yaz�yorsunuz diyelim, ama o da �ok zor. ��nk� sizin kitaplar�n�z �ok b�y�k bilgiler i�eriyor. �ok b�y�k bilgiler sunuyor. Ben inan�yorum sizlere ama insanlar� nas�l ikna edebiliriz sizin yazd���n�za 250 kitab�?

ADNAN OKTAR: Bu kitaplar, Yarat�l�� Atlas�'na bak�ld��� zaman zannediliyor ki ba�tan sona b�yle telif edilmi� bir eser zannediyor. �yle de�il. Y�zde doksan be�i nakildir. Yani al�nt� kitaplard�r. �ok azd�r, y�zde bir, iki, ��� bulur bazen kitaplarda yorum k�sm�, hep al�nt�lard�r.

El Cezire: Hocam bu kitap �ok g�zel bir kitap, �ok a��r bir kitap, hatta ilmi bak�mdan a��r bir kitap. Ger�ekten ve �ok kaliteli bir kitap. Kullan�lan ka��t bak�m�ndan her�ey �ok kaliteli ve mutlaka �ok masraf� var. Bu masraflar� nereden kar��l�yorsunuz acaba? ��nk� biliyoruz ki bu kitaplar� �cretsiz da��t�l�yor kitaplar�n�z�n.

ADNAN OKTAR: Ben kitaplar�m�n bas�m�ndan telif �creti alm�yorum. �imdiye kadar 8 milyon kitab�m sat�ld�. Yay�n evi bu sekiz milyon kitab�n telif �cretini kendi kulland�. Ayr�ca kendi kar etti. O karlar�n toplam�ndan bunlar� elde etmesi, bunlar� meydana getirmesi, son derece kolay, normal yani.

Harun Yahya'n�n inand��� di�er bir ba�ka d���nce de Hz. Mehdi'nin gelece�i. �lgin� olan, Hz. Mehdi'ye ait vas�flar�n tamam�n�n Harun Yahya'n�n kendisinde bulunuyor olmas�. Bu y�zden baz� insanlar kendisini Mehdi olarak g�sterdi�ini s�ylediler. �zellikle de Mehdi'nin geldi�ine inand���n�.

ADNAN OKTAR: Said Nursi Hazretlerinin izahlar�na g�re ve hadislerin a��klamalar�na g�re ve ��kan alametlere g�re Mehdi'nin ��km�� olmas� gerekiyor. Mesela Mehdi zaman�nda Afganistan'�n i�gal edilece�i var. Oldu. Irak'�n i�gal edilece�i var, bu da oldu. Kabe'ye bask�n yap�laca�� var, bu da oldu. F�rat'�n suyunun kesilece�i s�yleniyor. Baraj da kesildi. Ramazan ay�n�n, onun ��kaca�� y�l�n ba��nda, ramazan ay�nda, Ay ve G�ne� tutulmalar�n�n olaca�� on be�er g�n arayla s�yleniyor, bunlar oldu. Buna yak�n y�z�n �st�nde alamet olu�tu. Burdan Mehdi'nin ��km�� oldu�una dair bir kanaat olu�tu bende.

Harun Yahya'n�n bahsetti�i Said Nursi ise b�y�k bir �slam �limi. Nurs b�lgesinde 1877 y�l�nda do�mu� olan �lim, i�galcilerle sava�m��. Said Nursi'nin �ok say�da kitab� var. Kendisinin birka� dil bildi�i s�ylenir. Ayr�ca matematik, astronomi, fizik ve felsefe ilimlerinde b�y�k bir kudreti oldu�undan ona Bedi�zzaman denmi�tir.

Bizim konu�umuz kendisini, Nursi'nin talebesi olarak tan�ml�yor. Ayr�ca Hz. Mehdi'nin gelece�ine de ��kt���na da inan�yor. Acaba, ona muhalefet edenlerin iddia etti�i gibi, kendisinin Hazreti Mehdi oldu�unu mu d���n�yor?

