Ana Sayfa
4.Say� Dergi Hakk�nda
4.Say� ��indekiler
1.ve 2.Say�daki Yazarlar
�lanlar & Duyurular
Tan�t�mlar & Konferanslar
MP3 format�nda
 
Sitede Yaz�lar�n�z�n Yay�nlanmasini �stiyor musunuz?
Bas�nda T�rk �slam Birli�i
 

B�L�M ARA�TIRMA VAKFI VE M�LL� DE�ERLER� KORUMA VAKFI'NIN EN SON ORGAN�ZASYONLARI

'DARWIN�ZM'�N ��K��� ve YARATILI� DEL�LLER�' SEMPOZYUMU

Bilim Ara�t�rma Vakf� ve Milli De�erleri Koruma Vakf� taraf�ndan 15-16 Ekim 2005 tarihlerinde 2 g�n s�ren bilimsel bir sempozyum d�zenlendi. �sk�dar Belediyesi Altunizade K�lt�r ve Sanat Merkezi'nde ger�ekle�tirilen 'Darwinizmin ��k��� ve Yarat�l�� Delilleri' sempozyumunda uzman ve tan�nm�� konu�mac�lar s�z ald�.

Sempozyumun amac�n�n, insanl��a y�llard�r pek �ok felaket getirmi� olan evrim teorisinin ve Sosyal Darwinizmin ard�ndaki ger�eklerin tekrar vurgulanmas� oldu�unu belirten Bilim Ara�t�rma Vakf� Ba�kan� Tarkan Yava�, bu y�k�ma art�k bir son verilmesi gerekti�ini vurgulad�. Milli De�erleri Koruma Vakf� Ba�kan� Altu� M��tak Berker ise iki vakf�n, Darwinizm yan�lg�s� ile ilgili ortakla�a pek�ok konferans d�zenledi�ini ve bu �al��malar�n� devam ettireceklerini ifade etti.

15 Ekim Cumartesi g�n� ba�layan sempozyumun a��l��� 'Canl�lardaki Fedakarl�k' isimli multivizyon g�sterisi ile oldu. Hemen akabinde Gazi �niversitesi Gazi E�itim Fak�ltesi Biyoloji Anabilim Dal� ��retim �yesi Say�n Prof. Dr. Turan G�ven 'Evrim ve Ger�ek Bilim' ba�l�kl� bir konu�ma yapt�. Ard�ndan Dr. �mer Il�cal�, Dr. Cihat G�ndo�du ve ara�t�rmac� Erkan Seyhan'�n konu�mac� olduklar� 'Yarat�l�� Ger�e�i - 1' konulu� bir panel ger�ekle�tirildi.

16 Ekim Pazar g�n� ise sempozyum, 'Evrimcilerin Sahtekarl�klar�' isimli multivizyon g�sterisi ile ba�lad�. Daha sonra Marmara �niversitesi �lahiyat Fak�ltesi Felsefe ve Din Bilimleri B�l�m� Ba�kan� Say�n Prof. Dr. Bekir Karl��a 'Sosyal Darwinizm' konulu bir konu�ma yapt�. Sempozyum, Dr. �mer Il�cal�, Dr. Cihat G�ndo�du ve ara�t�rmac� Erkan Seyhan'�n kat�l�m� ile ger�ekle�en 'Yarat�l�� Ger�e�i - 2' paneli ile sona erdi.

Sempozyuma siyaset�iler, i� adamlar�, bir�ok sivil toplum kurulu�unun temsilcileri ve yabanc� �lkelerin el�iliklerinden temsilciler kat�ld�.

Sempozyuma, Ba�bakan Yard�mc�s� Say�n Abd�llatif �ener, Milli E�itim Bakan� Say�n H�seyin �elik, K�lt�r ve Turizm Bakan� Say�n Atilla Ko�, Devlet Bakan� Say�n Ali Babacan, �stanbul B�y�k�ehir Belediye Ba�kan� Say�n Kadir Topba�, AK Parti Nev�ehir Milletvekili Say�n Mehmet Elkatm��, AK Parti �anl�urfa Milletvekili Say�n Atilla Manas, Saadet Partisi Genel Ba�kan Vekili Say�n Recai Kutan, Anavatan Partisi Genel Ba�kan� Say�n Erkan Mumcu, Saadet Partisi Genel Ba�kan Yard�mc�s� Say�n Mete Do�an ve Pendik Belediye Ba�kan� Say�n Erol Kaya tebrik ve ba�ar� mesajlar� g�nderdiler.