ADNAN OKTAR: Benim Mehdi olmamdan eskiden beri yani o �ekilde bir iddiada bulundu�uma dair, bir�ok malumat oluyordu eskiden beri. Bunun sebebi, ben bu konuda bir kitap yazd�m. Bu kitapta b�t�n hadisleri koydum. Hadislerde dediler, Mehdi ayn�, sen kendini tarif etmi�sin. Dolay�s�yla Mehdilik iddias�ndas�n. ��te anl� geni�tir diyor, senin anl�n geni�. Ka�� kavislidir, senin de ka��n kavisli. Burnu k���kt�r, geni� v�cutludur diyor Mehdi. Seyiddir diyor, orta boyludur diyor. ��te yana��nda ben vard�r diyor, s�rt�nda ben vard�r diyor. Bunlar sende oldu�una g�re sen Mehdisin herhalde bunu iddia ediyorsun diyor. Ama her kitap yazan e�er Mehdilik iddias�nda bulunursa, T�rkiye'de en az elli altm�� tane Mehdilik ile ilgili kitap var. Hepsini ayn� �ekilde bu �ah�slar yazd���na g�re, bunlar�n da ayn� �ekilde iddia edilmesi gerekiyor ki, nitekim onlara da ayn� �ekilde iddia ediyorlar. O zaman sen Mehdisin diyorlar. Mesela Mustafa Kaplan var, yazar. Ona da diyorlar sen bu konuda kitap yazd���na g�re herhalde Mehdilik iddias� var sende. Sen Mehdisin herhalde diyorlar. Onun i�in bunlar ge�erli olmaz. ��nk� Mehdilikte zaten iddia yoktur. �ddia edemez bir ki�i. Ben Mehdiyim diyemez. Mehdilik ancak bir ba�ar�d�r. Yani ki�i ��kar, ba�ar�l� olur. Ba�ar�s�ndan dolay� biz ona ancak herhalde bu Mehdidir diyebiliriz. Zaten Mehdi ��ksa bile biz ona bu kesin Mehdi diyemeyiz. Ancak ��phe ederiz. Herhalde Mehdi'dir diyece�iz. Mehdi zaten kendisi Mehdiyim demez. Diyemez. Haramd�r bu. Dinden ��kar bunu s�ylerse.

El Cezire: Siz kendiniz neden evlenmediniz hocam? Bana dediler ki ��nk� herhalde �ok me�gul oldu�unuz i�in veya Mehdi'yi bekledi�iniz i�in evlenmediniz. O y�zden mi �zel bir hayat ya�amak i�in vaktiniz m�sait de�il sizin?

ADNAN OKTAR: Benim �stad�m Said Nursi Hazretleri evlenmedi. Ve benim yolumda m�cadele eden yani has talebelerim de evlenmesin diyor. Ben kendimi, Said Nursi Hazretlerinin iyi talebelerinden g�r�yorum. O tavsiyeye uygun olarak evlenmiyorum. Tabi m�cadelemde bol vakit olmas� i�in, zaman�m� bol ay�rabilmem i�in. ��nk� sabahtan ak�ama kadar genellikle tebli� ile, kitap yazmakla, s�rekli m�cadele ile u�ra��yorum. Yani b�yle �oluk �ocukla u�ra�acak, aile ile u�ra�acak bir vaktim olacak gibi g�r�nm�yor.

El Cezire: Hocam bizim izleyicilerimizin b�y�k �o�unlu�u evli ve evlenmek istiyor. Siz acaba evlenmeyi fikir olarak m� reddediyorsunuz? Prensip olarak m� reddediyorsunuz?

ADNAN OKTAR: Hay�r hay�r. M�cadelemden. Bu tebli� m�cadelemde vaktim olmad��� i�in. Yani �slam hakim olmu� olsa, yani �slam ahlak� d�nyaya hakim olmu� olsa, bu zul�m bu M�sl�manlara yap�lan i�kence, bask� ortadan kalkm�� olsa, hemen evlenirim.

El Cezire: �slam evlenmeyi te�vik ediyor.

ADNAN OKTAR: Ama ahir zamanda da evlenmemenin efdaliyetine dair hadisler var.

El Cezire: �rnek olarak?

ADNAN OKTAR: Ahirzamanda i�inizde iyi olan�n�z, evli olmayan�n�zd�r mealinde bir hadis var. Ulema bilir.

El Cezire: Bu hadisi nerede okudunuz?

ADNAN OKTAR: �imdi kayna��n� ezberden bilmiyorum, ama size ula�t�rabilirim. Ama Said Nursi Hazretlerinin eserlerinde buna rastlayabilirsiniz. E�er Risale-i Nur K�lliyat�n�, internette o kelimeyi yazarak tararsan�z bulabilirsiniz.

Harun Yahya'n�n elinde �ok say�da fosiller ve hayvan kal�nt�lar� mevcut. Bunlar �ok eski jeolojik d�nemlere ait. Bu fosillere dayanarak evrim teorisinin do�ru olmad���n�, maymunlar�n hi�bir zaman insan�n atas� olmad���n� ispat etmeye �al���yor. �ok de�erli olan bu fosiller ve hayvan kal�nt�lar� t�m kainat� Allah'�n yaratt���n�, ba�ka bir s�re� olmad���n� ifade ediyor.