15 Ekim 2005 Cumartesi...

Prof. Dr. Turan G�ven

(Gazi �niversitesi Gazi E�itim Fak�ltesi Biyoloji Anabilim Dal� ��retim �yesi)

"�ncelikle Bilim Ara�t�rma Vakf�'n�n de�erli �yelerine �ok te�ekk�r etmek istiyorum. Onlar T�rkiye'de hi�bir �niversitenin ba�aramad���n� ba�ard�lar. Evrim teorisinin bilimsel ge�ersizli�inin herkese anlat�lmas�n� bir g�rev olarak benimsemi�ler. Bu teori ger�ekten de bilimsel olarak ��km��t�r. Hi�bir bilimsel tutarl�l��� yoktur. Bilim dogmalar �zerine yap�lamaz. E�er yap�l�rsa bilim olamaz. Evrim bir dogmad�r. Israrla k�r� k�r�ne savunulmaktad�r. Bilim insanlar� bir�eye inand�rmaya �al��maz. Bilim var olan� g�sterir. Kan�tlar� ortaya koyar. Bug�n de kan�tlar�n g�sterdi�i a��k tek �ey vard�r o da yery�z�nde bulunan her �eyin yarat�lm�� oldu�udur. Hi�bir canl� tesad�fen olu�amaz. Bilim adamlar� �al��malar�n� ve a��klamalar�n� tesad�fler �zerine yapamazlar. Bizim tek bir h�cremizin i�i kompleks bir fabrika gibidir. Ancak son teknoloji �r�n� mikroskoplarla g�r�lebilen bu fabrikalar nas�l olur da tesad�fen olu�mu� olabilir. Hi�bir akl� ba��nda insan bunu iddia edemez."

 

Yarat�l�� Ger�e�i Paneli 1

Dr. �mer Il�cal�

"Ya�am�n k�kenini inceledi�imizde kar��m�za muazzam bir komplekslik ��k�yor. Hi�bir tesad�f�n canl�lar�n yap�ta�� olan proteinleri olu�turamayaca�� art�k kan�tlanm�� bir ger�ektir. Evrim teorisinin ayakta tutulmaya �al���lmas�n�n nedeni, bir bilimsel ger�ekli�i ortaya koymak de�ildir. ��nk� bilimsel kan�tlar onlar�n iddialar�n�n tam tersini g�steriyor. Onlar�n �srarl� iddialar�n�n sebebi yaln�zca ideolojiktir."

Dr. Cihat G�ndo�du

"E�er evrimcilerin iddia ettikleri gibi t�rlerin birbirine d�n���m� bir ger�ek olmu� olsayd� fosil bulgular�nda bu durum kan�tlanmal�yd�. Yani pek �ok ara ge�i� formu fosiline ula�mam�z gerekirdi. Hatta bu s�zde canl�lara ait fosillerin say�s�n�n �ok fazla olmas� gerekirdi. Ne var ki, Darwin'den bu yana say�s�z kaz� �al��mas� yap�lm��, bir�ok fosil ortaya ��kar�lm�� ancak bir tane bile ara ge�i� formu fosili bulunamam��t�r. Evrimciler fosil bulgular�ndaki bu ger�e�i �rtmek gayesiyle �e�itli sahtekarl�klara ba�vurmu�lard�r."

 

15 Ekim 2005 Pazar

Sempozyumun ikinci g�n�

Prof Dr. Bekir Karl��a

(Marmara �niversitesi �lahiyat Fak�ltesi Felsefe ve Din bilimleri B�l�m� Ba�kan�)

"Determinizm ve pozitivizm anlay��� t�m d�nyada 80 sene evvel ��km��t�r. Ancak ne yaz�k ki bizim �lkemizde hala savunucular� vard�r. Her �eyin maddi bir nedeni vard�r a��klamas� Einstein'�n ve Heisenberg'in �al��malar�ndan elde ettikleri bulgular sonucu ortadan kalkm��t�r. B�ylece Fa�izm ve di�er t�m totaliter rejimler, o zamana kadar hakim olan emperyalist anlay�� kan kaybetmeye ba�lam��t�r. 1950'den sonra bilim d�nyas�nda bir tevazu ortaya ��kt�. 'Bilimle her �eyi ��zemeyiz' anlay��� benimsendi ve bu g�r���n yerine vahiy temel al�nmaya ba�land�. Her �eyi tesad�fle a��klama inanc� temelden y�k�ld�.

D�nyada bundan b�yle ortak bir ahlaki eti�in olu�mas� gerekmektedir. Gelece�in d�nyas�na art�k y�n verecek olan inan� de�erleridir, imand�r, dinlerdir. Baz� insanlar ne yaz�k ki dine kar�� olan tav�rlar�n� Sosyal Darwinizm ile son haddine kadar ula�t�rd�lar. Ama g�r�ld� ki bu anlay�� toplumlar� ve devletleri temelinden sars�yor. Kanaatimce 21. y�zy�l iman �a�� olacakt�r. Aksini savunanlar da yok olacakt�r. Bu nedenle 'g��l�y�m istedi�imi yapar�m' kafas�ndaki insanlara dur diyebilecek, yeni bir d�nya d�zenine ihtiya� vard�r. Bizim �slam D�nyas�nda �nemli bir konumumuz var. Bizler T�rk D�nyas�, M�sl�man D�nyas� olarak bir medeniyetler �at��mas� ba�latmak isteyenlere kar�� m�cadele vermeliyiz. �anl� tarihi miras�m�z bunu gerektiriyor."