ADNAN OKTAR: Evet yarat�l��ta bir evrim olsayd� b�yle bir durum olmazd�. Bak�n�z bu iki canl� yarat�l��ta evrim olmad���n� ispatlamaktad�r. Bu fosil Do�u Asyada'dan getirilmi�. Onun ya�� 82 milyon y�ld�r. Ortada bir evrim yoktur. Burada da di�i bir aslan kafatas�. Ya�� ise 98 milyon y�l, bu fosilde hi�bir de�i�iklik yoktur. Nas�l olur da evrim sadece insanda m� olur? Hayvanlarda hi�bir de�i�iklik olmad�. Onlar �nsan kafatas�nda bir de�i�ik oldu�unu iddia ederler . Bu s�rf bir aldatmacad�r. ��nk� biz baz� hayvanlar�n kafataslar�n� sunduk. Baz�lar� ya�� 80 milyon y�l ve baz�lar� 60 milyon y�l ve onlar bu hayvanlarda hi�bir de�i�iklik olmad���n� itiraf ederler o halde insanda nas�l bir evrim olabilir?

M�sl�man d���n�r Harun Yahya ile bu sohbeti ger�ekle�tirirken, konu�umuzun yard�mc�lar� ve arkada�lar�, gitti�imiz her yerde yan�ndayd�lar. Sanki Harun Yahya'n�n s�yleyeceklerini, unutulmadan kaydetmek ister gibiydiler. Ona, neden bu kadar �ok sevildi�ini ve g�z al�c� zenginli�inin nedenini sordum. Acaba onun arkada� grubuna girmek i�in zenginlik �art m�d�r? Acaba etraf�ndaki gen�ler gibi yak���kl� olmak zorunlu mudur?

ADNAN OKTAR: Yok yok �yle de�il benim �ok fakir arkada�lar�m da var. Tan��t�rabilirim.

El Cezire: Hi� g�rmedik onlar�.

ADNAN OKTAR: Burada g�rememi� olabilirsiniz fakat var.

Harun Yahya'n�n kitaplar� �ok l�ks bask�l�. Yazar bu kitaplar�n milyonlarcas�n�n Rusya'da, Avrupa'da, M�sl�man ve Arap �lkelerinde �cretsiz da��t�ld���n� ifade etti. Ayr�ca hi�bir h�k�met veya cihetten herhangi bir destek almad���n� s�zlerine ekledi. Bu kitaplar onun ad�n� ta��yan kitaplar�n sadece k���k bir k�sm�n� olu�turuyor.

ADNAN OKTAR: Bu kitap Masonluk ile ilgildir. Global Masonluk mesela. �ok �nemli. Bunu tavsiye ederim. Burada Hz. �sa Gelecek adl� bir kitap vard�r. Bunu tavsiye ederim. �ok g�zel. 'Hz. Musa'n�n Hayat�' var. Bu da �ok �nemli, anlat�� �ekli. �slam'da ter�r�n olmad���n� anlatan eserim var bu �ok �nemli. Bunu da tavsiye ederim. Asl�nda hepsi birbirinden g�zel. Hepsini tavsiye ederim.

El Cezire: Bu kitaplardan nas�l para kazanmazs�n�z? Yapt���n�z sadece �slam'a hizmet i�in mi?

ADNAN OKTAR: Allah'�n r�zas� i�in yap�lmayan hi�bir �ey makbul de�ildir. Her�ey mutlaka Allah r�zas� i�in olmas� laz�m. Mesela buraya Allah'�n r�zas� i�in geldik. Allah'�n r�zas� i�in �ekim yap�yoruz. Allah'�n r�zas� i�in konu�uyoruz. Uyumam�z, kalkmam�z yememiz i�memiz hepsi Allah'�n r�zas� i�in olmal�d�r.

El Cezire: Bu paray� kazanmak i�in hangi ticaretle u�ra�t���n�z� s�yler misiniz? Sizin gibi yapay�m diye?

ADNAN OKTAR: E�er yapt���m ticareti s�ylersem T�rk bas�n� hemen �st�ne gider, bask� yapar. Baz� insanlar ve baz� masonlar bu ticareti engellemeye �al���rlar. O y�zden s�ylemesem daha iyi.