Yarat�l�� Ger�e�i Paneli 2

Dr. Cihat G�ndo�du

"Evrimcilerin ellerinde birtak�m �izimler, maketler var ve bunlar� evrime delil olarak kullanmaya �al���yorlar. Bu tam bir sahtekarl�kt�r. ��nk� yumu�ak dokular�n yap�s�n�n fosillerden tespit edilebilmesi imkans�zd�r. Ayr�ca evrimcilerin ellerinde t�rlerin birbirlerinden s�zde evrimle�ti�ini g�sterecek hi�bir ara ge�i� formu fosili yoktur. Evrimciler i�te bu ara fosil ihtiyac�ndan dolay� sahtekarl�klara ba�vurmaya ba�lad�lar. �rne�in Bat� Nebraska'da 1922'de bulunan bir fosil di�i bulundu. Sadece bu tek az� di�inden yola ��k�larak �izimler yap�ld� ve bu �izim insan�n maymunsu atas� olarak g�sterilmeye �al���ld�. Bu di�ten hayali canl�n�n t�m v�cut yap�s� olu�turuldu, hatta ailesi bile �izimlerde yer ald�. Bu rekons-

tr�ks�yonlar m�zelerde sergilendi. Ancak sonradan kaz� �al��malar�na devam edildi�inde, s�z konusu di�in bir yaban domuzuna ait oldu�u saptand�. Evrimcilerin daha bunun gibi pek �ok sahtekarl�klar� vard�r. Onlar bu yapt�klar�yla ger�ek bilime g�lge d���r�yorlar."

Dr. �mer Il�cal�

"Sahtekarl�klara her bilim dal�nda rastlan�labiliyor. Ama evrimdeki sahtekarl�k olay� farkl�d�r, burada kas�t ve sistematik bir yakla��m s�z konusudur. Delil �retme ihtiyac� duyduklar� i�in bunu yap�yorlar. �nsanlar� y�nlendirebilmek i�in s�rekli bir propaganda �al��mas� i�indeler. Hitler'in propaganda bakan� der ki: 'Bir yalan� y�ksek sesle ve s�rekli s�ylerseniz toplumu inand�r�rs�n�z.' Evrim teorisinin ge�ersizli�i, yarat�l�� ger�e�i anlat�l�nca daha iyi fark edilmektedir."

Erkan Seyhan (End�stri M�hendisi - Tasar�m Uzman�)

"Evrimciler, iddialar�n� destekleyecek herhangi bir kan�t ortaya koyamamaktad�rlar. Onlar�n iddialar�n�n as�ls�zl���n� anlayabilmek i�in �evremizdeki canl�lar� y�zeysel olarak incelememiz bile yeterli olacakt�r. Canl�lar detayl� olarak incelendi�inde ise hi�bir canl�n�n hi�bir organ�n�n tesad�fen olu�amayaca�� �ok daha net olarak anla��lmaktad�r. B�t�n canl�larda basitli�e indirgenemeyecek bir komplekslik vard�r. Elbetteki hi�bir kompleks yap�n�n tesad�fen olu�mas� imkans�zd�r. �rne�in, bir sahilde dalgalar�n vurmas� ile kap�s�, bacas�, camlar� olan kumdan bir kale tesad�fen, kendi kendine olu�abilir mi? Olu�amayaca��na g�re canl�lar gibi �ok daha kompleks sistemler i�eren varl�klar�n tesad�fen olu�mas� elbetteki m�mk�n de�ildir. Aksini iddia eden birisinin ya akli dengesi yerinde de�ildir ya da insanlar� aldatmaya y�nelik bir plan� vard�r. Ba�ka bir �ey d���nemeyiz.

�unu da belirtmek gerekir ki bilhassa son zamanlarda ortaya at�lan 'ak�ll� tasar�m' sapt�rmacas�na da dikkat etmek gerekir. ��nk� bunu iddia edenler a��k�a her �eyi Allah yaratm��t�r dememektedirler. Bu �arp�k inan���n, "tabiat ana" gibi ne anlama geldi�i belli olmayan varl�klara s�zde g��ler atfeden yakla��mlardan hi�bir fark� yoktur."

Sonraki Sayfa

e-mail: [email protected]