El Cezire: Fakat T�rk bas�n�nda sizi uyu�turucu ticaretiyle itham etmi�ler?

ADNAN OKTAR: Benim hakk�mda bundan daha a��r iddialar s�ylemi�ler. Akla gelmeyen �eyler s�ylediler. Fakat hi�birisini ispat edemediler. �imdiye kadar hepsinden beraat ettim �u ana kadar. Yani tamam�ndan. Bir�ok defa g�zalt�na al�nd�m, hapse de at�ld�m. Fakat b�t�n ithamlardan su�suz olarak ��kt�m. M�him olan beraat etmi� olmam. �nemli olan su�suz olarak ��kt�m, s�ylenenler ise hepsi iftira. �nan�yorum ki bu iftiralar benim i�in bir �ereftir ��nk� M�sl�manlar�n sesini daha y�ksek tutacakt�r. Masonlara kar�� bir�ey yaparsak hemen kar��m�za kalkarlar o f�rsat� ka��rmazlar. Onlar bizim hakk�m�zda bir delil bulamad�lar ��nk� biz �slam'� hakk�yla ve �z�yle ya��yoruz. Onlar bu iftiralar� ispat edemediler.

B�t�n bu kitaplara bak�ld���nda �u soru akl�ma geliyor: Acaba bu kitaplar�n �slami bir me�ruiyeti var m�d�r? Bilinen �slami m�esseseler taraf�ndan onaylanm�� m�d�r? Ezher m�essesesi taraf�ndan kabul g�rm�� m�yd�? �eyh Yusuf Kardavi, ge�en sene �stanbul'a geldi�inde Harun Yahya kendisini ziyaret etmi� ve eserlerinden baz�lar�n� �eyhe hediye olarak takdim etmi�tir. Kardavi ne dedi?

ADNAN OKTAR: Kardavi Hocamla ben, �stanbul'a ziyaretinde g�r��m��t�m ve elini �pmek �erefine eri�mi�tim. �ok sevdi�im ve sayg� duydu�um bir insan. �ok nur y�zl� ve temiz y�zl�. Sar�ld�m sevgimi ifade ettim. O da bana �ok �ok nazik ve sevgi dolu davrand�. Yan�nda da yine din b�y�kleri, alimler vard�. �u anda isimlerini hat�rlam�yorum fakat �nl� alimlerdi. �eyh Kardavi ile sohbet ettim, kendisi kitaplar�m� �ok be�endi�ini bana ifade ettiler. Kendilerine baz� kitaplar�m� hediye olarak takdim ettim. Hocam�n kitaplar� ile ilgili de biraz daha bilgi ald�m ama. �eyh Kardavi'nin kitaplar� T�rkiye'de �ok seviliyor ve b�y�k ilgi g�r�yor. Kendileri sevilen g�venilir ve ehl-i s�nnetten bir alimdir. D�nya'n�n b�t�n M�sl�manlar� taraf�ndan kabul g�rm�� bir alimdir. Onun gibi bir alim �ok azd�r. �nsanlar ona g�veniyorlar. Yusuf Kardavi kabul g�rm�� bir alimdir.

Say�n Harun Yahya'ya, Vahabi hareketi ve �hvan-i M�slimin hakk�nda soru sordu�umda sadece �u cevab� vermekle yetinmi�tir:

ADNAN OKTAR: Hepsi ayn�d�r, onlar aras�nda bir fark yoktur, �l�� takvad�r, kimin takvas� daha y�ksekse o daha iyidir.

Asl�nda, Say�n yazar Harun Yahya'dan ayr�l�rken kafamda daha fazla soru olu�mu�tur. Halim onunla g�r��meden �ncesine g�re �ok daha farkl�d�r, hayretim ise daha b�y�m��t�r. Acaba, ger�ekten Harun Yahya kimdir?

ADNAN OKTAR: Hem T�rkiye'deki hem D�nya'daki t�m M�sl�manlar� mezhep veya tarikat g�zetmeden �ok seviyorum. Hepsine sayg� duyuyorum. S�nni ile �ii aras�nda fark yoktur. Ayn� �ey �hvan-� M�slimin i�in de ge�erlidir. Bunlar da benim karde�lerimdir. Onlara samimi bir �ekilde bak�yorum. Bizim k�blemiz birdir. Allah'�m�z birdir. Bizim kitab�m�z birdir. B�t�n bu unsurlar bizim birli�imizi sa�layan unsurlar. Ben ihtilafa �ok kar��y�m.

Sonraki Sayfa

e-mail: [email protected]